Ik was dus vandaag m'n HD aan defragmenteren', met Speeddisk van Norton Utilities, onder WIN98, crasht de PC. Opnieuw booten, begint Norton of ie een beschadige FAT moet repareren, dus ik zeg doe maar , nou vervolgens nog een paar vage vragen, ben ik toch nog 3 van de 4 partities kwijt.
Wie weet/heeft een tool om beschadigde FAT tabellen te recoveren???? Lost&Found heb ik alleen een demo van...
Your system has just been fubar-ed 
Dus.
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
idd, ik had met PM 4 partities aangemaakt, maar onder Dos waren ze niet te zien. PM 6 zag 't probleem meteen (iets met 1024 cilinders oid) en kon het weer fixen.
Check dus even met Part Magic 6!
Check dus even met Part Magic 6!
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Misschien was het niet helemaal duidelijk, PM6.0 heb ik niet, wel 5.0 en het aanmaken van nieuwe partities lijkt gewoon te kunnen. Echter ik heb voor mij belangrijke data op die partities staan en het opnieuw aanmaken is dus nog geen optie. Over Norton Disk doctor 3.0 kan ik kort zijn, die snapt er nix van en kan er ook nix mee. Iemand nog andere goeie tips??? |
Partition Magic 5 moet ook genoeg zijn om wellicht iets te kunnen.... als het goed is zit er ook iets van een Partition Repair in. Verder kun je wellicht van een Warez site iets van Norton 2001 of Lost & Found downloaden, er zijn meerdere websites die dit hebben. Uiteraard moet je GEEN nieuwe partities aanmaken intussen, anders kun je het shaken.
Ik heb dit trouwens al eens eerder meegemaakt, en toen bleek dat beide kopieen van de FAT al overschreven waren, en dan begin je bar weinig.... :`(
Er zijn uiteraard bedrijven die deze schijf geheel uit elkaar halen, en met een beetje geluk de boel weer kunnen repareren. Kosten: enkele duizenden guldens, plus een nieuwe harde schijf, want de oude halen ze helemaal uit elkaar
Verder een tippie: Maak backups
Ik heb een CD/RW en daar zet ik het broodnodige op... als wat van het internet te halen is back ik niet up, daarvoor is het internet mijn grote backup
Ik heb dit trouwens al eens eerder meegemaakt, en toen bleek dat beide kopieen van de FAT al overschreven waren, en dan begin je bar weinig.... :`(
Er zijn uiteraard bedrijven die deze schijf geheel uit elkaar halen, en met een beetje geluk de boel weer kunnen repareren. Kosten: enkele duizenden guldens, plus een nieuwe harde schijf, want de oude halen ze helemaal uit elkaar
Verder een tippie: Maak backups
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Tot zover iedereen bedankt voor zijn of haar inbreng.. Ik kom er nu dus wel achter dat ik de benodigde software niet heb en alleen maar bijna nutteloze demo's kan downloaden. Weet / heeft er ook iemand een beetje bruikbare tool voor het rebuilden of recoveren van data bij verloren FAT tablellen. Het hoeft niet helemaal voor nix maar de prijzen die ik op het net vind
(>170$):( zijn voor een gewone particulier wel een beetje teveel.....
(>170$):( zijn voor een gewone particulier wel een beetje teveel.....
Ik heb ergens Tirsmisu liggen. Da's een DOS prog die je hele schijf scant naar filesystems (FAT32) en daar files van kan redden, maar hij werkte bij mij niet goed omdat ie nogal vaag met DPMI omgaat en zeurt over te weinig geheugen. Je kan proberen zelf de posities van je filesystems te laten zoeken door Tiramisu of iets soortgelijks. Met een hex-editor kun je dan je partitie tabel met de hand weer herstellen, maar je moet wel weten wat je doet. Het kost ook aardig wat moeite, maar op die manier heb ik een keer aardig wat data terug gekregen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik had laatst toen ik met PM6 2 partities aan 't samenvoegen was een vastloper. De 2e partitie (dus dus aan z'n voorganger moest worden toegevoegd) was alleen nog leesbaar onder win2k! dos en win98 konden 'm niet meer lezen!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
lost and found is misschien een aanrader. Ik meen me te herinneren dat ene meneer FOSI je er wel aan kan helpen. En die FOSI is een goede kennis van google.com...
ik zou zeggen probeer het eens
ik zou zeggen probeer het eens
of check ff je mail..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Pagina: 1