Vector Clouds

Pagina: 1
Acties:

• eddydonkers
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hey,

Ik wil een cloud/wolken effect maken. Zie hieronder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.j.m.donkers//6g544648351h9df46488ilu466gh45df/voorbeeld.jpg

Ik wil deze wolken dus ook maken, met één verschil. Het moet een vector zijn, want ik wil deze wolken in flash gebruiken. Ik kan natuurlijk ook gewoon een jpg'je in flash importeren, maar dat past niet bij de layout (moeilijk uit te leggen).

Weet iemand hoe ik deze cloud effect in flash/freehand/illustrator kan maken?

Alvast bedankt,

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:07
Wolken? Waar zie jij die wolken dan? :?

Verwijderd

ik denk dat de TS het over het witte gedeelte rechts heeft

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:26
In flash kan je hooguit allemaal kleine vormen met verschillende soorten gradient gebruiken hiervoor...

Misschien is een PNG met alpha handig?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je in Illustrator een rechthoekig vlak maakt, met daarin een aantal zacht verlopende gradient meshes (Verloopnet), kom je er dan niet? Als EPS opslaan en in Flash importeren.
Ik weet niet of Flash echt zo gelukkig is met die dingen, het kan zijn dat hij er lelijke vlakken ipv. mooie zachte wolken van maakt... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kan je dit niet gewoon importeren in flash en dan trace-bitmap doen? Met de instellingen kan je echt wel tot jouw gewenste resultaat komen

edit
Dus maken in PS en dan importeren en dan tracen

check:
http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/trace.swf

Dit zijn 3 verschillende instellingen

[ Voor 40% gewijzigd door Guillome op 01-05-2004 12:58 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zie echt geen wolken. Ik zie een blauw vlak en een wit vlak een veel gradients van het een naar het ander. Kun je prima snel in flash maken door middel van wat creatief gradient gebruik. Lijkt mij tenminste, heb je een mooier filesize technisch resultaat dan het tracen.

Tracen is wel kloek :)

|{ brrr }] |

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Die verloopnetten (ha, wat kan ik NL versies van Adobe-spul toch niet uitstaan... Photoshop 5.5 of zo, "Zon", "Verschillende wolken" - hehehe!) oftewel gradient meshes - blijft daar in Flash veel van over? (m.a.w., zijn die uniek voor Illustrator?). Je moet je zo'n ding eigenlijk voorstellen als een bepaalde verzameling punten die je met de Direct Selection Tool (wit pijltje) selecteert, en vervolgens een kleur geeft. Is even lastig om door te krijgen, maar dan heb je ook wat.

Ter leering ende vermaeck:
Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/crap/dragnet.gif

Klikbaar voor Illustrator 9.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 02-05-2004 01:15 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1