Toon posts:

[XP] Installatie op Fujitsu Siemens blijft CD starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer op mijn Fujitsu Siemens Windows XP te installleren, zowel de home versie als de Prof versie lukt niet.
Het is volledige installatie, geen Upgrade.

De CD wordt gepakt, hij installeert alle setup files, formateert etc.. maakt alles klaar... maar daarna wanneer hij moet restarten om dan in echt windows setup te komen, krijgt hij geen boot.ini file op de harde schijf, waardoor de cdrom het weer overneemt en alles weer opnieuw doet.

Ik het het op verschillende harde schijven geprobeerd. Ik heb ernaast nog een oude Compaq computer en de harde schijf daarop weer geinstalleerd (als 2de OS) en daarna in de nieuwe willen zetten, echter komt de nieuwe dan met een Harde Schijf fout en doet daarna niets meer..

Heeft iemand enig idee? Wat kan de BIOS allemaal tegenhouden?
Het heeft geen zin om de bootvolgorde aan te passen, dat heb ik ook al geprobeerd.
Iemand enig nieuws? I am desperate!

Dank je
Demi

Verwijderd

heb je wat meer systeem info?

Verwijderd

Hoe oud is je software? Is die wel compatibale met XP?

Ik moet betel lezen. Duhhhh

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 23:51 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je erg goede bios instellingen hebben kun je een install blocken...dus daar zal `t (denk ik) niet aan liggen

Uhm een paar "tips"
-Heb je het ook al geprobeerd om de herstart even de cd eruit te halen?

-Start de pc met een win98 cd, stop de install (starten met cd ondersteuning..ofzo..?)ga naar de cd directory (dus in een dos omgeving) en formateer de C:\ :*)

-Probeer je hd in een ander computer helemaal te formateren (als 2de schijf)
en weer proberen.

-Probeer eerst win 98 te installen (lukt misschien wel ) en daarna een upgrade of formateren en daarna win xp) 8)7 Omslachtig...ja, maar het zou kunnen werken (bij mij werkte de win98 truck)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 23:53 ]

Verwijderd

Heb je de harde schijf volledig leeg gegooid met fdisk of gdisk oid? Mogelijk wordt het probleem veroorzaak omdat er niet goed geformateerd wordt.

Wat je eerst evt kan proberen is (als je fat32 gebruikt) om boot.ini te renamen. Gaat ie misschien wel een keertje zeiken met opstarten, maar als je verder komt weet je dat het softwareprobleem is.
edit:
kun je dat verhaal met het wisselen van harddisks en dat 2e OS waar je het over hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 23:50 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 16:50

Maartenvs

For Sale

had laatst hetzelfde. Schijf met partion magic helemaal gecleard nieuwe partities gemaakt enz. en ik maar zoeken waarom ie t niet deed. Was ik vergeten de c schijf als actief aan te zetten 8)7

Verwijderd

Of je boot.ini deleten, Gaat dan automatisch door naar c:windows

Verwijderd

Topicstarter
De software is absoluut goed, die heeft ook een andere correct geinstalleerd... gisteren nog...

ik heb het met Partition Magic geformateerd.. ik zal kijken of het komt omdat hij niet active is...

verder... 98 ziet hij niet...

Nog meer adviezen?

Verwijderd

Staat "Virus Warning" uit in de BIOS?
Zo nee, uitzetten. Anders kan de Master Boot Record niet gewijzigd worden.

Verwijderd

Lijkt een typisch geval van "hidden" partitie. XP heeft een C: Partitie van ik meen 8 mb nodig om boot bestanden weg te schrijven. In geval van een "merk" oftewel OEM systeem word de C: partitie hidden gemaakt. Hier zijn al veel topics over geweest.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows installatie xp lukt niet] > [XP] Installatie op Fujitsu Siemens blijft CD starten

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt alles geprobeerd wat ook hierboven staat...
de virus in de bios staat uit... de schijf is active...
hij mag niet booten vanaf cd rom...
maar echt niets helpt..
de harde schijf heeft kennelijk geen files die de compu snapt..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak met een DOS bootdiskette even een lege FAT C: partitie (www.bootdisk.com voor DOS diskettes), en copieer de inhoud van je <CDROM>\I386 naar je C: schijf, en start vervolgens de winnt.exe vanuit je C: schijf :)
Pagina: 1