Ik heb onlangs een aantal onderdelen gekocht en alles zelf in elkaar gezet. Het loopt het systeem goed. Althans in Windows XP, internetten etc. Wil ik echter een spel spelen dan krijg ik anders bewegende gekleurde vakjes in beeld. Bijvoorbeeld als een oppervlak zwart gekleurd is, dan heb ik er allemaal bewegende witte of anders gekleurde vakjes in als een soort van sneeuw. Dit gebeurd al in de introschermen van een spel, zoals het logo van de ontwikkelaar. Het duur echter niet lang voordat het beeld bevriest en op zwart gaat. Soms gaat het systeem dan terug naar Windows d.m.v. Ati's VPU Recover. Anders blijft het systeem hangen en moet ik opnieuw opstarten. Ik krijg hoe dan ook geen error-message of blauwscherm. Ik krijg dit bij elk spel dat ik probeer en ook 3dMark03. Ik heb al de bijgeleverde drivers voor moederbord en videokaart geprobeerd, maar ook de allernieuwste drivers hiervoor. Ik krijg steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik het geprobeerd met snel schrijven uit, zoals aanbevolen wordt op veel sites aangezien dit problemen zou geven.
De videokaart zelf is idle 70 - 74 graden, wat mij zelf nogal heet lijkt maar dat weet ik niet zeker. Stressed weet ik niet, omdat ik daar nooit aan toe kom.
De videokaart zit goed in het AGP slot en zit goed aangesloten op de stroom. Ook in BIOS heb ik niks veranderd. Het probleem heeft zich altijd voorgedaan.
Ik heb ook niet overgeklokt alles staat op standaard.
De videokaart loopt op:
Core Clock 418.5 MHZ
Memory CLock 364.5 Mhz
Inschakelen van Ati´s Overdrive om de temperatuur te verlagen hielp ook niet.
Het systeem:
MSI 865PE Neo2-PFISR
Intel Pentium 4 3,2 GHz 800 MHz, Boxed
TwinMos Dual Channel PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2,5, 1024 MB
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Club3D Radeon 9800XT 256 MB
Windows XP SP1 met alle updates.
Ik denk zelf dat het aan de videokaart ligt, dat ie kapot is, te warm word of dat er iets niet goed ingesteld staat. Maar misschien ligt het toch ergrens anders aan.
Ik heb de search al geprobeerd, maar niks kunnen vinden wat op dit probleem lijkt of een oplossing.
P.S Clud is natuurlijk Club
De videokaart zelf is idle 70 - 74 graden, wat mij zelf nogal heet lijkt maar dat weet ik niet zeker. Stressed weet ik niet, omdat ik daar nooit aan toe kom.
De videokaart zit goed in het AGP slot en zit goed aangesloten op de stroom. Ook in BIOS heb ik niks veranderd. Het probleem heeft zich altijd voorgedaan.
Ik heb ook niet overgeklokt alles staat op standaard.
De videokaart loopt op:
Core Clock 418.5 MHZ
Memory CLock 364.5 Mhz
Inschakelen van Ati´s Overdrive om de temperatuur te verlagen hielp ook niet.
Het systeem:
MSI 865PE Neo2-PFISR
Intel Pentium 4 3,2 GHz 800 MHz, Boxed
TwinMos Dual Channel PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2,5, 1024 MB
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Club3D Radeon 9800XT 256 MB
Windows XP SP1 met alle updates.
Ik denk zelf dat het aan de videokaart ligt, dat ie kapot is, te warm word of dat er iets niet goed ingesteld staat. Maar misschien ligt het toch ergrens anders aan.
Ik heb de search al geprobeerd, maar niks kunnen vinden wat op dit probleem lijkt of een oplossing.
P.S Clud is natuurlijk Club