Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] ccfl vraagje

Pagina: 1
Acties:

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
ok moet nog 2 dingen hebben.. 1 is een nieuwe proc cooler maar die komt eraan.. maar wil ook nog een ccfl die aan de 2 zijkanten licht gaat geven door de roosters en van voor door 4 gaatjes en de onderste 2 usbpoorten verlicht.. maar nu moet die ccfl dus wel dwars in mijn kast kunnen :x ong 18 cm ruimte

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~achte311/Frontlight.jpg

6 gaatjes ( 3 aan elke kant ) voorin gaan dus opgelicht worden.. onderste aan elke kant is een usb poort btw. en ook aan de zijkant door de gaatjes gaat dan licht komen iig dat is de bedoeling ;) ( meer pics in sig btw :x )

http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/tk-s01.html ben op die ccfl uitgekomen maar er staat dus niet bij hoe lang hij is.. iemand een idee die hem mayby ook heeft gekocht ? :/

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:32

Rmg

ik gok op 30CM

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Standaardmaten voor CCFL's zijn 30 en 10 cm. Je kan dus óf twee CCFL's van 10 cm nemen, of één van 30, en deze aan beide kanten buigen mbv een aansteker o.i.d. in een vorm als:

code:
1
 |___|

Verwijderd

Waarschijnlijk is die inderdaad 30 cm. Mocht dat te lang zijn, er zijn ook ccfl's van 10 cm.

Edit: nét te laat :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 22:11 ]

• TgR_KILLER
hmm denk dat ik dan maar voor 2x 10 ga.. en ze aan bijde zijkanten hang.. aan de zijkant van de 3.5" houders.. waar zeg maar me hd's in hangen en a drive.. dat loopt toch van boven naar onder zou ik ze op zich wel aan moeten kunnen zetten imo :x

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
naast 10 en 30 cm, zijn er ook CCFL's van 20cm.
dus in principe keuze genoeg.

kijk maar eens naar een shop als Space Promotions.

• TgR_KILLER
hmm idd.. maar denk dat ik toch ga voor de 2x10 aan ze zijkanten.. me kast is net 20 cm breed dus word wel heel krap om er een 20 cm in dwars te leggen..

en ben van plan morgen ff naar alternate te karren.. ook nog een koeler halen.. heb van de week nog wat via internet besteld en om dat nu weer te doen.. worden transportkosten hoger dan de ccfl ;)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
ik denk dat het beterwerkt als je het rechtop zet, of kan dat niet in je kast ?

LinkedIn
BlackIntel

• TgR_KILLER
ff fototje maken met me webcam dan.. ( foto's op site in me sig zijn met digi cam maar ben te lui om die beneden te halen :p )

edit..

hier dus de foto.. dat gele moet dus ccfl voorstellen.. aan de andere kant van de kast dan hetzelfde.. als dat gaat passen dan :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~achte311/kastopen.jpg

lijken veel draaden.. zijn het op zich ook wel (460w ennermax met een shitload aan kabels :X ) maar lijkt erger door hoek van de foto..

@ post hieronder ( geen zin om opnieuw erop te reageren ;) ) vooraan over de zijkant zitten best veel gaten.. die wil ik ook allemaal min of meer mee verlichten.. worden wel erg veel ledjes )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~achte311/Side1open.jpg

nog niet super goed te zien maar denk dat je de gaatjes aan de zijkant wel ziet.

[ Voor 86% gewijzigd door TgR_KILLER op 30-04-2004 22:58 ]

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 22:44
Misschien domme opmerking, maar als het alleen gaat over het verlichten van een aantal gaten, waarom neem je dan geen LED's?
Ik weet dat ze net wat anders kleuren, maar dat maakt opzich niets uit. Het verschil is in de meeste gevallen niet storend.

Enneh, kun je een CCFL veilig buigen als je em verhit met een aansteker??

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44

blaatschaaap

schaap

MMS_El_Guapo schreef op 30 april 2004 @ 22:54:
Misschien domme opmerking, maar als het alleen gaat over het verlichten van een aantal gaten, waarom neem je dan geen LED's?
Ik weet dat ze net wat anders kleuren, maar dat maakt opzich niets uit. Het verschil is in de meeste gevallen niet storend.

kzat ook al aan leds te denke :)
anyway kdenk dat de enige manier om te kijke of het veilig is door het te proberen? :P

blaap

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Het is wel te doen maar je moet heeel langzaam buigen en gelijkmatig verhitten...

Nooooh! Stahp!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

MMS_El_Guapo schreef op 30 april 2004 @ 22:54:
Ik zou het niet proberen, als je iets te hard niest, mol je die CCFL's al, ze zijn heel erg gevoelig.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
ik denk dat je dan iets meer nodig heb dan een aansteker...

Volgens mij moet je dan gaan werken met een brandertje (zoals waar je leidingen mee soldeerd)

Wel handschoenen aan.... (of je wil natuurlijk een paar gratis blaren...)

Maar volgens mij kan het wel, met tl-buizen lukt het ook...

offtopic:
Misschien wel leuk in een mod, denk aan spiralen, bogen ed...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:41

SvEn

a.k.a sv3nrg

jah idd , heeft iemand dit al een keer gedaan??

want het spul wat in die CCFL zit moet namelijk niet heet worden ..

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44

blaatschaaap

schaap

kwil ook wel is weten of dit kan :) kga et zelf niet proberen want als ie knapt ben ik weer 13 euro kwijt :P

blaap

Verwijderd

Misschien wil het met heet water?

Als ik maandag een gekke bui heb wil ik het wel ff proberen :p Foto's komen uiteraard hier te staan.

Ben ook wel benieuwd of iemand het al gedaan heeft.

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 23:51:
Misschien wil het met heet water?

Als ik maandag een gekke bui heb wil ik het wel ff proberen :p Foto's komen uiteraard hier te staan.

Ben ook wel benieuwd of iemand het al gedaan heeft.
Euhmmm, heet water moet minder dan 100 graden zijn, met kokend water kan je niet werken en bij meer verdampt het simpelweg. Probleempje is alleen dat glas nog niet zacht wordt (=smelt) bij 100 graden celcius...

Anders zou je theekopje het ook niet overleven ;)

Dus geen optie, ik heb hier zo'n pencil torch (mini gasbrander) alleen ik wacht al 4 weken op m'n ccfl :(

Nooooh! Stahp!

Pagina: 1