Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken voor een MP3 speler voor mijn vrouw. Kijk al een tijdje rond en lees ook veel op tweakers.
Een flash-speler lijkt voor haar niet geschikt (te weinig geheugen), dus gaat het eigenlijk tussen een HD-speler of een MP3-Cdspeler.
Ze zal hem niet gebruiken bij "sportieve activiteiten". Oftewel lekker op de bank met de speler....
Een paar verschillen zijn vanzelfsprekend of algemeen: HD-spelers hebben meestal een accu, en CD-MP3spelers batterijen.
Daarnaast heeft de HD-speler alles aan boord, en moet je bij MP3-CDspelers natuurlijk CD'tjes inleggen.
Een laatste: HD-spelers zijn duur, en CD-MP3spelers relatief goedkoop.
Zijn er echter ook kwaliteitsverschillen, in muziek-kwaliteit en duurzaamheid tussen de types?
Hoor je bijv. het loopwerk van de MP3-Cdspeler? Hoe zit het met schokgevoeligheid (voor het geval ik hem wil gebruiken bij fietsen/skaten).
Twee types waar ik aan denk: XCLEF HD500 als HD speler en i-river iMP serie als CD-MP3 speler.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen bij het maken van een keuze.

Verwijderd

e.e.a. hangt van je budget af, en wat je ermee wilt doen.

Als ik dit lees:
het geval ik hem wil gebruiken bij fietsen/skaten
Zou ik voor de HD speler gaan.

Wat betreft geluidskwaliteit en schokdemping; daar valt geen zinnig woord over te zeggen, dat hangt volledig van het type CD danwel HD speler af. Ik heb geen ervaring met de spelers die je noemt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou toch vooral willen weten of er kwaliteitsverschillen zijn. Ik denk dus aan:
Mechanisch geluid?
Zoektijden?
Muzikale kwaliteiten?
Schokgevoeligheid?
dat soort verschillen dus.

Vooral om te zien of dat het prijsverschil waard is.

Verwijderd

cd speler gaat langer mee kwa speeltijd op paar bats..

is goedkoper, zoektijden dunno, mech geluid... wordt meestal gedempt tot niet hoorbaar (mijn Minidisc doet da iig)...

HD speler = ook makkelijk als je grote bestanden bv 4/5 gb moet overzetten naar een andere computer..

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 22:02:
Ik zou toch vooral willen weten of er kwaliteitsverschillen zijn. Ik denk dus aan:
Mechanisch geluid? [geen als je luistert]
Zoektijden? [iets langer, maar bij afspelen geen verschil tussen platen]
Muzikale kwaliteiten? [geen verschil]
Schokgevoeligheid? [is er wel(hd beter), hoewel je met beiden niet met de drilboor moet gaan spelen]
dat soort verschillen dus.

Vooral om te zien of dat het prijsverschil waard is.
Zie [] Natuurlijk ga ik er vanuit dat je deftig spul koopt

Ik zou voor de HD speler gaan. Met cd's heb je altijd het geklooi dat je sommige liedjes niet hebt op de cd en dat een cd branden toch wat meer werk is dan ff de HD aan te kopellen en over te pompen.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18

BLN

Ik heb een CD/MP3 speler en met 700 mb heb je best een lekker dagje luisteren. Zeer goede geluidskwaliteit(panasonic SL-CT700) en je kan natuurlijk ook ns een cdtje draaien. Een cd branden is ook snelller dan 700 mb overzetten met usb of firewire.

If it ain't broken, don't fix it

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik zou niet voor de cd-mp3 speler gaan, je koopt iets van de vorige generatie eigenlijk. Als je er nog lang plezier van wilt hebben kan je beter een hdd kopen, je hebt altijd veel nummers bij je, en niet elke x cd wisselen. :) daarbij heeft de hdd een groter display

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Eigenlijk hé. Zou je haar voor 200€ (beetje meer voor top kwali) een MD speler moeten kopen met Net-md. Kun je 80 nummer zetten op één mdtje, gaat evensnel (overzetten) als mp3-spelers en is gewoon tien keer handiger dan een HD speler (kleiner, lichter, gaat veel langer mee (baterijen) ) en ook veel handiger dan je cd-mp3 (ook kleiner, en mdtjes zijn nu eenmal steviger en kleiner dan cd's en leuker). Ook heeft een md speler een shock-mem van 200sec.

Maarja, sony e.a. maken te weinig reclame voor de net-md zodat de consument niet kan inzien dat het eigenlijk zééér goed spul is. Binnekort ga ik een net-md mdspeler kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 30-04-2004 23:06 ]

• BLN

BLN

MD heeft wel een lagere geluidskwaliteit. Mn CD-Mp3 speler doet t ongeveer 30 uur op 2 van die platte MD stick batterijen en de geluidskwaliteit is echt goedm vooral vanaf 192 Kbit/s mp3's. EN daarvan gaan er ongeveer 120 op een cd.

Verwijderd

Topicstarter
Even reageren op de reacties....
Wat betreft de MD-spelers: heb dit al even bekeken. Er is in de praktijk denk ik nogal een prijsverschil tussen MD's en CD's. Daarnaast is (dacht ik) de opslagcapaciteit (nog) behoorlijk minder. Er schijnt overigens een nieuw type te komen met veel grotere opslagcapaciteit.....

Wat betreft de "verouderde techniek": dat is waar, maar nu geen bezwaar. Voorlopig heb ik nog wel een CD-brander, en ik neem aan dat een MP3 speler geen 10 jaar mee zal gaan :-)

Ik moet eerlijk zeggen dat een HD speler mijn voorkeur heeft (als jongetje hou je van duur speelgoed tenslotte), maar kwalitatief heb ik nog geen overtuigende argumenten gehoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 23:27:
Even reageren op de reacties....
Wat betreft de MD-spelers: heb dit al even bekeken. Er is in de praktijk denk ik nogal een prijsverschil tussen MD's en CD's. Daarnaast is (dacht ik) de opslagcapaciteit (nog) behoorlijk minder. Er schijnt overigens een nieuw type te komen met veel grotere opslagcapaciteit.....

Wat betreft de "verouderde techniek": dat is waar, maar nu geen bezwaar. Voorlopig heb ik nog wel een CD-brander, en ik neem aan dat een MP3 speler geen 10 jaar mee zal gaan :-)

Ik moet eerlijk zeggen dat een HD speler mijn voorkeur heeft (als jongetje hou je van duur speelgoed tenslotte), maar kwalitatief heb ik nog geen overtuigende argumenten gehoord.
klopt... de nieuwe komt in Juni als het goed is... die heeft 1GB opslag, wat je ook voor gewone spulletjes kan gebruiken zoals films, iso's etc...

maar over de geluidskwaliteit...

als je met je Minidisc in LP2 opneemt en een EQ aan zet (kan met de NetMD) dan is het imo beter als me vaders MP3 speler met een bitrate van 192Kbs... (heeft een MSI Megastick)...

en de Batterijen gaan ook lang mee, mijn N710 gaat op 1 stick bat ongeveer 20/25 uur mee (ligt aan het aantal scrolls en aan uit zetten maar jah)... Je gooit uhm aan het einde van de dag gewoon ff op de cradle om op te bewaren en je laadt uhm gelijk op... Dat is dus ook geen probleem. en vindt je het wel een probleem... dan koop je er toch een 1450mAh baterij bij? want die er nu standaard in zit is maar 900mAh... scheelt je toch weer 7 uur ofzo...

en de opslag... LP2 heeft ongeveer plek voor 40/50 nummers ligt aan de lengte. Bij mij staan er nu 47 op... en het klinkt perfect...

Maar als je toch echt voor de opslag gaat wacht dan even tot de Hi-Md want daar kunnen ongeveer 2000 tracks op (zeggen ze :S) en je kan het ook als draagbare "disc" station gebruiken voor bestanden over te zetten (tis gebasseerd op het Fat table) de Prijs van de goedkoopste wordt ongeveer 200/230€ wat goedkoper is als een HD mp3 speler... en ietsje duurder als een CD mp3 speler... maar het heeft voordelen van beide :)... Lange speelduur, opslag, kwaliteit!!!

Damn... nu praat ik me zelf ook aan om een Hi-Md te kopen 8)7 :9~ :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 10:12:
[...]

Maar als je toch echt voor de opslag gaat wacht dan even tot de Hi-Md want daar kunnen ongeveer 2000 tracks op (zeggen ze :S) en je kan het ook als draagbare "disc" station gebruiken voor bestanden over te zetten (tis gebasseerd op het Fat table) de Prijs van de goedkoopste wordt ongeveer 200/230€ wat goedkoper is als een HD mp3 speler... en ietsje duurder als een CD mp3 speler... maar het heeft voordelen van beide :)... Lange speelduur, opslag, kwaliteit!!!

Damn... nu praat ik me zelf ook aan om een Hi-Md te kopen 8)7 :9~ :Y)
Tja, we blijven kinderen......, als het om mooie glimmende speeltjes gaat. :+

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 10:12:
en de Batterijen gaan ook lang mee, mijn N710 gaat op 1 stick bat ongeveer 20/25 uur mee (ligt aan het aantal scrolls en aan uit zetten maar jah)... Je gooit uhm aan het einde van de dag gewoon ff op de cradle om op te bewaren en je laadt uhm gelijk op... Dat is dus ook geen probleem. en vindt je het wel een probleem... dan koop je er toch een 1450mAh baterij bij? want die er nu standaard in zit is maar 900mAh... scheelt je toch weer 7 uur ofzo...

en de opslag... LP2 heeft ongeveer plek voor 40/50 nummers ligt aan de lengte. Bij mij staan er nu 47 op... en het klinkt perfect...

Maar als je toch echt voor de opslag gaat wacht dan even tot de Hi-Md want daar kunnen ongeveer 2000 tracks op (zeggen ze :S). Je kan het ook als draagbare "disc" station gebruiken voor bestanden over te zetten (tis gebasseerd op het Fat table) de Prijs van de goedkoopste wordt ongeveer 200/230€ wat goedkoper is als een HD mp3 speler. Lange speelduur, opslag, kwaliteit!!!
Grappig, alle mp3 spelers hebben een fat32 indeling. Verder kun je op een HD-based mp3 speler veel meer muziek kwijt. Op de Xclef hd500 kun je makkelijk 6000 nummers kwijt, is goedkoop, gaat 22 uur mee met z'n batterij en heeft een zeer goede geluidskwaliteit.

Daarom verkopen md spelers dus niet zo goed. Ze zijn goed van kwaliteit, maar te duur en ze hebben te weinig opslag capaciteit. Professionele dj's gebruiken md spelers nog wel.

Verwijderd

Mocht je nog denken over een mp3-cd speler, kijk dan even naar de iRiver IMP-550: heeft een lange accutijd, mooi design, ab, shockproof en lichtgewicht :).

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52

Dentheman

Zie signature

Jullie hebben het nu allemaal over bakbeesten van 20-60 GB en een hele lange speelduur, wel eens aan gedacht dat zo'n ding 2x zo groot is als meneer nodig heeft ?
Ik heb inmiddels de Hd based Philips hdd060 gekocht , 10 uur op batt ( niet zo heel lang maar lang genoeg), 1,5 gig ( 2 cd-tjes), lekker klein. En hij bevalt me prima !

[ Voor 15% gewijzigd door Dentheman op 08-05-2004 18:35 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch dat het de iRiver IMP-550 wordt.
Voldoet voor haar prima aan de eisen. Belangrijke voordelen zijn de prijs (€ 150,00) en de stroom-onafhankelijkheid door de externe batterijvoeding (handig op de camping). Het wisselen van CD's moet ze dan maar voor lief nemen.
Bijkomend voordeel? Er blijft wat geld over, waardoor ik een eigen flash spelertje kan kopen voor skaten/fietsen. Wordt weer een moelijke keus. Ik wil graag een FM-tuner ingebouwd.
Mijn opties zijn nu de iRiver iFP 180T, dixons € 110,00 of de MPIO FL 100, € 139,00 bij Mobile plaza.
Blijft lastig, dat kiezen.......

Verwijderd

wwillem schreef op 01 mei 2004 @ 18:37:
[...]

Grappig, alle mp3 spelers hebben een fat32 indeling. Verder kun je op een HD-based mp3 speler veel meer muziek kwijt. Op de Xclef hd500 kun je makkelijk 6000 nummers kwijt, is goedkoop, gaat 22 uur mee met z'n batterij en heeft een zeer goede geluidskwaliteit.

Daarom verkopen md spelers dus niet zo goed. Ze zijn goed van kwaliteit, maar te duur en ze hebben te weinig opslag capaciteit. Professionele dj's gebruiken md spelers nog wel.
ach jah... 200/230 euro voor een Hi-MD speler met dan nog 5schijfies voor 20 euro = totaal 250€... met 4GB opslag... en makkelijk uit te breiden :) MD spelers zijn imo altijd goede kwaliteit... ik wil niet anders meer...

Verwijderd

Topicstarter
knopen zijn doorgehakt, met dank aan de vele posts binnen dit forum.
Voor de echtgenote de iRiver IMP-550 (nog met moeite de dixons aanbieding kunnen pakken á €146,00) en voor mezelf de iRiver IFP-180T, ook dixonsaanbieding voor €109,99. Hangt nu lekker in mijn oor.
Heb alleen nog niet kunnen achterhalen of hij/zij ook MP3pro ondersteunt.
Weet iemand dat?

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:08
Ik zou hier eens kijken naar mp3 spelers zowel hd als flash als cd. Kun je gelijk de verschillen zien e.d.
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=40 :*)

• BLN

BLN

MP3 pro is echt voor de mooie muziek haters. Ik had ooit 3 mp3pro's en k wou t egt nooit meer, t klonk zo triest. Ja t neemt erg weinig ruimte in, maar om een duidelijke reden.

Verwijderd

Topicstarter
BiX schreef op 05 mei 2004 @ 23:27:
MP3 pro is echt voor de mooie muziek haters. Ik had ooit 3 mp3pro's en k wou t egt nooit meer, t klonk zo triest. Ja t neemt erg weinig ruimte in, maar om een duidelijke reden.
Heb inmiddels wat cd's die ik in MP3 had (bitrate 192kb), geconverteerd naar WMA (bitrate 96kb). Levert de helft in Mb's op, dus dat is aangenaam. De eerste muzikale indrukken zijn ook goed (heb het nu over de iFP-180, voor de iMP is ruimte natuurlijk geen thema...)
Pagina: 1