Programma om .dat te files lezen en editten?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Al een aantal dagen ben ik hevig op zoek naar een manier om een kleine .dat file van een game te lezen en eventueel editten. Helaas zou ik niet weten welk programma deze mogelijkheid biedt. Ik heb gezocht op de GoT search en op Google, maar zonder bevredigende resultaten.

Kan iemand mij hier een programma adviseren of weet iemand een andere manier om .dat files uit te lezen en eventueel te editten?

Profile

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 22:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Een dat file kan meestal van alles zijn. Een soort cfg bestandje of juist een wezelijk geprammeerde bestand iets.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
SilentSimon schreef op 30 april 2004 @ 20:59:
Een dat file kan meestal van alles zijn. Een soort cfg bestandje of juist een wezelijk geprammeerde bestand iets.
Volgens mij is het een pure config file waarin de game (het gaat trouwens om Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Yugi the Destiny v2.0) data opslaat van het aantal kaarten dat je hebt unlocked en de settings qua sound en graphics.

PS) Mijn topictitel heeft een foutje, excuses, moet dus "Programma om .dat files te lezen en editten?" zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Godjira op 30-04-2004 21:02 ]

Profile

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Godjira schreef op 30 april 2004 @ 21:01:
[...]

Volgens mij is het een pure config file waarin de game (het gaat trouwens om Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Yugi the Destiny v2.0) data opslaat van het aantal kaarten dat je hebt unlocked en de settings qua sound en graphics.

PS) Mijn topictitel heeft een foutje, excuses, moet dus "Programma om .dat files te lezen en editten?" zijn.
Het zal geen vast formaat zijn, dus in principe per game (fabrikant ;)) verschillend.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Je kan ze gewoon openen met MS kladblok/notepad :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

een editor die in hex mode kan werken?
of je checkt je favouriete site waar je ook je nocd, trainers, walkthroughs en andere meuk kan halen (gcw bijv.)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zonder verdere gegevens kunnen wij hier weinig mee :) .dat files kunnen werkelijk waar alles bevatten.

Het lijkt me verstandiger als de TopicStarter op Google even zoekt op de naam van het spel plus hetgeen hij wil aanpassen. Mocht je toch met deze .dat file aan de slag willen kun je waarschijnlijk alleen met een HEX editor aan de slag. Succes :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.