Toon posts:

[Gimp] print zwart wit, maar geen KLEUR!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het probleem was opgelost. Maar nog niet helemaal...

Nu kan ik prima in zwart-wit tiffs printen vanuit de gimp, maar nog niet in kleur!

Nog even de achtergrond: Slackware 9.1/KDE 3.2/cups/hpijs/gimp 1.2.5

Als ik een tiff file naar de printer (HP Deskjet 5550) stuur vanuit de gimp, en de instellingen staan op zwart-wit of grijswaarden, dan print hij keurig.
Maar als ik hem op kleur zet, geeft de Gimp alleen maar netjes aan dat hij print, met een progress-balkje, maar als dat vol is, verschijnt er vervolgens geen job in de printerqueue en gebeurt er niks.

Ik heb van alles geprobeerd.
als printopdracht (in de printing dialogue) "lp", en "lpr", en "/usr/bin/lpr-cups", en "lp -s -djudy -oraw" (judy is de printernaam) enzovoort.

De printer heb ik geinstalleerd als "HP Deskjet 900 series", dan werkt hij onder de Gimp.
Ik heb hem ook als postscript level 2 printer geprobeerd te gebruiken, met een officiele Linux ppd file van HP, HP_DeskJet_5500-hpijs.ppd
Maar dan doet hij helemaal niks, geen kleur en geen zwart wit.
Verder ook nog geprobeerd of de resolutie iets uitmaakte (300 of 600 dpi) en image type (line art of solid colours), maar niks helpt.
Ik heb de de hpijs versie draaien die door Slackware 9.1 is geinstalleerd, dat geldt ook voor cups en de gimp.

Ik schrijf wel dat ik hpijs, gimp-print en cups geinstalleerd heb, en dat ik de printer als postscript printer heb geprobeerd te gebruiken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verstand heb van welke van die dingen nou op welk niveau wat doen, en welke er elkaar nodig hebben en welke juist helemaal niet.

Dus als iemand misschien wat tips heeft voor wat ik verder nog uit kan proberen?

Voor alle duidelijkheid, als ik naar http://localhost:631 ga, kan ik cups een prachtige testpagina laten uitprinten in kleur.

Alvast bedankt!