"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Opvallend is dat er alweer een nieuwe serie MS-04-11 wormen aan een opmars bezig is. Is er nog steeds een aanzienlijk aandeel van Windows users en sysadmins die weigeren te updaten, zelfs na alle publiciteit in reguliere media over Sasser ?
Worm.Win32.Padobot.a
W32.Korgo.B
W32.Korgo.F (Cat 3)
Worm.Win32.Padobot.a
W32.Korgo.B
W32.Korgo.F (Cat 3)
[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 04-06-2004 20:54 ]
Ach... ik hoorde afgelopen week nog herhaaldelijk meldingen van besmettingen met Blaster. Ja, je leest het goed: Blaster.Henk007 schreef op 04 juni 2004 @ 10:08:
Is er nog steeds een aanzienlijk aandeel van Windows users en sysadmins die weigeren te updaten, zelf na alle publiciteit in reguliere media over Sasser ?
Daarvan is de patch dus al in juni uitgekomen. Maar dan wel juni 2003, meer dan een jaar terug dus.
Het antwoord op je vraagt lijkt me dus een duidelijk JA...
Virussen? Scan ze hier!
heel veel users weten volgens mij ook niet eens dat er zoiets bestaat als updaten.wildhagen schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
[...]
Ach... ik hoorde afgelopen week nog herhaaldelijk meldingen van besmettingen met Blaster. Ja, je leest het goed: Blaster.
Daarvan is de patch dus al in juni uitgekomen. Maar dan wel juni 2003, meer dan een jaar terug dus.
Het antwoord op je vraagt lijkt me dus een duidelijk JA...
en dan heb je nog de users die wel vrolijk alle updates binnenhalen (automatisch) maar dan vervolgens dat wereldbolletje vrolijk negeren, terwijl t maar 1 druk op de knop is
Yep.. ik ken het.Pendaco schreef op 04 juni 2004 @ 11:09:
[...]
heel veel users weten volgens mij ook niet eens dat er zoiets bestaat als updaten.
en dan heb je nog de users die wel vrolijk alle updates binnenhalen (automatisch) maar dan vervolgens dat wereldbolletje vrolijk negeren, terwijl t maar 1 druk op de knop is
Met Sasser hadden we een paar besmette PC's, ondanks dat we overal Automatic Updates aan hebben staan (met Notify before install).
Kom je bij een klant, vraag je waarom hij het niet geinstalleerd heeft met die notify. Antwoord: "ja, dat popup was zo lastig ieder keer, ik klik het iedere keer maar weg".
Tsja. I rest my case.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
LOL dat is de reden dat we die notify before install hebben uitgezet.wildhagen schreef op 04 juni 2004 @ 12:03:
[...]
Yep.. ik ken het.
Met Sasser hadden we een paar besmette PC's, ondanks dat we overal Automatic Updates aan hebben staan (met Notify before install).
Kom je bij een klant, vraag je waarom hij het niet geinstalleerd heeft met die notify. Antwoord: "ja, dat popup was zo lastig ieder keer, ik klik het iedere keer maar weg".
Tsja. I rest my case.
Bij het Duitse blad Stern een erg interessant interview met de 17 jarige auteur van Netsky en Sasser.