[High Alert] Agobot/hacker/Sasser Frenzy - Discussie Only!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:07

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat sasser is makkelijk te verwijderen zeg ;). Een klant van me kwam gister naar me toe met dat probleem, en ik heb um ff vewijderd ;).

Op school hebben we nu ook Sasser op het netwerk gekregen, vermoedelijk is de router niet gelemaal gedicht nadat hij er gister even uitklapte. :/

Maar ik heb nog windowsupdate en Sasser heeft op mijn ICT-PCtje geen kans gehad :Y) :Y)

Sasser, here i come >:) >:)

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 04-06-2004 09:45 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Opvallend is dat er alweer een nieuwe serie MS-04-11 wormen aan een opmars bezig is. Is er nog steeds een aanzienlijk aandeel van Windows users en sysadmins die weigeren te updaten, zelfs na alle publiciteit in reguliere media over Sasser ?
Worm.Win32.Padobot.a
W32.Korgo.B
W32.Korgo.F (Cat 3)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 04-06-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Henk007 schreef op 04 juni 2004 @ 10:08:

Is er nog steeds een aanzienlijk aandeel van Windows users en sysadmins die weigeren te updaten, zelf na alle publiciteit in reguliere media over Sasser ?
Ach... ik hoorde afgelopen week nog herhaaldelijk meldingen van besmettingen met Blaster. Ja, je leest het goed: Blaster.

Daarvan is de patch dus al in juni uitgekomen. Maar dan wel juni 2003, meer dan een jaar terug dus.

Het antwoord op je vraagt lijkt me dus een duidelijk JA...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:59

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

wildhagen schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
[...]

Ach... ik hoorde afgelopen week nog herhaaldelijk meldingen van besmettingen met Blaster. Ja, je leest het goed: Blaster.

Daarvan is de patch dus al in juni uitgekomen. Maar dan wel juni 2003, meer dan een jaar terug dus.

Het antwoord op je vraagt lijkt me dus een duidelijk JA...
heel veel users weten volgens mij ook niet eens dat er zoiets bestaat als updaten.
en dan heb je nog de users die wel vrolijk alle updates binnenhalen (automatisch) maar dan vervolgens dat wereldbolletje vrolijk negeren, terwijl t maar 1 druk op de knop is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pendaco schreef op 04 juni 2004 @ 11:09:
[...]

heel veel users weten volgens mij ook niet eens dat er zoiets bestaat als updaten.
en dan heb je nog de users die wel vrolijk alle updates binnenhalen (automatisch) maar dan vervolgens dat wereldbolletje vrolijk negeren, terwijl t maar 1 druk op de knop is |:(
Yep.. ik ken het.

Met Sasser hadden we een paar besmette PC's, ondanks dat we overal Automatic Updates aan hebben staan (met Notify before install).

Kom je bij een klant, vraag je waarom hij het niet geinstalleerd heeft met die notify. Antwoord: "ja, dat popup was zo lastig ieder keer, ik klik het iedere keer maar weg".

Tsja. I rest my case.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1125

wildhagen schreef op 04 juni 2004 @ 12:03:
[...]

Yep.. ik ken het.

Met Sasser hadden we een paar besmette PC's, ondanks dat we overal Automatic Updates aan hebben staan (met Notify before install).

Kom je bij een klant, vraag je waarom hij het niet geinstalleerd heeft met die notify. Antwoord: "ja, dat popup was zo lastig ieder keer, ik klik het iedere keer maar weg".

Tsja. I rest my case.
LOL dat is de reden dat we die notify before install hebben uitgezet. :) mijn ervaring is dat je gebruikers geen keus moet geven want dan kiezen ze om een of andere reden altijd het verkeerde... (maar goed, wij sturen alleen patches het netwerk in die door ons al zijn getest, misschien dat dat bij jou anders is (direct via windowsupdate waarschijnlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij het Duitse blad Stern een erg interessant interview met de 17 jarige auteur van Netsky en Sasser.
Pagina: 1 2 3 Laatste