Draairichting omdraaien mogelijk op Zalman 7000

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ben er achter gekomen dat deze fan tegen de luchtstroom inblaast ipv met de luchtstroom mee. Nou overleeft de computer dat wel, maar het blijft zonde.
Is het toevalig mogelijk de draairichting om te draaien, door bv 2 draadjes om te wisselen. Zou een hoop mensen met hetzelfde probleem gelukkig maken :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:38
Misschien zeg ik iets doms hoor, maar kun je fan ook omdraaien?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

draadjes omwisselen werkt niet.
fan andersom draaien is de enige oplossing :)
tenminste als dat mogelijk is met deze heatsink fan combo...
even googlelen.

edit: helaas niet mogelijk.
fan is niet om te draaien.

maar wat dat tegen de luchtstroom in...
is dat wel zo? de lucht gaat aan alle kanten.. de heatsink uit.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 30-04-2004 20:12 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Hoezo, ik heb er gisteren nog eentje bij een maat van me geinstalleerd er wordt keurig netjes frisse lucht de Heatsink in geblazen.

Verder maakt het over het algemeen vrijwel niets uit, hoe de fans blazen, scheelt vaak hoog
uit 1 graad ofzo, in voordeel of nadeel. Bovendien als de fan er op zijn kop in zit, dan maakt ie mee herrie, omdat er minder flow mogelijk is.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Intel zal niet zomaar de lucht in het koelblok laten blazen. Het zal zeer zeker beter zijn, en is ook uit tests gebleken. Maar het scheelt idd niet veel.

Afbeeldingslocatie: http://pipeline.free.fr/7000CU.jpg

Hoe wil je dat gaan bevestigen? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 20:20 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

ErikRo schreef op 30 april 2004 @ 20:06:
Ben er achter gekomen dat deze fan tegen de luchtstroom inblaast ipv met de luchtstroom mee. Nou overleeft de computer dat wel, maar het blijft zonde.
Is het toevalig mogelijk de draairichting om te draaien, door bv 2 draadjes om te wisselen. Zou een hoop mensen met hetzelfde probleem gelukkig maken :)
Hij creeerd zijn eigen luchtstroom en dat is over de CPU cooler heen. Bij bijna alle koelers is het beter om over de heatsink heen te blazen dan te zuigen dus ik begrijp je probleem niet helemaal? :?

Use the Search Luke...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De richting van de fan maakt wel degelijk uit hoor.. dit hangt gewoonlijk van heatsink tot heatsink af maar de algemene regel lijkt me lucht op de heatsink blazen..

Misschien een andere fan kopen?

• ErikRo
Het zit namelijk zo, hij moet in een soltek 3401 (zeer kleine kast)

De psu zit bovenin en zuigt van onder de lucht op naar buiten.

De cpu zit er meteen onder en het beste zou dan zijn dat de cpu koeler de koele lucht van onder tussen de vinnen doorzuigd en de dan opgewarme lucht omhoog blaast meteen psu in naar buiten.

Nu ontstaat er een vacuum tusen de psu en de cpu en van een mooie luchtstroom is nu geen sprake meer.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17
ok ja dat snap ik dan.. maar das in jou situatie dus, het is iig niet op te draaien.. op 5volt verplaatst dat ding toch amper lucht dus zo'n ramp is t niet :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• ErikRo
Als ik nou een andere goede koeler neem zoals Swifttech 478 en daarvan de fan omdraai. loop ik dan tegen andere problemen aan. Niet zozeer de koeling een paar graden minder, maar dat de fan dan hangt in zijn lagers ipv erop ligt en daardoor sneller slijt ofzo?.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net alsof die fans zo'n groot lcuhtdrukverschil creëren :P
Volgens mij maakt het vrijwel niets uit qua slijtage.

🖥️ | 🚗

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Draai de fan in je voeding om, lijkt me een stuk makkelijker ...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

DaWaN

'r you wicked ??

Syzzer schreef op 01 mei 2004 @ 18:14:
Draai de fan in je voeding om, lijkt me een stuk makkelijker ...
Warme lucht van je voeding door je processor blazen 8)7

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

snap ik het nou goed? is dit gewoon een kwestie van fan onderste boven oid ? Want dan zie ik het probleem niet echt, neem dan een goede koperen heatsink en zet er een 60/70/80/ect. mm fan op, en laat die dan gewoon zuigen.

[ Voor 2% gewijzigd door sapphire op 01-05-2004 21:42 . Reden: typo's ]

Gabriël AM5

Verwijderd

De fan mag niet de andere kant op draaien omdat de schoepen dan niet op de juiste manier werken waardoor er vrijwel geen lucht wordt versplaats (er wordt geen lucht 'geschept'). Omdat de fan niet de andere kant op mag draaien, is het ook niet mogelijk de draairichting te veranderen door de draadjes te verwisselen. De enige juiste oplossing is dus om de fan om te draaien.
Pagina: 1