De search heb ik al gebruikt en daar heb ik al een sorteer routine uit gehaald maar de gegevens worden niet uit de array gelezen.
Ik heb deze functie:
Mijn Array ziet er als volgt uit:
De naam die in de sub-array staat moet er nog uit.
Maar ik wil graag sorteren op de punten aantallen die erin staan.
De fout die ik nu krijg is 'Undefined offset: x' op deze regel:
$arr1 = $array[$j];
alsof de array gewoon leeg is. Terwijl ik dat al check met het eerste if statement. En de array is niet leeg want voor die laat ik afdrukken voordat ik het sorteren aanroep.
Of is het niet mogelijk om middels de index nummering een array uit een array te halen en moet het dan op landnaam ?
Als iemand enig licht ziet. Bedankt.
Ik heb deze functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function sortLandenScoreLijst($array,$column) { if( !empty($array) && is_array($array) ) { $n = count($array); for($i=0; $i < $n; $i = $i + 2) { for($j=0; $j < $n - $i - 2; $j = $j + 2) { $arr1 = $array[$j]; $arr2 = $array[$j+2]; $value1 = $arr1[0]; $value2 = $arr2[0]; if($value1 > $value2) { $tmp = $array[$j]; $array[$j] = $array[$j+2]; $array[$j+2] = $tmp; $tmp = $array[$j+1]; $array[$j+1] = $array[$j+3]; $array[$j+3] = $tmp; } } } } } |
Mijn Array ziet er als volgt uit:
Array ( [Rusland] => Array ( [0] => Rusland [1] => 6 [2] => 0 [3] => 31 ) [Griekenland] => Array ( [0] => Griekenland [1] => 8 [2] => 0 [3] => 82 ) [Spanje] => Array ( [0] => Spanje [1] => 9 [2] => 0 [3] => 168 ) [Portugal] => Array ( [0] => Portugal [1] => 5 [2] => 0 [3] => 111 ) }
De naam die in de sub-array staat moet er nog uit.
Maar ik wil graag sorteren op de punten aantallen die erin staan.
De fout die ik nu krijg is 'Undefined offset: x' op deze regel:
$arr1 = $array[$j];
alsof de array gewoon leeg is. Terwijl ik dat al check met het eerste if statement. En de array is niet leeg want voor die laat ik afdrukken voordat ik het sorteren aanroep.
Of is het niet mogelijk om middels de index nummering een array uit een array te halen en moet het dan op landnaam ?
Als iemand enig licht ziet. Bedankt.