[aquamark] plotseling 10.000 punten kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=2021766554

het is een geforce fx5700 ultra, en ik draai op 532/956
processor: amd 2500 @ 2005 mhz

nu ben ik vanochtend gaan overclocken naar 2107 mhz met fsb,
en na een aqamark gedraait te hebben, haal ik plotseling maar 20.100 punten ipv. de vroegere altijd 32.xxx , natuurlijk ook op stockspeed en op ~2005 mhz geprobeerd, maar geen verschil.

met 3dmark2001SE haal ik in de eerste test (met die jeeps) gemiddeld maar 60 fps, tegen 170 eerst.

in 3dmark2003 haal ik ook 2000 punten minder in totaal.

ik heb al andere drivers geprobeerd (vind 53.03 verreweg de beste, heb daarmee ook die score neergezet)

voltlijnen zijn prima, alle temperaturen zeer goed.
heb fastwrites wel aanstaan, want ik heb wel problemen als het uitstaat, de fillrate test van 3dmark gaat dan heeeeel traag.

natuurlijk staat de vsync in d3d en opengl UIT

overnieuw installeren is helaas echt geen optie.

heb rondgekeken, maar alle oplossingen die gegeven worden (fastwrites, driver updates etc. etc.) hebben geen effect. het lijkt alleen lager te worden.

heeft iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door powerflux op 30-04-2004 19:46 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Misschien door een paar keer te proberen overclocken bepaalde bios-waarden gereset , zoals aperture size of zo ?

Mijn Specs

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik ga het even dubbelchecken, voor de zekerheid.

nee. alles staat nog precies zoals het was.

[ Voor 33% gewijzigd door powerflux op 30-04-2004 20:02 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Probeer eens je FSB terug te zetten.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb ik ook een keer gehad met een gf4ti4200 en 3dmark2001. Van de ene op de andere dag van 14000 naar 9000 punten. Ook alles gecontroleerd, bios gereset, andere drivers etc.
Ik snapte er niets van en ik dacht dat er hardwarematig iets fout was. Uiteindelijk bleek het probleem na een format verholpen, dus was toch niet de hardware.

Natuurlijk zou ik eerst andere dingen proberen dan formateren, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat er (in mijn geval) een noodoplossing is.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
dat dacht ik zelf ook al, maar ik heb een luttele 50 gb aan spul wat ik echt nergens kwijt kan (geen brander meer) dan op de HD waar windows op staat.

fsb heb ik ook al terug gezet.. op stock en op waar ik die score heb gehaald.

Verwijderd

Daarom maak ik verschillende stations :) k heb er 6 :p
Ook geen fsaa of zo op? alhoewel ik denk dat hij dan toch veel minder haalt dan dat hoor :p

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 22:29 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
nee, AF, AA en FSAA staan allemaal uit.
(bij aquamark standaard 4x AF)

dan wordt het toch opnieuw installeren..

*stations? ik heb wel 4 grote schijven erin zitten (dus niet 1 schijf met alles - windows en pr0n, maar de pr0n op de andere schijven en windows op een aparte, waar dus nu ook ander spul bij staat), dus ik ga maar voor een dvd brander sparen. ja, framerate is life ;)

[ Voor 19% gewijzigd door powerflux op 30-04-2004 22:56 ]

Verwijderd

Merk je het in spellen etc ook?

Verwijderd

Herr Muller schreef op 30 april 2004 @ 21:57:
Heb ik ook een keer gehad met een gf4ti4200 en 3dmark2001. Van de ene op de andere dag van 14000 naar 9000 punten. Ook alles gecontroleerd, bios gereset, andere drivers etc.
Ik snapte er niets van en ik dacht dat er hardwarematig iets fout was. Uiteindelijk bleek het probleem na een format verholpen, dus was toch niet de hardware.

Natuurlijk zou ik eerst andere dingen proberen dan formateren, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat er (in mijn geval) een noodoplossing is.
gelukkig heb jij het getypt anders had ik het zelf moeten doen, precies hetzelfde gehad hier

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 23:08:
Merk je het in spellen etc ook?
daar twijfel ik dus aan. soms gaat het echt supersoepel, en dan opeens met 2-7 fps. maar hij komt dan nooit meer op snelheid.

heb ook al gekeken of de gpu snelheid dan automatisch naar beneden gaat, maar dit is niet het geval.

het is geen hardware probleem, heb hem zojuist in een PIV 2.8 systeem getest en daar gaat het prima.

[ Voor 18% gewijzigd door powerflux op 30-04-2004 23:15 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
na wat gekloot te hebben met de kloksnelheden van de GPU en MEM, eerst naar beneden en dan weer omhoog heb ik er weer 5000 punten bij, zonder hoger dan eerst te gaan. daarintegen, spellen gaan nogsteeds heel traag

Verwijderd

Ik denk dat een clean-install de beste keuze is :P

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
dacht ik al wel..
goed, dan weet ik dat zeker.

maar het blijft raar dat ie het ene uur nog perfect werkt en daarna hop niet meer

[ Voor 48% gewijzigd door powerflux op 01-05-2004 17:57 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Niet gewoon v-sync aanstaan nog? Ik weet neit zeker of het uitmaakt maar hij rendert nooit meer dan 85 frames per seconde of wat je refreshrate ook is.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
nope. *staat ook in de start*
en aquamark en 3dmark zetten hem ook zelf uit.

• stievelke
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02-2021
download dan partition magic , dan kan je partetities maken :)
en ik ben zo vriendelijk voor je geweest :)
http://www.softpedia.com/public/scripts/downloadhero/13-8-2/
dit is de link :)
suc6 ermee

athlon xp 2500+@3200+ , 2x256 corsair pc 4000 , asus a7n8x-E deluxe , BFG 5950U, maxtor 40 GB 7200 RPM , zalman CNPS 7000A-Cu

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
offtopic

als ik je een tip mag geven, maak gewoon 1 partitie van 5 gig zet daar alleen window op en je drivers, en installeer dan al je progs en games enzo op een andere partitie

als je dan problemen hebt kan je altijd je C partitie leeggooien en opnieuw installeren, zonder dat je dan dingen moet gaan verplaatsen of dat je iets kwijt kan raken, ik doe het nou al een tijdje zo en het bevalt me erg goed

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ok, dat ga ik de volgende keer dan maar doen.

maar op wonderbaarlijke wijze heb ik mijn score weer terug.
ik heb nogmaals (toch zeker de 8e keer) de drivers geinstalleerd (al vaak geprobeerd, nooit verschil) en nu heb ik weer een score van 31700.

correctie: de games gaan nog steeds heel traag..
maar ik ga wel een schone install doen

bedankt voor de hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door powerflux op 02-05-2004 10:22 ]

Pagina: 1