wanadoo adsl delen met losse hardware router

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik had zeelandnet :(
Ik heb sinds gisteren wanadoo ADSL-Lite

Bij mijn zeelandnet had ik de 340 speedshare router van trust:
linkje naar router specs

Ik wil nu deze router gebruiken bij mijn ADSL
maar ik krijg het niet voor elkaar qua instellingen :(

Ik las ergens iets over de router gebruiken als switch, dit is helaas geen optie,
omdat ik alle 4 de poorten van de router al gebruik voor pc's en dus enkel de Wan poort nog vrij is.

wie o wie kan mij even op weg helpen met deze instellingen, als dit uberhaupt mogelijk is (lijkt mij wel???)

• Jackbq
oke een update en een schopje :-)

Ik kan nu wel op internet, via mijn switch maar zodra de router er als switch tussen gaat lukt het niet meer :s

schematisch:

modem-switch-pc werkt

modem-router-switch-pc werkt niet :(

nu gebruik ik op het router niet de Wan poort maar enkel de 4 overige poorten...
het modem zit bv op poort 1 en de switch boven zit hier ook in, maar helaas
dit werkt niet.

kan dit gewoon niet?
volgens mij kon je toch een router ook gewoon als switch gebruiken?

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Je router is waarschijnlijk ingesteld als DHCP server dan werkt het niet. Je kunt je wan-verbinding gewoon aansluiten op je wan-poort van je router. Dan de router instellen op automatisch een ip-adres verkrijgen. Modem geeft dan ip aan de wan kant van de router. De router verzorgd de ip's aan de lan kant. Succes

Je kunt ook nog de dhcp functie van de router uitzetten. Je mist dan alleen denk ik de firewall optie van je router als deze die heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door mvdooren op 05-05-2004 19:29 ]

• Jackbq
Net even geprobeerd en mijn trust router zo gezet dat hij ip aanvraagd, maar helaas lukt dit niet, als ik later bij status krijg staat er bij wan ip 0.0.0.0 en release gevolgd door refresh is nog steeds 0.0.0.0 .....

nog een ander idee?

• mvdooren
Wat ik al eerder zei de dhcp functie van de router uitzetten en deze gewoon als switch gebruiken. Moet wel werken volgens mij!

Heb je trouwens niet gezocht naar een handleiding van die trust router. Misschien staat daar wel in hoe je hem in moet stellen voor jou ADSL verbinding.

[ Voor 39% gewijzigd door mvdooren op 06-05-2004 09:21 ]

• Jackbq
Oke het kan dus wel en de router blijft gewoon router,

Modem gaat in de Wan verbinding van de router,
instellingen als volgt:

ga naar de setup wizard
tijd etc instellen
kies voor Fixed-IP xDSL

Ip adres assigned by your provider:
10.0.0.150

Subnet
255.255.255.0

ISP gateway
10.0.0.138

Dns niet invullen worden automatisch ingesteld.

That's it, stekkeren en gaan.

(dit is dus in mijn geval voor wanadoo ADSL, misschien dat het nog voor andere kpn adsl abbo's werkt maar dat weet ik niet)

• mvdooren
Ja werkt ook voor andere KPN adsl aansluiting die gebruiken dezelfde instellingen.

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 23:24
Ja op de bovenstaande manier is het mij dus ook gelukt.

Toch vind ik het jammer dat er nergens een beschrijving bestaat van hoe het adls modem in te stellen zodat hij niet zelf als router werkt, maar slecht het ip geeft.

Ik wil gewoon dat al het router gebeuren door mijn 3com wordt gedaan en niet (ook) nog eens door de adsl modem.

Mocht iemand weten hoe ik de routing functie kan uit zetten op mij adsl alcatel speedtouch 510, dan hoor ik dat graag!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• mvdooren
Zoals ik al eerder had vermeld bij KPN support voor adsl kun je voor de speedtouch 510 een pptp.ini downloaden als je deze in het modem installeert werk deze gewoon als modem en moet je op je router een pptp verbinding instellen.
Pagina: 1