Hallo,
Ik heb op een server het volgende draaien:
- Windows 2003
- IIS
- Sql server (msde)
Nu staat dit ding al maanden aan.
Zojuist heb ik even gekeken met het commando netstat naar de active connecties.
En dat bleken er heel wat te zijn. Terwijl ik dat niet zelf was.
Er zitten dus anderen bij te klooien.
Eigenlijk hoeft de database server alleen maar locaal benaderd te worden door 1 programma. Dus connectie van buitenaf is niet noodzakelijk... op remote beheer na dan.
Is het mogelijk om de server zodanig in te stellen dat ik bepaal wie er wel en niet bij kan? Zoals hierboven beschreven? Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Zijn er hiervoor speciale grafische programma's? (Want msde is voornamelijk commandline gestuurd)
Kan ik de activiteiten van de server, liefs de gehele pc, nog ergens opvragen?
Ik wil nu bijvoorbeeld weten of het iemand gelukt is om in te loggen en misschien ook schade heeft aangericht.
Als laatste:
Zijn er ook programma's waarmee ik in een mooi overzicht de laatste connecties kan zien? Wat de activiteiten zijn van deze connecties? En bijvoorkeur ook prefentief kan optreden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb op een server het volgende draaien:
- Windows 2003
- IIS
- Sql server (msde)
Nu staat dit ding al maanden aan.
Zojuist heb ik even gekeken met het commando netstat naar de active connecties.
En dat bleken er heel wat te zijn. Terwijl ik dat niet zelf was.
Er zitten dus anderen bij te klooien.
Eigenlijk hoeft de database server alleen maar locaal benaderd te worden door 1 programma. Dus connectie van buitenaf is niet noodzakelijk... op remote beheer na dan.
Is het mogelijk om de server zodanig in te stellen dat ik bepaal wie er wel en niet bij kan? Zoals hierboven beschreven? Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Zijn er hiervoor speciale grafische programma's? (Want msde is voornamelijk commandline gestuurd)
Kan ik de activiteiten van de server, liefs de gehele pc, nog ergens opvragen?
Ik wil nu bijvoorbeeld weten of het iemand gelukt is om in te loggen en misschien ook schade heeft aangericht.
Als laatste:
Zijn er ook programma's waarmee ik in een mooi overzicht de laatste connecties kan zien? Wat de activiteiten zijn van deze connecties? En bijvoorkeur ook prefentief kan optreden?
Alvast bedankt voor de reacties!