eBay.com in gaten houden. En zelfs daar is het maar zeer de vraag of je binnen een jaar zoiets gaat vinden.
Maar om wat indicaties te geven van het werk/geld wat je hieraan kwijt zal zijn. De laptop is een behoorlijk dikke P3, da's op zich al mooi. De kosten voor een
nieuw mobo (bij Toshiba) schat ik zo rond de ~€400,- of meer, excl. inbouwen. Iig een bedrag wat het het vrijwel zeker niet waard zal zijn

. Als je zo'n geval 2dehands zou vinden zou ik rond de €250,- ~ €300,- denken, hangt er vanaf (je zal 'm waarschijnlijk op eBay moeten vinden, en dan hangt het maar van de bieders af. Het kan ook ontzettend meevallen soms). Hou rekening met verzendkosten vanuit het buitenland.
Het werk om het in te bouwen : ervaring leert dat je een Toshiba redelijk makkelijk uit elkaar schroeft

. Wel goed onthouden welk schroefje je waar vandaan hebt

. Het zal je rustig een avond kosten om het mobo te vervangen, trek daar maar een paar uur voor uit. En dan moet je redelijk geconcentreerd bezig zijn, want 1x goed uitschieten met je schroevendraaier is duur

.
Uiteindelijk is gewoon een (al dan niet 2dehands) complete werkende laptop kopen veel aantrekkelijker. Losse moederborden zijn duur en het inbouwen kost een boel tijd. Uiteindelijk ben je waarschijnlijk meer kwijt dan met een complete machine.
Ik zag pas trouwens ECS desknote gevallen met mobile Duron 850, die nog gewoon nieuw worden verkocht, voor €650,-.. Dan begin ik me serieus af te vragen of zo'n 2dehands geval nog interresant is
[
Voor 4% gewijzigd door
Mentalist op 30-04-2004 22:11
]