Toon posts:

Kosten moederbord voor Satelite pro 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zeer waarschijnlijk voor een zacht prijsje aan een Toshiba Satelite Pro 6000 komen. Hiervan is het moederbord stuk is gebleken tijdens inspectie door een reparateur. Ik wil deze laptop wel overnemen, maar ik ben wel benieuwd wat een nieuw moederbord voor deze laptop kost. En waar/hoe kan ik dit het beste regelen?

Ik heb al 's ff geneusd, maar ik kan niks zinnigs vinden. Zo'n apparaat naar Norrod brengen is waarschijnlijk de eenvoudigste, maar ook de duurste oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 18:18 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

eBay.com in gaten houden. En zelfs daar is het maar zeer de vraag of je binnen een jaar zoiets gaat vinden.

Maar om wat indicaties te geven van het werk/geld wat je hieraan kwijt zal zijn. De laptop is een behoorlijk dikke P3, da's op zich al mooi. De kosten voor een nieuw mobo (bij Toshiba) schat ik zo rond de ~€400,- of meer, excl. inbouwen. Iig een bedrag wat het het vrijwel zeker niet waard zal zijn :). Als je zo'n geval 2dehands zou vinden zou ik rond de €250,- ~ €300,- denken, hangt er vanaf (je zal 'm waarschijnlijk op eBay moeten vinden, en dan hangt het maar van de bieders af. Het kan ook ontzettend meevallen soms). Hou rekening met verzendkosten vanuit het buitenland.

Het werk om het in te bouwen : ervaring leert dat je een Toshiba redelijk makkelijk uit elkaar schroeft :+. Wel goed onthouden welk schroefje je waar vandaan hebt :P. Het zal je rustig een avond kosten om het mobo te vervangen, trek daar maar een paar uur voor uit. En dan moet je redelijk geconcentreerd bezig zijn, want 1x goed uitschieten met je schroevendraaier is duur :P.

Uiteindelijk is gewoon een (al dan niet 2dehands) complete werkende laptop kopen veel aantrekkelijker. Losse moederborden zijn duur en het inbouwen kost een boel tijd. Uiteindelijk ben je waarschijnlijk meer kwijt dan met een complete machine.

Ik zag pas trouwens ECS desknote gevallen met mobile Duron 850, die nog gewoon nieuw worden verkocht, voor €650,-.. Dan begin ik me serieus af te vragen of zo'n 2dehands geval nog interresant is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2004 22:11 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

gewoon inleveren bij toshiba, komt alles goed "zolang er geen vochtscahde of iets dergelijks mee is gebeurd"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt W3ird_N3rd. € 400 dat vind ik nogal wat voor zo'n moederbordje. Dan besteed ik liever m'n geld aan een nieuwe Asus (of bijna nieuw :)). Dat zelf vervangen daar zit ik niet echt op te wachten, maar als het moet dan moet het. Ik zal 's op e-bay kijken. Bedankt voor de tip!

@ W1cky, volgens de website van Toshiba hebben leveren ze één jaar garantie. Maar hoe kom je aan deze informatie?

De aankoopbon is nog wel aanwezig en de laptop is 3 jaar oud ongeveer. Ik verwacht niet dat ze buiten de garantieperiode, en na 3 jaar, coulant gaan optreden in een dergelijk geval. Maar een e-mail op hoge poten wil misschien helpen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 00:49:
Bedankt W3ird_N3rd. € 400 dat vind ik nogal wat voor zo'n moederbordje.
Je zou 't moeten navragen, dit verschilt natuurlijk per fabrikant en model, het bedrag is maar uit de lucht gegrepen. Maar je zal wel ongeveer in die orde moeten denken vrees ik.

Om het maar zo te zeggen : zo'n laptop met kapot mobo kan interessant zijn als ie gratis is of als je per ongeluk nog zo'n mobo hebt liggen. Als je dan ook niet van plan bent het zelf op te lossen is het eigenlijk vrijwel zeker toch niet meer aantrekkelijk..

Been there, done that, overigens :X

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2004 02:20 ]

Verwijderd

om zeker te weten wat je kosten zouden worden zou ik m gewoon inleveren en dan er bij melden dat ze je een seintje geven wanneer de kosten hoger worden dan "x" bedrag. dan kan je altijd beslissen nog wat je er mee wilt doen, het max bedrag wat je dan kwijt zal zijn is een uurtarief

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 10:47 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 10:42:
om zeker te weten wat je kosten zouden worden zou ik m gewoon inleveren en dan er bij melden dat ze je een seintje geven wanneer de kosten hoger worden dan "x" bedrag. dan kan je altijd beslissen nog wat je er mee wilt doen, het max bedrag wat je dan kwijt zal zijn is een uurtarief
Dan is toch al vrijwel zeker dat dat mobo te duur zal zijn, en dan heb je dat uurloon (toch weer een paar tientjes) voor niks betaald ;). Dan kan je beter contact proberen op te nemen met Toshiba oid en daar proberen los te krijgen hoeveel het zo'n beetje zal gaan kosten.

Maar zeg nou zelf : als dat aantrekkelijk zou zijn, waarom doet de huidige eigenaar 'm dan weg? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2004 11:51 ]

Verwijderd

ach, mocht de huidige eigenaar hem niet meer willen hebben en de TS ook niet, dan ben ik wel geintresseerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou je nog voor zo'n Satelite Pro 6000 met een kapot mobo kunnen vragen dan? Er zit btw 512 mb intern geheugen in i.p.v. de 128 standaard.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 23:19 ]

Verwijderd

tja dat verschilt he, op het i=net worden ze aangeboden voor gemiddeld 500/600 eurie's. Maar aangezien deze niet werkt zou ik er nog zeker wel 200 euro voor neerleggen. aangezien de geheugen is uitgebreid.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 23:18:
Wat zou je nog voor zo'n Satelite Pro 6000 met een kapot mobo kunnen vragen dan? Er zit btw 512 mb intern geheugen in i.p.v. de 128 standaard.
Hoeveel is dit nog waard? Deel XVI

Overigens kan je geen prijs geven zonder exacte specs, maar ik zou zeggen : de som van de prijs van alle werkende onderdelen minus 25%. Scherm, cd-drive, HD, etc. Moederbord vervangen is toch nooit zo interessant.

Als de specs van http://linux.toshiba-dme....g/spec.php3?model=PS6000U kloppen zou ik er toch niet veel meer dan €200,- voor neerleggen, maar geloof alsjeblieft niet dat je dat mobo zo "ff" vervangt. Die fout heb ik ook al gemaakt. Uiteindelijk ben ik er financieel gezien misschien niet zoveel slechter van geworden, redelijk goedkope laptop aan overgehouden als ik alles terugreken. Maar geloof me, zoveel tijd als dat kost is het het niet waard en dat is niet leuk meer.

Verwijderd

TS koop m gewoon :)
geloof me je wordt er niet slechter van

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ok ok. Ik geloof jullie. Ik ga het één en ander toch nog 's in overweging nemen. En anders koop ik 'm gewoon voor de handel.

Verwijderd

smorlez voeg mij eens toe op msn als je wilt, kan hie rgeen prive berichten sturen zie ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 01:50 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 23:41:
TS koop m gewoon :)
geloof me je wordt er niet slechter van
En hoe weet je dat nou weer :?

Je weet de exacte specs en de prijs die TS ervoor moet betalen niet eens. Als je een leuke laptop met kapot mobo wilt kan je ook gewoon op Marktplaats kijken, dat lijkt ook heel goedkoop (is het dus niet als je er achterkomt hoe moeilijk het is aan een mobo te komen en wat die kunnen kosten).

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maandag maar eens even horen van de potentiele verkoper hoe hij over de prijs denkt. Dan speculeert een stuk makkelijker.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Kan over dat lappie maar 1 ding zeggen: NIET DOEN!!

Lees het hier zo'n beetje door, maar mijn oom heeft een laptop uit de 6000-serie en na 7 maanden ging zijn moederbord stuk, dat was vorig jaar februari. Half maart had hij hem terug met nieuw mobo.

Dit moederbord ging vorig jaar oktober de pijp uit, kreeg hem gerepareerd met nieuw mobo terug eind december. Laptop werkte 2 dagen en gaf daarna weer dezelfde kuren. M'n oom heeft hem nu net weer 2 weken terug met weer een nieuw mobo.

Een moederbord vervangen is te doen als het laptop goedkoop is en het moederbord voorhanden. Een moederbord vervangen waarvan je niet zeker weet of het laptop het een jaar uithoudt, zou ik nooit en te nimmer doen...

Of de prijs loont weet ik niet, maar wat dat betreft kan je beter de aanbiedingen om je heen in de gaten houden. Mijn broer heeft bijv. een nieuwe IBM Thinkpad 1,2ghz cellie gekocht afgelopen week voor 599 euri... en da's niet gek voor een nieuw laptop met garantie...

[ Voor 17% gewijzigd door Speedpete op 02-05-2004 12:08 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden: Ik heb de laptop niet over kunnen nemen. De eigenaar heeft een adresje kunnen vinden waar ze voor € 200 een nieuwe mobo erin zetten. Niet raar dus.
Pagina: 1