Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe schijf gekocht. Hierop wil ik 2x windows gaan installeren en wel om de reden dat ik 1 OS ga gebruiken voor school en werk en 1 OS voor games te spelen.

1. Op de eerste moeten de programma's als office, photoshop, dreamweaver etc op komen. Ook zal ie als webserver voor .NET gebruikt moeten worden en komt er eventueel Visual Studio op. Regelmatig zullen er ook dingen gepatcht en geupdate worden. Mijn ervaring is dat als je dit gaat doen windows toch iets trager wordt, vooral met opstarten.
2. De tweede moet zo kaal mogelijk blijven, alles wil ik dus zo snel mogelijk houden voor de spellen.

Voor een tijdje werk ik nou al met alle tevredenheid met Windows XP pro. Dus lijkt het mij handig als ik gewoon 2x Windows XP pro installeer. Is dit mogelijk? Pikt XP dit en maakt ie dan ook gewoon een dualboot aan?

Een andere mogelijkheid is dat ik voor het eerste OS (die voor school en werk) windows server 2003 gaat draaien. Is dit iets? Misschien dat het voor .NET server handig is, of valt dit dan ook weer me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, je kan een dual boot met 2 XP's hebben, mits je ze op een andere partitie installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ja het kan idd, dan moet je bij de installatie iets aanvinken van selecteer installatiepartitie of iets dergelijks :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een tijdje werk ik nou al met alle tevredenheid met Windows XP pro. Dus lijkt het mij handig als ik gewoon 2x Windows XP pro installeer. Is dit mogelijk? Pikt XP dit en maakt ie dan ook gewoon een dualboot aan?

Een andere mogelijkheid is dat ik voor het eerste OS (die voor school en werk) windows server 2003 gaat draaien. Is dit iets? Misschien dat het voor .NET server handig is, of valt dit dan ook weer me?
windows xp zal bij een dubbele installatie (mits in andere partities) gewoon een dual boot aan maken.

Je kan bij voorbeeld voor dual boot ook bootmagic gebruiken. Werkt perfect

om nou windows server 2003 te draaien voor school en werk lijkt me nie slim.......
tenzij je een studie/werk/hobby beoefend waarbij je een windows server installatie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mojo schreef op 30 april 2004 @ 17:28:
Ja het kan idd, dan moet je bij de installatie iets aanvinken van selecteer installatiepartitie of iets dergelijks :)
Hij geeft zelf al aan dat hij een bestaande installatie herkent. Dan vraagt ie wel of je die installatie wilt repareren, je een nieuwe install wilt doen en zo ja waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke harstikke bedankt! :)
Dan ga ik dat maar meteen ff lekker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Is het niet makkelijker om gewoon 2 profielen aan te maken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op vrijdag 30 april 2004 @ 17:31:
Is het niet makkelijker om gewoon 2 profielen aan te maken?
Lijkt me niet he ;) aangezien alle register waarde's en programma's er gewoon blijven ;)..

Idd installeren op een 2e partitie.

Als dit gelukt is zie je bij het booten 2x Windows XP (Home of Pro)

Nou weet je nog niet welke voor je games is en voor je applicatie's.
Je kan dus het volgende doen om dit overzichtelijker te maken

Rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen -> geadvanceerd -> opstart en herstelinstellingen (klik daar op instellingen) -->een nieuw venster wordt geopent --> hier zie je de knop bewerken klik deze aan.
je komt in een kladblok venster wat er zo uit zal kunnen zien

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Verander de tekst tussen de haakjes "Microsoft Windows XP proffesional" naar bij voorbeel "Games"
en de andere in "Applicatie's"

opslaan en rebooten maar.

Je zult nu zien als je je pc herstart je niet 2x win xp ziet maar
"games"
"Applicatie's"

Je hebt nou wel kans dat games de applicatie windows is en andersom
voer dan de bovenstaande tutorial opnieuw uit en maak van "games" applicatie's en andersom ook natuurlijk ./

Veel suc6 ermee

*op eigen risico ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen
Pagina: 1