[Corel Draw 12]Bewerken plaatje voor metaalmachine

Pagina: 1
Acties:

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Hallo allemaal dit mijn eerste post in dit sub-forum, ik hoop dan ook dat ik op de goede plaats zit.

Ik heb op papier een tekening gemaakt, vervolgens heb ik hem gescand als jpg.
Nu wil ik hem nog aan kunnen passen en kunnen bewerken. Ik wil hiervoor Corel Draw 12 gebruiken. Zit hier een programma in die hem automatisch overtrekt?
Mijn doel is om hem in een dxf file te krijgen zodat de cnc metaalbewerkingsmachine hem kan ‘lezen’....

ik hoop dat jullie mij huierbij kunnen helpen!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36
ik zou het eerst eens vragen aan de mensen die het apparaat bezitten/ermee werken.
grote kans dat ze je doorverwijzen naar een cad, of cad-achtig programma denk ik.
en anders, ik weet niet of Coreldraw met vectoren om kan gaan, want ik neem aan dat je dat nodig hebt.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 15:52
Ja, als je de complete Corel Graphics Suite hebt zit daar ook CorelTrace bij, waarmee je een bitmap kan tracen naar vectorformat. Die je daarna met CorelDraw kunt bewerken. Coreldraw kan exporteren naar .dxf files (mits dat filetype geselecteerd was bij de export-opties tijdens de installatie.
Ik vraag me alleen af of je hiermee het (waarschijnlijk strakke) resultaat gaat bereiken dat je in gedachte hebt. Handmatig Tracen is en blijft de mooiste/beste resultaten geven. Zie hiervoor ook diverse andere Topics in /13
Kun je je bronplaatje laten zien? Dan kunnen we je misschien voorzien van tips.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind dit een beetje omslachtig. Mijn vader werkt met dit soort CNC machines en je kunt eigenlijk het beste direct in Autocad aan de slag gaan. Die kan direct als DXF opslaan en ik geloof... dat zonder moeilijke bewerkingen een computergestuurde CNC draai/freesbank het ook direct kan uitlezen.

Scan trouwens bij voorkeur niet als JPG maar als TIFF ofzo, of van mij part als GIF (reuzebestand maar je hebt toch maar weinig kleuren nodig en de lijnen blijven scherp).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs