Toon posts:

Partitie kwijt na fixboot in winXP recovery console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

PC was vastgelopen in XP, echt compleet vast CRTL-ALT-del reageerde ook niet meer, harde reset gedaan en toen bleef ie vlak voor het opstarten van windows resetten. Toen ben ik opgestart van CD, en heb ik de windows recoverytool gebruikt, ik heb eerst ook nog fdisk/mbr geprobeerd maar dat hielp niks. Toen heb ik fixboot gebruikt.
het gaat om een 20gig Maxtor schijf die altijd als volgt ingedeeld was:

c. Boot en belangrijke file (5gb)
d. partitie vader
e. partitie broertje

voordat ik het commando fixboot had uitgevoerd in de recovery console kon ik alle 3 de partities vanuit dos (opstarten met win98 cd) benaderen en bekijken. nadat ik fixboot gebruikt heb lijkt opeens mijn fattable fucked up

er staan nu de volgende dingen in:

d. partitie vader
e. partitie broertje
die zijn er dus gewoon nog
echter de oorspronkelijke c partitite is weg

daarvoor in de plaats is een 8mb grote partitie gekomen van het type FAT 12??? en een fat32 partitie van 2.5gig met de naam DISE_BACKUP waarvan ik me niks kan herinneren. Overigens lijkt als je met FDISK kijkt de partitie table wel te kloppen(5gb, 9 gb voor vader, 5gb voor broertje) alleen de toewijzing van de stations lijkt fucked up, vroeger was alles fat32 overigens, wat die fat12 is is mij een raadsel. Ik heb al zitten kijken met de recoverytooltjes uit de search maar er lijkt bij mij iets anders aan de hand namelijk dat de partititie tabel kapot is ofzo. Hoe zou ik dit terug kunnen krijgen? Ik durf niet echt wat te proberen zo zonder dat ik weet of het kans van slagen heeft omdat ik denk dat zolang je nog niets veranderd het best terug te halen moet zijn, iemand dus een idee wat ik zou kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/broer.scholtens/Partitioninfo.JPG

dat is wat Partionmagic laat zien, die laatste 3 partities moeten dus eigenlijk 1 grote zijn hoe zou ik dat weer terug kunnen krijgen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
het is lastig om je partities terug te krijgen, maar je kunt wel je data redden als het goed is. Gewoon een backup maken met bijv. Norton Ghost of Powerquest driveimage, dan kun je je backup openen en je belangrijke data eruit extracten. Daarna gewoon je harddisk compleet erasen en opnieuw beginnen.

• stefan001
toevoeging :)

het zou trouwens best kunnen dat die 8 mb er altijd al was, compaq computers gebruiken die partitie om van te booten als je het bios in wil. Als je die dus definitief deleet kun je je bios niet meer in, maar je kunt als je je bios in gaat dan wel bootdisks maken waardoor je nog wel je bios in kan.

misschien wat stom neergezet, maar als het goed is snap je het wel :*)

Verwijderd

stefan001 schreef op 30 april 2004 @ 17:30:
het zou trouwens best kunnen dat die 8 mb er altijd al was, compaq computers gebruiken die partitie om van te booten als je het bios in wil. Als je die dus definitief deleet kun je je bios niet meer in, maar je kunt als je je bios in gaat dan wel bootdisks maken waardoor je nog wel je bios in kan.
Nou ik snap het niet.
Een Bios staat niet op een HDD, met een andere HDD zou je niet eens meer in de bios kunnen komen, om aan te geven dat er een andere HDD in zit!!
Die partities die Compaq erop zette waren voor Diagnostics, dus om allerlei testjes te doen. De bios kun je dan gewoon benaderen via F10.

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op 30 april 2004 @ 17:30:
toevoeging :)

Helaas (Of niet helaas is maar hoe je het ziet) dit betreft geen compaq en ik heb de HD zelf ingedeeld die 8mb zijn mij totaal vreemd en die 3 laatste partities met allemaal dezelfde grootte komen mij ook vreemd voor, Hoe zou ik de data nog kunnen redden dat is echt het allerbelangrijkste mijn vaders mail en teksten staan er op

Verwijderd

GetDataBack
http://www.runtime.org/gdb.htm
Met een search op GoT had je dit zó gevonden...

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
getdataback is ook niet heilig, hier negeert hij bergen belangrijke files

• stefan001
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 22:14:
[...]

Helaas (Of niet helaas is maar hoe je het ziet) dit betreft geen compaq en ik heb de HD zelf ingedeeld die 8mb zijn mij totaal vreemd en die 3 laatste partities met allemaal dezelfde grootte komen mij ook vreemd voor, Hoe zou ik de data nog kunnen redden dat is echt het allerbelangrijkste mijn vaders mail en teksten staan er op
owkee, zoals ik al zei: een backup maken van de hele hd met ghost of driveimage of linux (heb ik nog nooit geprobeerd met linux) en dan je files die je moet hebben eruit extracten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 22:27:
GetDataBack
http://www.runtime.org/gdb.htm
Met een search op GoT had je dit zó gevonden...
Met dit programma heb ik alle files uit de verloren partitie getrokken en op DVD gebrand nu ga ik de boel maar formatteren. dank voor de hulp

Verwijderd

graag gedaan.

>>>een goed doordacht én toegepast backup systeem...
Suc6.
Pagina: 1