pc ging aan terwijl ik keyboard aan het schoonmaken was?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik was zojuist m'n keyboard even goed aan het schrobben, ging de pc ineens aan.
Is dit een een of andere feature van het moederbord ofzo? Ik ben er dan wel benieuwd naar welke knoppen ik dan precies in moet drukken.

Als mijn broer de pc afsluit in windows doet ie nooit alt-F4 maar hij drukt altijd de powerknop even in. Windows sluit dan sneller af, maar als de pc uit is blijft het numlock-ledje op het toetsenbord gewoon branden. (zodat ik weer kan zien dat m'n broer met z'n fikken aan m'n pc heeft gezeten >:) ) Dit viel me dus ook op.

Het gaat hier om een Asus A7A266 (Ali-chipset dus) moederbord, toetsenbord is een Microsoft Natural Pro aangesloten via de ps/2.

www.nintendocasemods.com

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:10

Spockz

Live and Let Live

standby heet dat.

Dus als je dan een toets indrukt gaat ie weer uit de standby stand.

[ Voor 86% gewijzigd door Spockz op 30-04-2004 15:45 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

UTM

Of ingesteld "Boot on enter" oid

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
Wel eens gehoord van kortsluiting? ;)
Misschien je toetsenbord ff loskoppelen als je 'm schoonmaakt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Bijna alle Mobo's ondersteunen: Wake on PS/2 :*)
coole feature he?

edit:
lampje aan betekend power op je tobo, toetscombo/any key laat de pc uit hibernate/standby ontwaken (afhankelijk welke functie de powerknop indrukken heeft)

edit:
ur welcome ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 30-04-2004 16:05 ]

An Explanation of l33t Speak

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ey ja het staat in de bios (het enige submenuutje waar ik nog nooit gekeken heb :) )

Het was de spatiebalk...

He verdorie moet ik iedere dag zwaar door m'n rug om bij dat stomme logge knoppie te kunnen, blijk 't ook gewoon zo te kunnen... :(

Hoe kan het toch dat ik dit nog nooit iemand zo heb zien doen?

Ik heb namelijk ook een lange tijd m'n pc aan moeten zetten door twee draadje tegen elkaar aan te houden omdat de schakelaar doorgefikt was... die moeite had dus ook niet gehoeven... |:(

www.nintendocasemods.com

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Digital-DNA schreef op 30 april 2004 @ 16:03:
Hoe kan het toch dat ik dit nog nooit iemand zo heb zien doen?
Dat ligt gewoon aan jou hoor :)
Ik gebruik zelf een eenvoudig wachtwoord om mn pc aan te zetten. Anders zou ik elke keer diep onder het bureau moeten duiken. Nu staat de pc lekker ver weg en dat scheelt ook weer wat geluid.

Ieder modern moederbord ondersteunt wake-on-keyboard wel; meestal kun je kiezen voor een willekeurige toets, of een wachtwoord, of een speciale power-on toets.

[ Voor 18% gewijzigd door T.T. op 30-04-2004 16:47 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dat is geen standby modus maar. De pc sluit echt helemaal af. Alleen er blijft spanning op je keyboard en muis staan. Druk je dan op de spatie dan boot ie, je kunt dit in de bios aanzetten. Als je de pc afsluit via het startmenu sluit die hem helemaal af en is ie alleen met de powerknop aan en uit te zetten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 19:56

Nik

T.T. schreef op 30 april 2004 @ 16:46:
[...]

Dat ligt gewoon aan jou hoor :)
Ik gebruik zelf een eenvoudig wachtwoord om mn pc aan te zetten. Anders zou ik elke keer diep onder het bureau moeten duiken. Nu staat de pc lekker ver weg en dat scheelt ook weer wat geluid.

Ieder modern moederbord ondersteunt wake-on-keyboard wel; meestal kun je kiezen voor een willekeurige toets, of een wachtwoord, of een speciale power-on toets.
een beetje offtopic:

Het is tijd voor "wake on speak"! Zodra je MIC en bepaald geluid herkent, start de PC vanzelf op! heerlijk lijkt me dat! Je schreeuwt gewoon vanuit je luie stoel: GA AAN en ja hoor, een paar seconden later is je PC klaar voor gebruik! Is dit er al? Of is dit toekomst? (ik weet wel dat er spraakgestuurde modules zijn, voor bijvoorbeeld het licht, maar voor de PC zelf heb ik ze nog niet gezien).

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
proller schreef op 30 april 2004 @ 19:28:[...]
een beetje offtopic:

Het is tijd voor "wake on speak"! Zodra je MIC en bepaald geluid herkent, start de PC vanzelf op! heerlijk lijkt me dat! Je schreeuwt gewoon vanuit je luie stoel: GA AAN en ja hoor, een paar seconden later is je PC klaar voor gebruik! Is dit er al? Of is dit toekomst? (ik weet wel dat er spraakgestuurde modules zijn, voor bijvoorbeeld het licht, maar voor de PC zelf heb ik ze nog niet gezien).
Hm klinkt wel leuk ja :), alleen dan moet er dus een processor ofzo actief zijn die constant het opgevangen geluid controleert enzo ... ik denk dat dat dus niet helemaal gaat lukken als de computer uitstaat.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Proller voor dat soort ingewikkelde berekeningen moet je pc aan blijven staan (data vergelijken enzo heb je veel (in verhouding) geheugen voor nodig etc etc etc) ... :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je de powerknop induwt sluit je Windows dan niet op de verkeerde manier af? Het gaat dan wel sneller en alles lijkt in orde maar niet alle tijdelijke bestanden worden verwijdert en je netwerkverbindingen sluiten niet netjes af...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

amour021 schreef op 30 april 2004 @ 21:32:
Als je de powerknop induwt sluit je Windows dan niet op de verkeerde manier af? Het gaat dan wel sneller en alles lijkt in orde maar niet alle tijdelijke bestanden worden verwijdert en je netwerkverbindingen sluiten niet netjes af...
Standaard windowsinstelling is op standby gaan bij powerbutton, dus dat gaat sneller :)

Verwijderd

amour021 schreef op 30 april 2004 @ 21:32:
Dat is alleen als je in je bios 'instant-off' hebt ingesteld, en windows dit ook pikt.

Als je 'm 4 seconden ingedrukt houdt om je PC uit te krijgen, ja, dan is het verkeerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is nogal basic, eerst je mobo handleiding doorlezen, staat het ook gewoon in :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.