Toon posts:

Hoe moet ik mijn fans laten blazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik de fans moet laten blazen. Ik heb nu één casefan, een voeding met twee fans (onderkant en achterkant van de kast) en uiteraard op de cpu.

Hoe moet ik ze plaatsen om een optimale airflow the krijgen? En heeft het zin om nog een casefan te nemen?

Info volgens ASUS probe:
(AMD 2800+) CPU temp: 50 graden
MB temp: 44 graden

Alvast bedankt

Verwijderd

Frequently Asked Questions CME, zit onder in het document even scrollen, onder het kopje airflow (dit had je dus makkelijk zelf kunnen doen via de search, en dan nog een faq)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je voeding blaast waarschijnlijk achterin-bovenaan in je kast naar buiten. Een casefan onderaan voorin zorgt voor een optimale airflow in dat geval. In Frequently Asked Questions CME kan je er meer over lezen.

Verwijderd

Topicstarter
O, ik had wel gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg. Alsnog bedankt

Heb het gelezen maar het is mij nog niet helemaal duidelijk...

Ten eerste heb ik geen fan voorin, en als ik zo in mijn kast kijk, is dat ook niet mogelijk omdat er in de voorkant van mijn kast geen gaatjes zitten.
Ten tweede hebben ze het niet over de voeding. Aangezien mijn voeding twee fans heeft (onder en achter) weet ik niet hoe ik die moet configureren, blaze of zuigen.

Ik heb net gemerkt dat als ik de kast open laat, de temperatuur van de cpu met ongeveer 9 graden daalt. Zou dat betekenen dat er iets fout is ivm met de cpufan? Op dit moment zuigt de cpufan...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 16:23 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13
Dit staat echt wel in de DOC FAQ, wij kunnen daar niks meer aan toevoegen.

Mocht je echt geen plaats voor een voorin hebben dan houdt 't op, daar kunnen wij natuurlijk ook niks aan veranderen (wazige kast trouwens, als daar geen fan voorin past).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.