Toon posts:

Shuttle SB65G2 Bios save probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Shuttle SB65G2 barebone staan om voor iemand te installeren. Ik wil nu de bios instellingen saven, maar niets!!! Het systeem reageert simpelweg niet meer onder het "save& exit menu" na het typen van Y , de enter-toets wordt niet op gereageerd. 8)7

Systeem zit niet vast, scrolllock en numlock werkt, CMOS clearen heeft geen zin, laatste bios-release idem, USB-toetsen, of PS2-toetsenbord maakt niets uit. Echt zo'n duf probleem ben ik nog niet tegengekomen. Via google en verschillende fora wordt niet gerept over dit probleem.

heeft iemand een oplossing of een andere manier om bios te saven? _/-\o_

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:18
is het een nieuwe shuttle ?
heeft ie het wel eerder gedaan ( bios saven)
gebruikt je onboard of losse vidkaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe Shuttle en ik heb nog niet kunnen saven.
Oh ja, een Radeon 9600SE kaartje erin en een 56k modemkaartje in PCI-slot.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 14:47 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:18
probeer eens zonder de extra hardware (dus zonder de vidkaart en modem)

De jumper staat niet per ongeluk op clear de heletijd he? kan natuurlijk ook zijn dat dat verkeerd in het boekje staat

Je kunt batterij nog ff vervangen..

doet ie het dan nog niet is er denk ik wat je shuttle aan de hand

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
ik had bijna het zelfde probleem met een msi moederbord. ik kon de bios niet saven en diverse vastlopers in de bios. uiteindelijk bleek het aan de interne geheugen te liggen. mijn voorstel is probeer een andere geheugen, wie weet helpt het bij jouw ook

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik hoop voor je dat hij niet retour moet naar de fabriek. Dat heb ik gehad. Echter voor een ander probleem. Namelijk ruis op mijn geluid. Dit heeft 2 maand geduurd voor ik hem weer had.

PS. Dat geluids probleem heb ik nog en heb inmiddels dus een nieuwe Shuttle XPC SB65G2. Laat me even weten of jij hetzelfde hebt zodra hij het doet.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Verwijderd

Topicstarter
een geheugenmodule gebruikt, geen dual-channel dus+ 56K-modem eruit + CMOS-jumper omdraaien heeft geen zin.

OK, ff winkelier gebeld, schijnt een bios probleempje te zijn. Je moet een control+alt+delete geven bij saven, de instellingen worden opgeslagen.

semi-opgelost dus

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 12:45 ]

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 12:14:
een geheugenmodule gebruikt, geen dual-channel dus+ 56K-modem eruit + CMOS-jumper omdraaien heeft geen zin.

OK, ff winkelier gebeld, schijnt een bios probleempje te zijn. Je moet een control+alt+delete geven bij saven, de instellingen worden opgeslagen.

semi-opgelost dus
Okee en heb jij ook problemen met het geluid? Als je dit hard zet dat je een ruis hoord bij harddisk activiteit....

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Verwijderd

Topicstarter
NL1PSR schreef op 01 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Okee en heb jij ook problemen met het geluid? Als je dit hard zet dat je een ruis hoord bij harddisk activiteit....
Neen, ik heb net een hoofdtelefoon op systeem aangesloten en CD erin. Ik ben data aan het overpompen, maar geen ruis ofzo!
Pagina: 1