OM, ik hoop dat jullie nog een idee hebben want ik begrijp hier helemaal niks meer van:
Situatie
Ik heb 2 200GB SATA Seagates gekocht en aangesloten op de onboard Promise controller van het MSI FISR2 mobo. Werkt allemaal goed, dik 300 GB data opgezet zonder probleem. Omdat ik nog wat kleine aanpassingen in m'n case moest doen: pc uitgezet, na de werkzaamheden weer aangezet, en de Promise controller vind nog maar 1 Seagate....
geprobeerd
Dus: hoe krijg ik m'n beide Seagates weer terug op de Promise controller?
pic, let niet op de kabelbende:
Situatie
Ik heb 2 200GB SATA Seagates gekocht en aangesloten op de onboard Promise controller van het MSI FISR2 mobo. Werkt allemaal goed, dik 300 GB data opgezet zonder probleem. Omdat ik nog wat kleine aanpassingen in m'n case moest doen: pc uitgezet, na de werkzaamheden weer aangezet, en de Promise controller vind nog maar 1 Seagate....
geprobeerd
- de 2 Seagates aangesloten op de (tevens onboard) via SATA controller, beide hdd's worden herkend. HDD's dus niet stuk.
- 2 Maxtor's 120gb op de Promise controller aangesloten: worden perfect herkent
Promise controller of aansluitingen ook niet stuk
- Geen voeding probleem: pc is heel stabiel, uptimes in weken, uren achter elkaar UT2004 of Splinter Cell no prob.
- Aangezien de setup in het begin goed gewerkt heeft, moet 2x 200gb geen probleem zijn voor de Promise controller.
- Kan geen BIOS instelling zijn lijkt me, SATA bios boot vóór het normale BIOS.
- Kabels zijn goed: ik heb de hdd's van controller verwisseld door de kabels uit de controllers te halen.
Dus: hoe krijg ik m'n beide Seagates weer terug op de Promise controller?
pic, let niet op de kabelbende:
[ Voor 4% gewijzigd door Drogo op 30-04-2004 13:25 ]