Toon posts:

(WINXPpro) blauwe schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik continue blauwe schermen bij het spelen van spellen maar ook soms bij normale bewerkingen. Eerst krijg ik de mededeling:

drivers_irql_not_less_or_equal in NV4_mini.sys Ik heb toen de nieuwste Nvidia forceware drivers gedownload.

Toen ik dat had gedaan, ging ik weer Age of Empires spelen dit keer klapte hij er bijna meteen uit. Hij gaf toen aan page_fault_in_nonpaged_adrea win32k.sys

Ik heb geen floppydrive dus memtest86 kan ik niet draaien. Maar weet iemand of hier een softwarematig probleem achter zit, zo ja wat. En daarnaast hoe kan ik mijn harde schijf testen of fouten in de NTFS tabel?

Merci a vous!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Windows XP en 2000 BSOD guide al gelezen :?

En dan met name Windows XP en 2000 BSOD guide :P over 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ik heb geen floppydrive dus memtest86 kan ik niet draaien. Maar weet iemand of hier een softwarematig probleem achter zit, zo ja wat. En daarnaast hoe kan ik mijn harde schijf testen of fouten in de NTFS tabel?
Memtest op een bootable cdrw branden :?

[ Voor 98% gewijzigd door aReaRe op 30-04-2004 13:22 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Daarnaast kan ik ook niet opmaken of je de foutmelding al door google gesmeten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 30 april 2004 @ 13:19:
Windows XP en 2000 BSOD guide al gelezen :?

En dan met name Windows XP en 2000 BSOD guide :P over 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[...]

Memtest op een bootable cdrw branden :?
hehe zal ik doen

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 30 april 2004 @ 13:29:
Daarnaast kan ik ook niet opmaken of je de foutmelding al door google gesmeten hebt.
Ja heb ik gedaan, maar niet veel wijzer van geworden zeker niet in combinatie met die andere.

Inmiddels was ik aan het defragmenteren en kreeg ik een foutmelding in NTFS.sys :S

Er is dus iets goed fout!

• LollieStick
Vertel eens wat over de hardwar van je systeem.

Je kan nog proberen met chkdsk je schijf te controleren (wil ook wel eens problemen oplossen).

Check voor de rest:

- IDE drivers geinstalleerd
- Service Packs/updates Windows geinstalleerd?
- Probeer met nVidia drivers vanaf de Windows Update site

[ Voor 77% gewijzigd door LollieStick op 30-04-2004 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 30 april 2004 @ 14:38:
Vertel eens wat over de hardwar van je systeem.

Je kan nog proberen met chkdsk je schijf te controleren (wil ook wel eens problemen oplossen).

Check voor de rest:

- IDE drivers geinstalleerd
- Service Packs/updates Windows geinstalleerd?
- Probeer met nVidia drivers vanaf de Windows Update site
Service pack is geïnstalleerd inclusief alle updates, fdisk geeft geen problemen aan.. Ik zou de Nvidia drivers kunnen installeren.. Maar het is toch wel vreemd als de nieuwste drivers van Nvidia dit soort kuren geven..

• LollieStick
Drivers worden op zich wel getest, maar kunnen nooit in alle mogelijke combinaties worden getest. Misschien ben jij iemand die problemen heeft.

In dit geval zou je uit moeten zoeken of het ook daadwerkelijk aan je nVidia drivers ligt (aangezien het als een emmer water uit de lucht komt vallen).

edit:

fdisk is iets heel anders als chkdsk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LollieStick op 30-04-2004 14:52 ]

Verwijderd

ik heb same shit gehad... kreeg vaak nieteens bleuscreen gewoon hangup.....

bij mij was t iig mem dat dood was.... memtest deed t ook goed
toen mem in banken wat gewisseld.. memtest crash...

toen ik wist wel reepje t was en n andere heb gehaald was alles weer oke...
loopt weer als n tiet :p

• LollieStick
offtopic:
Sinds wanneer hebben die pootjes :P

[ Voor 42% gewijzigd door LollieStick op 30-04-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 30 april 2004 @ 14:52:
Drivers worden op zich wel getest, maar kunnen nooit in alle mogelijke combinaties worden getest. Misschien ben jij iemand die problemen heeft.

In dit geval zou je uit moeten zoeken of het ook daadwerkelijk aan je nVidia drivers ligt (aangezien het als een emmer water uit de lucht komt vallen).

edit:

fdisk is iets heel anders als chkdsk ;)
ik bedoelde chkdisk, dat hij de ntfs tabel en zo gaat checken.. Weet je misschien ook waar scandisk staat? Onder het kopje systeemwerkset--> vind ik geen schijfcontrole meer. Waar staat dat ergens op mijn harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 14:52:
ik heb same shit gehad... kreeg vaak nieteens bleuscreen gewoon hangup.....

bij mij was t iig mem dat dood was.... memtest deed t ook goed
toen mem in banken wat gewisseld.. memtest crash...

toen ik wist wel reepje t was en n andere heb gehaald was alles weer oke...
loopt weer als n tiet :p
Dat zou dus betekenen dat mijn geheugen van nog geen 6 maanden oud nu al dood is.. tyfus

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

glaser - als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, zou je dan je laatste reactie willen bijwerken?

Verder - test nu je geheugen eens, en volg die BSOD guide nou eens en wat krijg je daar uit? :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd in "(Xp pro) vastlopers met blauw scherm"
uit bovenstaande post
Ik heb een AMD 2800+ op een socket A moederbod, 512 MB Ram aanboord, een 450 watt voeding. Windows XP bevat alle updates inclusief SP 1. Ik heb norton 2004 professional met uptodate virusdefinities. Spybot draai ik geregeld. Daarnaast kwam het opeens.. Ik had problemen met een keyboard die opeens rare tekens ging uitslaan. Ik heb toen een nieuw keyboard gekocht. En vanaf toen heb ik ongeveer het eerste keer een probleem gehad met het uitvallen.
Welk merk moederbord :? Is je systeem overclocked, heb je failsave in bios geladen. Bios up to date :?

Al op de site van je moederbord fabrikant gekeken :)

Kortom, geef eens wat meer informatie :)

* aReaRe weet dat (nieuwe) hardware soms heel vaag kan wezen :|

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 30-04-2004 16:41 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 30 april 2004 @ 16:40:
Verwijderd in "(Xp pro) vastlopers met blauw scherm"

[...]

Welk merk moederbord :? Is je systeem overclocked, heb je failsave in bios geladen. Bios up to date :?

Al op de site van je moederbord fabrikant gekeken :)

Kortom, geef eens wat meer informatie :)

/me weet dat (nieuwe) hardware soms heel vaag kan wezen :|
Ik heb geen overclocked configuratie. Ik draai een Asrock moederbord K7s8Xe. http://www.asrock.com/product/product_k7s8xe.htm
Met daarop een 2800+ XP van AMD
512 MB DDR 400 Mhz ram
120 GB harde schijf
Dvd rewriter

Ik heb een ander geheugenchippie geruild die had hetzelfde. Het kan dus niet aan het geheugen liggen volgens mij. Op dit moment kan ik alleen nog maar via de veilige modus windows in. Toen ik besloot Windows XP opnieuw te installeren, klapte hij bij het laden van de 'dos' versie van Windows XP vanaf de bootable cdrom erook uit met page fault in non paged area.
Op dit moment als ik Windows XP normaal opstart zegt hij onherstelbare systeemfout, het systeemprcoes subsystem is afgesloten.

Uit de veilige modus klapt hij nu ook best wel vaak, vooral als ik in Outlook werk..

Ik ben bang dat als ik de harde schijf formatteer dat het probleem daarmee niet is opgelost. Dus dat ik Windows XP niet meer kan installeren en ook niet via een veilige modus gebruik kan maken van mijn computer.

Als iemand een remedie heeft mijn dank is eeuwig!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 14:10:
[...]

Ik heb geen overclocked configuratie. Ik draai een Asrock moederbord K7s8Xe. http://www.asrock.com/product/product_k7s8xe.htm
512 MB DDR 400 Mhz ram
120 GB harde schijf
Dvd rewriter

Ik heb een ander geheugenchippie geruild die had hetzelfde. Het kan dus niet aan het geheugen liggen volgens mij. Op dit moment kan ik alleen nog maar via de veilige modus windows in. Toen ik besloot Windows XP opnieuw te installeren, klapte hij bij het laden van de 'dos' versie van Windows XP vanaf de bootable cdrom erook uit met page fault in non paged area.
Op dit moment als ik Windows XP normaal opstart zegt hij onherstelbare systeemfout, het systeemprcoes subsystem is afgesloten.

Uit de veilige modus klapt hij nu ook best wel vaak, vooral als ik in Outlook werk..

Ik ben bang dat als ik de harde schijf formatteer dat het probleem daarmee niet is opgelost. Dus dat ik Windows XP niet meer kan installeren en ook niet via een veilige modus gebruik kan maken van mijn computer.

Als iemand een remedie heeft mijn dank is eeuwig!
Na alle drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben ging ik Age of Empires 2 spelen. Maar helaas weer een IRQL_LESS OR EQUAL foutmelding dit keer in n4mini.sys en ook in kmixers.sys Dit terwijl ik de recentste drivers heb van Nvidia en mijn geluidskaart. Daarnaast een nvidia driver update via windowsupdate.com heb gedownload...
Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Even concluderend een overzicht:

Sinds 2 maanden heb ik blauwe schermen.

Nu even een opsomming van feiten.

Ik krijg meestal bij het gebruik van Outlook, na het 'welkom' scherm bij win xp, verbinden met de belasting of bij age of empires II een blauw scherm.

De boodschappen variëren van IRQL_DRIVER_LESS_OR_EQUAL tot PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA fouten. Deze fouten worden gemaakt in N4mini.sys, atapi.sys, ntfs.sys, w32k2.sys, acd.sys en nog anderen.

Ze zijn however niet consistent. De ene keer start hij perfect op, werk ik prima. De andere keer start hij niet meer op. De veilige modus start altijd op, maar heeft soms ook een blauw scherm. Windows XP setup vanaf de cdrom heeft helaas ook altijd een blauw scherm

Ik heb MEMTest86 gedraaid, dit proggie kon geen fouten vinden.
Ik heb IBM Hitachi drive fitness gedraaid, deze geeft aan Low System performance, disposition code= 0x45
Ik heb de nieuwste XP drivers gedownload voor al mijn hardware.
Ik heb de nieuwste updates van Windows XP gedownload en geïnstalleerd
Ik heb Spybot 1.3 gedraaid voor spyware.
Ik heb ander geheugen in het geheugenbankje gepropt, dit hielp ook niet.

Dit is zijn mijn specs:

512 MB DDR 400 Mhz ram
120 GB HITACHI harde schijf
Dvd rewriter

Wat kan possibly het probleem zijn? Of heeft iemand nog andere testtips?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Douw er eens een andere stabielere voeding tegenaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 mei 2004 @ 13:27:
Jij denkt dat het aan de voeding ligt? Het is een 450 watt voeding.. Nog geen 7 maanden oud. Ik zou het niet zo gek vinden. Ik heb net de windows xp cd zonder de aangesloten harde schijf gerund, en weer een fout. Met andere woorden het ligt niet aan het geheugen of aan de harde schijf.

Verwijderd

AGP 8x naar AGP 4x veranderen? Ik kreeg ook een hoop blauwe schermen totdat ik de AGP instelling aanpaste. Heb je toevallig een Ati Radeon?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:36:
AGP 8x naar AGP 4x veranderen? Ik kreeg ook een hoop blauwe schermen totdat ik de AGP instelling aanpaste. Heb je toevallig een Ati Radeon?
AGP van 8x naar 4x gezet en fastwrite uitgezet.. Gelijk bij het opstarten weer een blauw scherm nu met cdmua.sys. Ik heb een Nvidia Geforce FX 5600. ALs ik de kaart eruit haal is hij heel erg heet. hij doet pijn aan mijn handen. Is dit normaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 18:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:25:
Jij denkt dat het aan de voeding ligt? Het is een 450 watt voeding.. Nog geen 7 maanden oud.
Zegt geen ene ***.
Ik heb ook wel eens een 500w voeding gezien waar dusdanig zwabberende voltages vanaf kwamen dat de boel gewoon niet stable te krijgen was.
Zelfs mijn eigen 300w ding deed het nog beter op dat monster.
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 16:04:
ALs ik de kaart eruit haal is hij heel erg heet. hij doet pijn aan mijn handen. Is dit normaal?
als jij denkt dat het normaal is dat je je fikken brand aan een videokaart wel ja :x

[ Voor 80% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2004 19:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 mei 2004 @ 19:02:
[...]

Zegt geen ene ***.
Ik heb ook wel eens een 500w voeding gezien waar dusdanig zwabberende voltages vanaf kwamen dat de boel gewoon niet stable te krijgen was.
Hij heeft 5 maanden perfect gewerkt.. Kan het dan nog steeds aan de voeding liggen? Hoe kan ik voorkomen dat ik mijn handen brand aan mijn videokaart? Er een cooler opzetten? Er zit alleen een coolblok op, ik zie wel een wit aansluitpunt dat lijkt op de aansluitpunt van een CPU cooler.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Enable SMART eens in je bios , nu even kijken of is Status : OK aangeeft zoniet , ( BAD dus ) , weet je je probleem zijn , wat bij mijn gare hd verrade was partitionmagic8 , die bij startup een fout gaf .

Verwijderd

Topicstarter
Mr.SiS schreef op 29 mei 2004 @ 19:48:
Enable SMART eens in je bios , nu even kijken of is Status : OK aangeeft zoniet , ( BAD dus ) , weet je je probleem zijn , wat bij mijn gare hd verrade was partitionmagic8 , die bij startup een fout gaf .
status= ok bij Smart

Met andere woorden, het ligt of aan de videokaart die bijna in de fik staat, of toch wellicht een onstabiele voeding. Even zien of ik een videokaart kan lenen, heb helaas geen onboard videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 mei 2004 @ 13:27:
350 watt op aangesloten.. Age of Empires II opgestart.. En BAMMM hij vliegt eruit. Ik denk dat we kunnen concluderen dat mijn videokaart eens vervangen moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 mei 2004 @ 19:02:
[...]

Zegt geen ene ***.

[...]

als jij denkt dat het normaal is dat je je fikken brand aan een videokaart wel ja :x
Andere videokaart geprobeerd, zelfde problemen. Cooler op videokaart gezet zelfde problemen.. GOTVE*****

Iemand nog een idee?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 21:28

Deathchant

Don't intend. Do!

ik krijg de laatste tijd ook vaker stops, als ik UT ben aan het spelen. FarCry maakt zelfr CriticalExceptions. Als ik deze sluit, krijg ik een stop.
Meestal krijg ik de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA melding. Soms anderen

Soms ligt het aan n4_disp, soms aan win32k, en ben ook ten einde raad.
1 van de geheugenreepjes wat ik heb is defect. Toen ik deze eruit haalde kreeg ik geen fouten meer in memtest. Maar wel nog steeds BSOD's.

Het kan toch niet dat in de zomer dit vaker gebeurt omdat het warm is ??
Ten eerste een P4 2.6 met een zalman koeler moet dit aan kunnen. Mijn antieke Intel Celeron kan temperaturen van 50 graden aan. Mijn 2.6 werd gistermiddag hooguit 36 graden. Mijn geflashte 5900Ultra werd 60 graden......

geen noemenswaardig slechte temps dacht ik toch zo. En vóór de flash had ik ook al last ervan.
Ik heb normaal 2x per maand last ervan, gister 5 keer!!

Mijn zalman 400w levert stabiele spanningen. (mijn 12V ligt rond de 11,6V of is dit te laag?).

Kep mijn WD120G opgesplitst in 20G en 100G (c en d) en op de c staat winXP en op de D installeer ik alles. Zou het kunnen dat ik een verotte D heb ofzo ? kan ik me niet voorstellen maar ja....

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 10-06-2004 14:17 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 10 juni 2004 @ 13:49:
ik krijg de laatste tijd ook vaker stops, als ik UT ben aan het spelen. FarCry maakt zelfr CriticalExceptions. Als ik deze sluit, krijg ik een stop.
Meestal krijg ik de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA melding. Soms anderen

Soms ligt het aan n4_disp, soms aan win32k, en ben ook ten einde raad.
1 van de geheugenreepjes wat ik heb is defect. Toen ik deze eruit haalde kreeg ik geen fouten meer in memtest. Maar wel nog steeds BSOD's.

Het kan toch niet dat in de zomer dit vaker gebeurt omdat het warm is ??
Ten eerste een P4 2.6 met een zalman koeler moet dit aan kunnen. Mijn antieke Intel Celeron kan temperaturen van 50 graden aan. Mijn 2.6 werd gistermiddag hooguit 36 graden. Mijn geflashte 5900Ultra werd 60 graden......

geen noemenswaardig slechte temps dacht ik toch zo. En vóór de flash had ik ook al last ervan.
Ik heb normaal 2x per maand last ervan, gister 5 keer!!

Mijn zalman 400w levert stabiele spanningen. (mijn 12V ligt rond de 11,6V of is dit te laag?).

Kep mijn WD120G opgesplitst in 20G en 100G (c en d) en op de c staat winXP en op de D installeer ik alles. Zou het kunnen dat ik een verotte D heb ofzo ? kan ik me niet voorstellen maar ja....
Klinkt als hetzelfde probleem. Precies.. Mijn processor is ook stabiel 68 graden, ik heb in de tutorials gelezen dat dat prima is.. Heb gisteren wel Vice City gespeeld voor een uurtje.. Er is dus niemand die een oplossing heeft? :S

Verwijderd

Het kan ook nog liggen aan defecten in je geheugen van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:47:
Het kan ook nog liggen aan defecten in je geheugen van je moederbord.
PRobleem opgelost..

Nieuwe koeler op de CPU.. Wat bleek.. zat geen koelpasta (meer) tussen.
Pagina: 1