Toon posts:

Cyberblade i1 wel tv-out geen kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Amicus 3600, met een Trident Cyberblade i1 gekocht.

Nu wil ik de tv-out gaan gebruiken alleen krijg ik geen kleur in beeld.
Ik heb op mijn gewone pc ook tv-out (ati) deze gaat van s-video naar composiet en deze heeft wel kleur.
Ik zie alleen wel dat deze meer pinnetjes heeft (s-video) dan die ik op de laptop heb. Ik heb op de laptop 4 pinnentjes!!

IK heb de tv-out FAQ nagekeken, heb topics gelezen en de drivers die daar genoemd werden geprobeerd. (Van toshiba, de Cyberblade Ai1, van Topline website zelf) maar ik krijg de tv-out niet aan de praat.
Er is alleen wel een raar verschil met deze twee drivers.
Bij de topline driver zie je bolletjes bij de tv-out instellingen staan boven de opties:
composiet, s-video, s-video+composiet. En licht het bolletje van s-video altijd op.

En die van toshiba zie ik geen bolletjes. De rest wel.

Ik gebruik een kabel van vier pinnetjes (s-video) naar composiet (tulp) en deze sluit ik aan op een scart blok met tulp ingang. Nogmaals ik krijg wel beeld geen kleur. Ik heb geprobeerd met de NTSC en PAL instelling, geen van beiden kleur (wel beeld).

Als ik de zelfde tulp naar scart kabel bij mijn gewone pc gebruik met de ATI kaart doet die het wel dus aan deze kabel licht het niet.

Ik heb ook een ander tussen stuk geprobeerd. s-video naar tulp. Deze geeft ook zwart wit beeld.

Na mijn mening heb ik dus echt alles geprobeerd.

Iemand dus nog enig idee.

p.s. Oja ik heb ook al met winxp en win2k geprobeerd. Geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier geen oplossingen voor??

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar die tv-out wil je echt niet gebruiken. Ik heb zelf ook zo'n flopline amicus 3600. De tv-out gaat tot maximaal 640x480 en het signaal is echt brak. Ik heb volgens mij zo'n s-video naar composiet wubbe gebruikt voor de kleur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:05:
Sorry dat ik het zeg maar die tv-out wil je echt niet gebruiken. Ik heb zelf ook zo'n flopline amicus 3600. De tv-out gaat tot maximaal 640x480 en het signaal is echt brak. Ik heb volgens mij zo'n s-video naar composiet wubbe gebruikt voor de kleur.
Maar jij hebt het probleem niet gehad??

En als de kwaliteit zo slecht is, moet ik het anders gaan oplossen.
USB tv-out ofzo!!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:21

EgoPro

Time is an illusion.

Het ligt volgens mij aan de frequentie, die staat te hoog,

Verwijderd

Topicstarter
jrutjes schreef op 08 juni 2004 @ 10:27:
Het ligt volgens mij aan de frequentie, die staat te hoog,
Ik kan maar 1 frequentie kiezen en dat is 60 hertz.

En dat is toch een van de laagste frequentie mogelijkheden.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:21

EgoPro

Time is an illusion.

Nou moet ik zeggen, bij mijn spelcomputer had ik de keuze optie uit 50Hz en 60Hz, elke keer als ik 60 Hz koos dan kreeg ik zw/wt beeld. En bij 50 gewoon kleur, dit werkt ook zo bij de TV-out van mijn video kaart.
Ikheb daar toen nog over gebeld en het ligt er dus aan of je TV dit ondersteunt. Mijn TV is pas 2 jaar oud (philips) en toch ondersteund deze het niet.

Verwijderd

Probleem lijkt te zijn dat de kleurinformatie niet wordt toegevoegd aan het signaal. Iets dergelijks heeft mijn Asus FX5700 thuis (weliswaar losse videokaart): ik gebruik een S-video -> composite kabel (net als jij), omdat mijn scart aansluiting geen S-video ondersteunt. Als ik in de nVidia driver het signaaltype op S-video heb staan, krijg ik geen kleur. Als ik dit echter verander naar composite, krijg ik wel kleur: blijkbaar wordt enkel dan het kleursignaal aan het helderheidssignaal toegevoegd. Misschien is iets dergelijks ook mogelijk bij jou? Kun je die keuze niet d.m.v. maken in de Topline driver, m.b.v. die bolletjes?

Verwijderd

[qoute] Maar jij hebt het probleem niet gehad??

En als de kwaliteit zo slecht is, moet ik het anders gaan oplossen.
USB tv-out ofzo!![/quote]

Ik weet niet meer of ik het probleem heb gehad aangezien ik die tvout heel lang geleden voor het laatst gebruikt heb. Ik weet nog wel dat ik iig kleur had dus het kan wel.

Je kan proberen aan een vga naar tv converter te komen. Ik weet dat trust zo'n ding in zijn assortiment had of heeft (ik weet dat trust troep maakt maar bij dit soort dingetjes was de kwaliteit nog redelijk :D) dit kastje kan je dan gewoon op je monitoraansluiting zetten. Ik geloof dat ze tot 1024x768 gingen.

Ikzelf gebruik gewoon mijn normale bak met fatsoenlijke videokaart om films te kijken op mijn tv. Dat werkt echt aanzienlijk beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
jrutjes schreef op 08 juni 2004 @ 12:12:
Nou moet ik zeggen, bij mijn spelcomputer had ik de keuze optie uit 50Hz en 60Hz, elke keer als ik 60 Hz koos dan kreeg ik zw/wt beeld. En bij 50 gewoon kleur, dit werkt ook zo bij de TV-out van mijn video kaart.
Ikheb daar toen nog over gebeld en het ligt er dus aan of je TV dit ondersteunt. Mijn TV is pas 2 jaar oud (philips) en toch ondersteund deze het niet.
Ik heb alleen de keuze voor 60 hertz!!
Weet je hoe ik dit kan veranderen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, opnieuw verschillende types installeren.
Maar krijg elke keer alleen de keuze voor 60 hertz.

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Staat je videoformaat wel goed?
Je hebt PAL en NTSC, je tv ondersteund in europa vaak alleen PAL, en als je tv-out een NTSC signaal uitzend, krijg je ook een zwart-wit beeld.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Verwijderd

Topicstarter
PierreAronnax schreef op 14 juni 2004 @ 12:46:
Staat je videoformaat wel goed?
Je hebt PAL en NTSC, je tv ondersteund in europa vaak alleen PAL, en als je tv-out een NTSC signaal uitzend, krijg je ook een zwart-wit beeld.
Ja: als ik hem op pal of ntsc instel blijft die op beide modus ook gewoon zwart wit.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad, je TV staat dan op het verkeerde signaal (of je video kaart)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 17:36:
ik heb dit probleem ook gehad, je TV staat dan op het verkeerde signaal (of je video kaart)
Ik heb mijn tv goed staan, want als ik mijn digitale camera aansluit, en deze op pal instel doet die het perfect in kleur.
Dus het zal dan wel aan de laptop liggen.
Waarschijnlijk zet die dan toch het signaal niet goed om ofzo!?

Verwijderd

Ik ben net de drivers aan het downloaden voor mijn lappy, ik zal zo even kijken of ik wel kleur heb ;)

Verwijderd

Ik heb net de mijne getest, zoals gezegt een zwaar brak maar ik kleur :P
Ik heb gewoon een s-video kabel gebruikt en van de bewuste bolletjes is ook de s-video gekleurd.

Wat je probleem dan nog wel kan veroorzaken is de kabel zelf. Ik heb al wat verschillende kaarten gehad met tv-out waardoor ik erachter ben gekomen dat er verschillende kabel zijn. Ik heb namelijk 2 kabel een keer doorgemeten, 1 kabel zat bij mijn kaart en de andere had ik gekocht.

De kabel die bij mijn kaart zat had maar 2 pinnen en de buitenmantel doorverbonden met de andere connector. De gekochte kabel had alle 4 de pinnen doorverbonden maar de buitenmantel niet. Dit kan dus ook het probleem veroorzaken, de kabel die ik net gebruikt heb is de gekochte en heeft dus alle 4 de pinnen doorverbonden en de mantel niet.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt maar nogmaals weet je zeker dat je deze tv-out wil gebruiken? Het is jammer dat ik geen digicam heb om het beeld te tonen want het is echt heel erg brak. Bij vrijwel alle contrasten in het beeld verschijnt een opvallende paarse veeg en het beeld bibbert heel erg. Maar de keuze is aan jou ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:04:
Ik heb net de mijne getest, zoals gezegt een zwaar brak maar ik kleur :P
Ik heb gewoon een s-video kabel gebruikt en van de bewuste bolletjes is ook de s-video gekleurd.

Wat je probleem dan nog wel kan veroorzaken is de kabel zelf. Ik heb al wat verschillende kaarten gehad met tv-out waardoor ik erachter ben gekomen dat er verschillende kabel zijn. Ik heb namelijk 2 kabel een keer doorgemeten, 1 kabel zat bij mijn kaart en de andere had ik gekocht.

De kabel die bij mijn kaart zat had maar 2 pinnen en de buitenmantel doorverbonden met de andere connector. De gekochte kabel had alle 4 de pinnen doorverbonden maar de buitenmantel niet. Dit kan dus ook het probleem veroorzaken, de kabel die ik net gebruikt heb is de gekochte en heeft dus alle 4 de pinnen doorverbonden en de mantel niet.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt maar nogmaals weet je zeker dat je deze tv-out wil gebruiken? Het is jammer dat ik geen digicam heb om het beeld te tonen want het is echt heel erg brak. Bij vrijwel alle contrasten in het beeld verschijnt een opvallende paarse veeg en het beeld bibbert heel erg. Maar de keuze is aan jou ;)
welke drivers heb je gedownload??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:44:
[...]

welke drivers heb je gedownload??
Gewoon de drivers van de topline website
http://www.topline.nl/Drivers/3600/36w2kvga.exe

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraag aan hokitoki:
jij hebt dus s-video op jou televisie, omdat je zegt dat je een svideo kabel hebt gebruikt.?

Dat heb ik dus niet, ik gebruik een kabel die van s-video naar zo'n tulp aansluiting gaat (geel), en daarna naar de scart van de televisie (ook geel natuurlijk).
En als ik dan deze aansluit gaat gewoon het lampje van s-video branden.
Raar toch?

Maarja, ik kijk nog wel ff met die topline drivers, en dan houd ik er mee op.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:13:
Nog even een vraag aan hokitoki:
jij hebt dus s-video op jou televisie, omdat je zegt dat je een svideo kabel hebt gebruikt.?

Dat heb ik dus niet, ik gebruik een kabel die van s-video naar zo'n tulp aansluiting gaat (geel), en daarna naar de scart van de televisie (ook geel natuurlijk).
En als ik dan deze aansluit gaat gewoon het lampje van s-video branden.
Raar toch?

Maarja, ik kijk nog wel ff met die topline drivers, en dan houd ik er mee op.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
Ik heb hetzelfde even geprobeerd, de mijne wil niet eens overschakelen naar de tv-out met zo'n conversie wubbe. Je moet dus blijkbaar een s-video kabel hebben :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:39:
[...]

Ik heb hetzelfde even geprobeerd, de mijne wil niet eens overschakelen naar de tv-out met zo'n conversie wubbe. Je moet dus blijkbaar een s-video kabel hebben :?
Bij mij wil diemet zo'n conversie kabel, alleen in zwart-wit.
Maar dan ziet die het als s-video.
Dan is dat dus het probleem.
Geen tv-out voor mij!! want ik heb geen s-video op de tv 8)7 |:( :X :'( :r :( ;(

Verwijderd

Cybercool schreef op 24 juni 2004 @ 09:
Geen tv-out voor mij!! want ik heb geen s-video op de tv 8)7 |:( :X :'( :r :( ;(
Heb je ook geen scart dan? Er zijn van die scart blokjes verkrijgbaar met s-video, composiet en 2 tulps voor je geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 18:00:
[...]

Heb je ook geen scart dan? Er zijn van die scart blokjes verkrijgbaar met s-video, composiet en 2 tulps voor je geluid.
Ja ik heb scart met s-video aansluiting gebruikt, maar dat werkt net zo min.
En met tulp dus ook niet.
Pagina: 1