Toon posts:

[PS] doorlopende 3d maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe ik met photoshop diepte in mn tekst krijg. En dan bedoel ik niet door highlights en dergelijke maar door de tekst ook in de diepte te laten doorlopen. Het is wat moeilijk uitleggen dus daarvoor geef ik een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.spymh.com/pics/spyxara17.jpg
(het gaat dus NIET om de ronding in de diepte of kleuren)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 16:22

Remy

I usually get 100% accuracy

Emboss, schaduwen, en dergelijke zaken. Ook gewoon good old pencillen mag wel btw ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Euh, je wilt eigenlijk zeggen dat je je tekst in perspectief wilt zetten?

Je kunt je tekstlayer rasterizen en met edit > transform > perspective gaan spelen bijvoorbeeld.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 18:47
volgens mij kan je dat soort text efecten het beste met een programma zoals Xara 3D maken.

http://www.xara.com/products/xara3d/

hier bij kan je je text gewoon draaien en alerhande aan opties zoals diepte en licht kleuren etc instellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 13:15:
Euh, je wilt eigenlijk zeggen dat je je tekst in perspectief wilt zetten?

Je kunt je tekstlayer rasterizen en met edit > transform > perspective gaan spelen bijvoorbeeld.
dat bedoel ik niet helemaal ... de tekst moet doorlopen in de diepte. Als je een normale tekst maakt in photoshop heeft die geen diepte nu wil ik zeg maar die diepte geven door bijvoorbeeld 2 centimeter in de diepte te laten doorlopen. Dus bijna hetzelfde als er gewoon een schaduw erachter plakken maar dan iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op 30 april 2004 @ 13:22:
volgens mij kan je dat soort text efecten het beste met een programma zoals Xara 3D maken.

http://www.xara.com/products/xara3d/

hier bij kan je je text gewoon draaien en alerhande aan opties zoals diepte en licht kleuren etc instellen
is dit niet gewoon mogelijk met photoshop?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een iets beter voorbeeld gevonden om mn probleem uit te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://java.sun.com/products/java-media/3D/collateral/class_notes/images/Text3DConstruction.jpg

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 13:27:
ik heb een iets beter voorbeeld gevonden om mn probleem uit te leggen:
[afbeelding]
Maare; is het niet veel logischer om zoiets met een 3D programma te doen? :?

Mixed Reality dev

Verwijderd

Snap echt niet wat je wilt? Je wilt em volledig 3 dimensionaal maken? Kan je dan niet beter een 3d pakketje gebruiken? Dit is ook echt niet in photoshop gedaan hoor :)

Je wilt dus meer zoiets :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30357/full.jpg

Dit kan ik niet in photoshop eigenlijk, dit heb ik met Illustrator CS gemaakt, daar zit een simpele 3d optie in. Maar photoshop is niet echt bedoeld voor 3d dingen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 13:33 ]

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
de maker van de pic heeft hem ook in xara3d gemaakt, zoals excycle dus ook al had voorgesteld. Niet moeilijk, en je hebt het zo voor elkaar in xara3d :)

en gebruik de edit knop eens ;)

laat ik je dan nog wat verder helpen, je maakt gewoon je object mooi in xara3d, rendert hem, en zorgt ook dat xara3d er een alfa channel bijrendert. Alfa channel en de normale render pleur je in photoshop, en alst goed is heb je dan gelijk het logo netjes in photoshop zonder dat je zelf met toverstafjes en alles moet gaan kloten :)

OF
je trekt hem in illustrator over met de pentool, en je hebt een mooi strak vector logo :)

[ Voor 86% gewijzigd door Schuey op 30-04-2004 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke het is mij volkomen duidelijk ...

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op 30 april 2004 @ 13:44:

laat ik je dan nog wat verder helpen, je maakt gewoon je object mooi in xara3d, rendert hem, en zorgt ook dat xara3d er een alfa channel bijrendert. Alfa channel en de normale render pleur je in photoshop, en alst goed is heb je dan gelijk het logo netjes in photoshop zonder dat je zelf met toverstafjes en alles moet gaan kloten :)
Ik heb toch nog 2 vraagjes:
hoe render je een alfa channel en hoe krijg ik een transparante achtergrond

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
hoe je een alfa channel rendert in xara3d zou ik niet weten, zoek het zelf eens op, dit zal het programma best kunnen, lijkt me toch wel iets wat er minimaal in zou moeten zitten. Geloof dat als je het alfa channel als plaatje gerendert hebt je deze gewoon als mask oid zou moeten kunnen laden in photoshop, punt is alleen dat ik me nooit in masks verdiept hebt, dat het kan weet ik wel, maar exact de stappen niet.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
in photoshop:

gewoon ctrl + atl inhouden en dan met de pijltjes het moven. Zo dupliceert ie dezelfde laag op een andere positie (normaal 1 pixel verschil dus). Zo kun je ook wel wat 3d maken..
Pagina: 1