Windows 2000 Werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 19:45
Nou ik heb een tijdje zitten zoeken op het internet en in de forums kon niets vinden.
Ik heb dit probleem mijn vader heeft een win2k OS op zn pc.
hij is lid van de werkgroep "Workgroup" wil ik dit veranderen naar een ander werkgroep kan het niet! ik zit als admin ingelogt ect. ect. ga naar configuratie scherm - systeem - netwerkidenitificatie - eigenschappen en kan mijn werkgroep niet veranderen (grijs balkje)
kan het ook via dos ofzo??
en hoe los ik dit op :)

alvst bedankt

No sig!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

dan ben je volgens mij toch echt niet administrator,
kan je bijvoorbeeld wel je IP adres veranderen?

iRacing Profiel

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een locale admin moet altijd de werkgroep kunnen veranderen... behalve als een domein controller er limitaties aan geeft. Maar het zou gewoon mogelijk moeten zijn...

There is no place like ::1

• xTmPizzaMan
hm ja ik kan dat wel (automatichs Ip adres wordt gegeven ivb met DHCPserver.)
ik ben ook lid van de groep administrators.... ben ook onder administrator ingelogt (windows 2k standard)...

[ Voor 4% gewijzigd door xTmPizzaMan op 30-04-2004 13:00 ]

No sig!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Als je 100% zeker weet dat je local administrator bent, zal er dan wel een 1 of andere local grouppolicy draaien.

start->run->mmc->add snapin-> ergens in de policies zal wel iets verandert zijn.

http://specs.tweak.to/9714

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18

mr_petit

opperprutser

kan je ook een nieuwe user aanmaken met administrator rechten, daaronder inloggen, en dan de werkgroep veranderen?

"man is not truly one, but truly two,"

• xTmPizzaMan
mr_petit schreef op 30 april 2004 @ 13:03:
kan je ook een nieuwe user aanmaken met administrator rechten, daaronder inloggen, en dan de werkgroep veranderen?
het kan wel maar het werkt niet, ik hou het zelfde probleem denk dat het hem in het administrator rechten zit ofzo :? :?

[ Voor 7% gewijzigd door xTmPizzaMan op 30-04-2004 13:28 ]

No sig!

• xTmPizzaMan
Cycloon schreef op 30 april 2004 @ 13:02:
Als je 100% zeker weet dat je local administrator bent, zal er dan wel een 1 of andere local grouppolicy draaien.

start->run->mmc->add snapin-> ergens in de policies zal wel iets verandert zijn.
niets gevonden ;S local grouppolicy ik heb mn account ook maar ff toegevoegd aan netwerk en nog niets :S

[ Voor 12% gewijzigd door xTmPizzaMan op 30-04-2004 13:20 ]

No sig!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je geen user kan aanmaken dan heb je dus echt geen administrator rights.

log anders eens in als: "administrator" misschien heb je je ww wel balnco, of dat weet je waarschijnlijk zelf wel.

is dit een schone install of heb je allemaal exotische programma's geinstaleerd?

iRacing Profiel

• xTmPizzaMan
Gohan-san schreef op 30 april 2004 @ 13:23:
als je geen user kan aanmaken dan heb je dus echt geen administrator rights.

log anders eens in als: "administrator" misschien heb je je ww wel balnco, of dat weet je waarschijnlijk zelf wel.

is dit een schone install of heb je allemaal exotische programma's geinstaleerd?
geen schone :S mn pa installeert te veel sjit enzo naja denk dat dat het probleem is dan.. ik ben ook wel als Administrator ingelogt en kan alles aanmaken maar gen werkgroep veranderen

No sig!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

kan je niet eens als je pa in loggen dan?, want misschien heeft hij jou dan tohc ergens beperktte rechten gegeven.

iRacing Profiel

• xTmPizzaMan
ook al gedaan maar je kan de groep administrator toch niet veranderen en ik ben toch echt lid van de groep administrator.. er zijn ook geen andere administrator groepen.. mijn pa heeft de zelfde toegang.

No sig!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ff voor de duidelijke orde:
in het eigenschappenscherm van je netwerkidentificatie is bij het werkgroepschermpje wel het rondje 'werkgroep' aangevinkt?
(als als het rondje 'domein' aangevinkt staat, dan wordt eht werkgroep-textbalkje grijs.... 8)7 )

• xTmPizzaMan
mr_petit schreef op 30 april 2004 @ 13:33:
ff voor de duidelijke orde:
in het eigenschappenscherm van je netwerkidentificatie is bij het werkgroepschermpje wel het rondje 'werkgroep' aangevinkt?
(als als het rondje 'domein' aangevinkt staat, dan wordt eht werkgroep-textbalkje grijs.... 8)7 )
zoals je ziet kan ik niets aanvinken het is en blijft allemaal grijs:
http://antek.goudviz.nl/image/netwerk.jpg

screenshot =p

No sig!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Staat er ook gewoon bij, hè: "U dient de netwerk software te installeren voordat U het domein lidmaatschap van deze computer kunt wijzigen". Kortom: effe de Microsoft Loopback Adapter installeren als netwerk kaart en daar Client for Microsoft Networks op aanvinken; als het goed is kun je daarna de werkgroep naam wijzigen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hmmm je hebt ook helemaal geen netwerkidentificatie....

heb je 'client for Microsoft networks' en 'file and printer sharing for microsoft networks' wel geinstalleerd?
(eigenschappen van je lan connectie)

edit:

ik denk dat die loopback adapter installeren niet nodig is; die heb je alleen nodig als er geen (actieve) netwerkkaart in zit (imo)

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 30-04-2004 15:27 ]

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mr_petit schreef op 30 april 2004 @ 15:25:
...ik denk dat die loopback adapter installeren niet nodig is; die heb je alleen nodig als er geen (actieve) netwerkkaart in zit (imo)
Je wilt liever niet Client for Microsoft Networks op je (dial up) internet verbinding;
File & Printer sharing al helemaaaal nie!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Brahiewahiewa schreef op 30 april 2004 @ 15:30:
[...]

Je wilt liever niet Client for Microsoft Networks op je (dial up) internet verbinding;
File & Printer sharing al helemaaaal nie!
wie heeft het hier over een dial up internet verbinding?

ik heb het hier over z'n netwerkkaart. (lan connectie)
Die krijgt een ip via een dhcp servertje (althans, dat schrijft ie), dus als ie daarover ook z'n internet krijgt heeft ie ook NAT, en zit ie dus al achter een soort van firewall.

Gebruikt de TS gewoon een modem, dan is client for microsoft networks op een nic even veilig/onveilig als op een loopback adapter imo

Ik ga er ook vanuit dat de TS bestanden wil delen (waarom zou je anders je werkgroepnaam willen veranderen) (vandaar de file +printer sharing)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 30-04-2004 15:52 ]

• xTmPizzaMan
Uhu thanks het werkt nu ;)
Client Microsoft networking was uit het lijstje =)
ik heb hem weer toegevoegd en voila hij doet ut weer :D
Thanks voor de hulp :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

No sig!

Pagina: 1