Cel 600 overclock?

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 23:41

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik heb een celeron 600 en een asus p3v133 (slot 1 mobo, celeron zit met abit slot 1 > socket 370 converter erop) en ik vroeg me af of ik dit kan overclocken...

Standaard is het al erg vreemd mobo zelf heeft maximale multiplier van 8.0x en celeron 600 heeft 9.0x66 nodig om te draaien.....nou start ie wel als ik mobo op 8.0x zet en abit slot1 converter kaartje op 66Mhz fsb. Als ik converterkaartje vervolgens op 100Mhz fsb zet doet ie het niet! Ik heb voltage al t/m 1.9V gehad, maar dit helpt niks....
De Celeron is volgens mij wel cB0 stepping (1.5V staat erop...)

Weet iemand of/hoe ik m toch over kan clocken?
Mobo:Asus P3V133
Cpu:Celeron 600Mhz cB0
Abit slot1>s370 converter card

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Je moet de fsb niet instellen op je converter-kaartje. Dat ding op je converter gebruik je om aan te geven of het een Celeron of een PIII is. Die moet je dus op Celeron zetten.

De fsb moet je instellen op je moederbord. Voor jouw moederbord staan in de manual de jumper-settings, of anders hier op de Asus-site. Ga in kleine stapje omhoog. is verstandiger dan hem gelijk maar op 1.9V. te donderen en de fsb op 100 te zetten.

Wat je met de multiplier doet maakt geen ene reet uit. Die is gelocked, en de processor trekt zich niets van de settings aan. Als je dat wil testen moet je de multiplier maar eens op 1 zetten en dan opstarten. Kijk dan maar wat ie bij posten aangeeft :)

Succes :)

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Tnx dude! Ga het meteen proberen :P

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nog even over de jumper settings op je converter card. Als je net als ik de Abit Slotket III hebt, gebruik dan de volgende settings:
JP1 t/m JP5, voltage: bijv. 1.7V
JP6 t/m JP8, Freq: 1-2, 1-2, 1-2 (AUTO)
JP9, CPU type: Coppermine

De FSB frequentie stel je vervolgens in op je mobo.
Let op: voor een Celeron 600 moet je coppermine (FC-PGA) kiezen, en dus niet PPGA.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Yeah, yeah,

Ik heb de zelfde shit, maar met een abit bh6-II mobo... whorsie maakt trouwens een lot of sense, en inderdaad... rustig aan met die fsb, die wil bij mij niet hoger als 94mhz, dat resulteerd dus in een 846 mhz, toch aardig voor een 600 cellie 8-). Voltage hebg ik persoonlijk op 1.65 en het zaakie loopt rete-stabiel. Houdt je rekening met de PCI-ratio?? Die heb ik staan op 2/3 i.p.v. 1/2, wat dus resulteerd in een PCI-snelheid van 31, iets langzamer, maar de extra mhz-tjes zeker waard :). Als je die gewoon op 1/2 laat staan krijg je dus een PCI-snelheid van 47, dat is net iets te veel gevraagd....
Wat betreft de AGP-ratio.... bij mij kan hij het rekken op 1/1, maar mijn videokaartje wordt aardig heet ervan, met een koeler erop heb ik aardig weten op te lossen, maar die kun je ook nog altijd op 2/3 laten lopen (nogmaals, bij de abit-bh6-II mobo in ieder geval wel, je moet even uitzoeken hoe dit bij jouw mobo werkt..

He succes ermee, laat die shit blazen!!!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Damn het werkt niet..... :'(
Die abit converter staat goed maar als ik mobo op hoger dan 66Mhz fsb zet: ZWART SCHERM :(...hij kan alleen de fsb's 66,75,83,100,en dan ineens heel veel tot 150fsb...damn en in boekje of op internet gaat die mobo niet verder dan de PIII 733Mhz of Celeron 433 :(.
Ander mobo misschien? Eb hebben jullie aanraders (moet vooral GOEDKOOP zijn ;))

• Evil-B
Kijk eens uit voor een tweedehand abit-boardje dan??? Hoeft niet zo heel duur te zijn 8-) Je oude kun je altijd verpatsen...

Je kunt natuurlijk ook een duron-configuratie overwegen, dit kost je natuurlijk wel wat meer :-(

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Check bios-level. Hier staat welke Hardware revisie en welk bios level je nodig hebt. Flashen naar laatste level. Dat wil nog wel eens helpen :).

Voltage kan op jouw processor veilig naar 1.75 V worden gezet. Probeer hem daar eens mee uit op bijv. 75 mhz. Dan weten we dat het in ieder geval wel werkt (als ie het doet dan ;)).

Heb je AGP of PCI videokaart, en wat voor type. Is het een oud kreng op AGP, danheb je misschien nog de beste kans op 100mhz. Stel dan wel de AGP devider in naar 2/3 (check manual) en de PCI bus naar 3X.
Heb je een PCI videokaart, zet PCI bus devider naar 3X, en test opnieuw.

Succes :)

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Jammer, echt ALLES geprobeerd maar niets werkte behalve de (standaard) 66x9 optie...

Zal wel aan moederbordje liggen...was ook wel erg goedkoop i.v.t. anderen toen (f225,- nieuw)...

Waar zou ik dit mobootje kenne verkopen? |:(
Jullie intresse? :+

• Evil-B
Hey, wat dacht je, na dit verhaal????

Pleur 'em ergens in een add ofzo, of verkoop ut aan iemand die em toch niet wil overclocken

:7

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

heb ook dit mobo, en een celly 533
die draait nu op 600.
Standaard koeling, gewoon de fsb iets omhoog.
Ligt zeker niet aan je mobo. fsb = 75

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1