[OC] Celeron 2,4@3,2 temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Ik vraag me af wat de normale CPU temperaturen zijn voor een Celeron 2,4@3,2.

Ik heb nu sinds 2 dagen zo'n celeron op een asus P4PE-t/x plank bij normaal gebruik (hij heeft een hele dag aan gestaan) is de temperatuur niet boven de 48 graden uit geweest. In de opstelling ben ik onder linux een aantal keren aan het compilen geweest. Ik heb de temperatuur gelogd met lmsensors met intervallen van 10 seconden.

Het is een boxed versie celeron, dus met standaard koeler.

Mijn vraag is, of 48 graden acceptabel is of dat ik de standaard koeler moet vervangen.

Hij draait trouwens uitermate stabiel... ik heb nog geen lockups gehad of cpu gerelateerde fouten tijdens het compilen

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Waar meet je eigenlijk de temperatuur..... ook belangrijk!

There is no place like ::1

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
Als je de hele dag hebt lopen compilen en geen lockups/fouten hebt gehad zal ie wel stabiel zijn he :P
Enne, 48 graden is best acceptabel :)

• _Ernst_
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

48 graden is een prima temperatuur voor zo'n overklok met de standaard koeler.
Maar als je hem echt gaat stressen, blijft de temperatuur dan op die 48 graden of loopt het dan nog verder op?
Zeker tot de 50 graden zal het geen probleem gaan vormen.

Last.fm

• Candymirror
  • Laatst online: 04-02 11:15
Om eerlijk te zijn heb ik geen id.... LM sensors is niet echt een superpacket. Je moet nl zelf de sensors aanwijzen. Het is in elk geval niet die van de moederbord temperatuur :) Deze heb ik nl vergeleken met het bios en zo dus ingesteld. Ik heb ergens begrepen dat de procesor zelf ook een temperatuur sensor heeft. maar uiteraard heeft het moederbord er ook een onder de proc. Ik heb er twee overige temperaturen. 1 via dezelfde sensor chipset als die van het moederbordtemp die draait 42 en een via een andere i2c en die draait 48 tops. Ik ga er van uit dat die laatste de censor is van de CPU zelf

Ik heb nog niet echt een stress test uitgevoerd... mischien dat ik morgen ff een tooltje haal voor linux, iemand sugesties? mag ook voor xp zijn

Ik heb gentoo geinstalled en X geemerged. Dus is ie redelijk lang aan het compilen geweest (opt -j2)

[ Voor 18% gewijzigd door Candymirror op 30-04-2004 12:18 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
sommige mobo's kunnen ook een verkeerde temperatuur uitlezen, doordat je temp sensors brak kunnen zijn.

mijn P4PE geeft zo'n 8 graden teveel aan.
hoe je dat kan checken, kan je hier lezen...

[ Voor 19% gewijzigd door NewbieNeo op 30-04-2004 22:29 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Candymirror schreef op 30 april 2004 @ 12:10:
Om eerlijk te zijn heb ik geen id.... LM sensors is niet echt een superpacket. Je moet nl zelf de sensors aanwijzen. Het is in elk geval niet die van de moederbord temperatuur :) Deze heb ik nl vergeleken met het bios en zo dus ingesteld. Ik heb ergens begrepen dat de procesor zelf ook een temperatuur sensor heeft. maar uiteraard heeft het moederbord er ook een onder de proc. Ik heb er twee overige temperaturen. 1 via dezelfde sensor chipset als die van het moederbordtemp die draait 42 en een via een andere i2c en die draait 48 tops. Ik ga er van uit dat die laatste de censor is van de CPU zelf

Ik heb nog niet echt een stress test uitgevoerd... mischien dat ik morgen ff een tooltje haal voor linux, iemand sugesties? mag ook voor xp zijn

Ik heb gentoo geinstalled en X geemerged. Dus is ie redelijk lang aan het compilen geweest (opt -j2)
Als je heatsink niet te warm is, dus je kan je vingers er makkelijk tegenhouden, dan is er toch geen probleem. Als de koeler slecht bevestigt zou zijn en je sensors zijn barak, dan had je wel instabiliteit gemerkt tijdens het stressen.

Verwijderd

Candymirror schreef op 30 april 2004 @ 12:10:

(opt -j2)
voor xp "toast"
(zoek google voor download)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je X geremergt hebt (zonder ccache) dan is het zeker stabiel :)
bij een onstabiele overclock lukt je dat nooit

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

Pagina: 1