Asus AAM6000EV console aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Howdy,

Ik heb de gehele ochtend gegoogld maar vanzelfsprekend weer es niks gevonden over HOE ik die _$%#"$ 6-pin console port van de AAM6000EV benader.
Probleem is, zoals in [rml][ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveiliging[/rml] ook al beschreven staat dat Mycom/Cambrium het default username/password heeft gewijzigd en wij zitten opgescheept met een bridgend modem. :(

Ik wil alle features die het ding heeft benutten, dus dan maar via de console port. Dit model heeft echter geen industriële standaard RS232 port, maar een 6-pin knutselpoortje. Ik ben geen electronica-man en heb dus geen ID hoe ik aan de pin-layout kom van dit ding. :?

Iemand die wel zo intelligent is??
Straks moet ik m wegdonderen want deze functionaliteit zuigt ;(

Check da Specz

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:36

Floor-is

5.2

Hoezo zuigt de funtionaliteit? Dat ding doet bridgen en dat doet hij fantastisch goed.
Ik heb dadelijk nog een Vigor2300 er achter hangen, daaraan mijn VOIP toestel (via VPN) en WLAN (voor laptop)...

Ik snap al die ophef niet, dat ding kost geen drol en doet het prima, wat zit je dan te zeuren?

Bericht hierboven

• DaCootMeister
Floris schreef op 30 april 2004 @ 13:51:
Hoezo zuigt de funtionaliteit? Dat ding doet bridgen en dat doet hij fantastisch goed.
Ik heb dadelijk nog een Vigor2300 er achter hangen, daaraan mijn VOIP toestel (via VPN) en WLAN (voor laptop)...

Ik snap al die ophef niet, dat ding kost geen drol en doet het prima, wat zit je dan te zeuren?
Sorry, zeuren?
Ook al kost het ding volgens jou geen drol (€69,- is toch nog een aardige drol), het slaat gewoon nergens op dat ik het met bridging moet doen. Ik wil ook gewoon mijn interne machines kunnen benaderen, NAT´ten, DHCP´en rules aanmaken. Ik wil meer security en firewall functionaliteit. Nu ben ik verplicht om softwareoplossingen te gebruiken, anders staan mijn machines naar de hele wereld te gillen wie ze zijn/wat ze doen.
Als het ding het nou niet zou kunnen was ik dit topic niet eens begonnen.......

[ Voor 12% gewijzigd door DaCootMeister op 01-05-2004 06:29 ]

Check da Specz

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 10:21
A: Yes. Please use a serial cable to connect the console port on ADSL modem to your PC's COM port and run Windows "Hyper Terminal" tool with the following settings:

Bit Rate: 9800bps, Data Bits: 8, Parity Check: None, Stop Bit: 1, Flow Control: None

Nu moet je alleen nog een Console cable pin layout.
Ik heb al even gezocht, maar ik moet weg.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DaCootMeister
The_Greater schreef op 01 mei 2004 @ 08:35:
A: Yes. Please use a serial cable to connect the console port on ADSL modem to your PC's COM port and run Windows "Hyper Terminal" tool with the following settings:

Bit Rate: 9800bps, Data Bits: 8, Parity Check: None, Stop Bit: 1, Flow Control: None

Nu moet je alleen nog een Console cable pin layout.
Ik heb al even gezocht, maar ik moet weg.
Dat ik een seriële verbinding met deze parameters moet maken wist ik al :Y)
Kom maar snel terug voor de cable pin layout, zou ik zeggen :+

Check da Specz

• DaCootMeister
DaCootMeister schreef op 01 mei 2004 @ 11:06:
[...]
Kom maar snel terug voor de cable pin layout, zou ik zeggen :+
en daar gaat weer een poging die _#"$%#"$ kloterouter te configgen hopeloos down de drain..... :(

slotje

Check da Specz

Pagina: 1