Sitecom + SpeedTouch Wireless met Win98SE

Pagina: 1
Acties:

• Ali Baba
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2021
Bij familie met een nieuwe ADSL aansluiting heb ik een draadloos netwerk opgebouwd.

Dit netwerk bestaat tot nu toe uit:
SpeedTouch 570
SpeedTouch PCMCIA voor laptop met XP Pro
Sitecom WL-016 v2 op desktop met XP Home

De drie bovenstaande werken allemaal prima, nu willen ze ook de kinder/spelletjes PC erbij hebben.
Hiertoe hebben ze weer een Sitecom WL-016 kaartje gekocht.
Dit kaartje heb ik geinstalleerd, het lijkt goed te werken, alleen kan er geen verbinding gemaakt worden met het AP. Of de encryptie nu aan of uitstaat, het werkt niet.
De signaalsterkte van het netwerk dat de kaart ziet is 78%, de XP home die het wel doet staat 2 meter dichterbij het AP en heeft dezelfde sterkte.

Ik heb geprobeerd om met die sitecom kaart een peer to peer verbinding op te zetten, dat gaat dan weer wel, alleen naar het AP kan die geen verbinding opzetten. Op het AP heb ik alle vormen van beveiliging tijdelijk uitgezet

Heeft er iemand nog een tip? Ik snap d'r niets meer van.

Verwijderd

MAC address filtering uit op het AP ? IP address in dezelfde range van het AP ? DHCP aan of uit op de wireless NIC ?

• Ali Baba
Ik heb het al eens geprobeerd met en zonder DHCP.
Zonder DHCP heb ik gateway, dns enz. juist ingevuld (10.0.0.138)
Het MAC adres heb ik ook al eens zlef op het AP ingevuld, ook zonder succes.

Vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat ie het blijkbaar wel een keer gedaan heeft.
Met winipcfg zag ik dat ie een IP van 10.0.0.2 had gekregen, die heb ik er nooit ingezet. De verbinding krijg ik echter niet te zien, en het werkt ook niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met winipcfg zag ik dat ie een IP van 10.0.0.2 had gekregen
Dat is de standaard DHCP instelling van een 570, die deelt 10.0.0.1, 10.0.0.2 etc uit (en begint niet bij 150, wat ik altijd al een wazig IP vond om te beginnen :P).

Maareh, als je 10.0.0.2 toegekend krijgt, dan werkt de wlan verbinding dus. Kan je naar 10.0.0.138 pingen? en als je dat kan, kan je dan naar 194.109.6.92 pingen? En kan je naar www.xs4all.nl pingen?

Als je wlan werkt (WEP code van de speedtouch ingevuld op de PC uiteraard), moet je je IP instellingen gewoon op "automatisch" zetten trouwens, werkt als een trein

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ali Baba
Dat had ik ook al zo ongeveer begrepen, ik kan er alleen niet achter komen waarom hij het dus 1 keer wel gedaan heeft en nu nog nooit weer.

Hij lijkt het 1 keer gedaan te hebben toen ik er niet mee bezig was.
Werkt niet, ik naar huis, kom weer terug heeft ie het blijkbaar even gedaan