Toon posts:

Heeft er iemand nog kooptips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag een ftp server opzetten. Ik dacht dat ik hiervoor wel een tweedehandsje kon kopen en daar een grote HD (bij elkaar 60gb) in zou kunnen zetten. Aan een tweedehandsje komen is echter moeilijker dan ik had gedacht! De meeste mensen vragen voor een p133 nog 500 piek, wat ik belachelijk vindt... Voor dit geld kan ik misschien ook wel iets nieuws kopen...
Ik heb dus een mobo nodig met 2vrije PCI sloten voor netwerkkaarten een processor en een HD van 60 gb. Ik heb zelf nog 64 mb SDRAM pc100

Ik dacht dat dit wel zou kunnen met een goedkope Duron of Celeron. Hebben jullie nog tips voor mobo/processor combinaties, want daar heb ik niet zoveel verstand van...
Onboard videokaart zou ook wel handig zijn...

Goed, ik hoop dat er een paar reacties komen, want ik wil echt graag zo'n ding hebben.

Alvast bedankt

Lothar

PS er gaat linux op draaien...

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
moet je ff kijken op
veiling.com en ibazar.nl

daar heb ik mijn P1 133 ook vandaan.

HDD kun je beste nieuw kopen, 5400 rpm kost niet zoveel, en meer snelheid heb je ook niet nodig 8-)

succes

trouwens, ik heb hier nog wel een smc 100 mbit kaartje liggen, kopen ???

mail maar

www.kuiphuis.nl

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb ook meerdere servertjes, maar die hardware heb ik niet gekocht maar in de loop van tijd verzameld

je hebt voor veel verschillende soorten servers geen snelle bakken nodig hoor
een dx4-100 of zo verwisseld wel van eigenaar voor b.v. een kratje bier en voor ftp-server is dat snel genoeg (disk acces is nog altijd sneller dan net-transfer)

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik was in ieder geval al van plan die HD nieuw te kopen.. Als iemand nog een oud computje heeft staan, ik wil 'm wel hebben!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb er nog wel een paar

dx2-50
dx2-66
dx4-100
p11-233
amd k62-350@420

overige procs los