Overnet laat pc crashen!

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-08 12:33
Ik download al een tijdje met Overnet. Dit ging eigenlijk altijd goed tot sinds kort.
Ik krijg allemaal blauwe schermen. Dit variert van IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL of DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL en zo nog een paar varianten.
Ik heb geen hardware upgrade gedaan en ik heb het alleen als ik bezig met met Overnet. Dit is echt storend want ik gebruik het erg vaak, je vind er alles!
(Tatjana strippend in Flodder 3 of Maradona's warming up onder het nummer Life is Life, damn geweldig! _/-\o_ ).

Ik hoop dat iemand een eventuele oplossing heeft want ik word er een beetje hondsdol 8)7 van! Hier onder mijn configuratie maar zeg er nu alvast bij dat ik een
ALCATEL SPEEDTOUCH USB MODEM gebruik :'( ...... Arme student he!
Ik draai Windows XP.

Pentium 4, 2.8 HT 800 FSB
Epox 4PCA31
512 Dual Channel geheugen (2 x 256 Mb)
Geforce 4 TI 4200
Maxtor 80 Gb s-ata, 8 Mb cache
Onboard LAN
Onboard Soundcard
Aopen Justlink 48x brander
Alcatel Speedtouch USB Modem

Windows XP PRO (geen update of SPŽs)
2 partities (Downloads en Temp files op c:\)

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven! Laat ik iemand aub bedanken voor de oplossing! _/-\o_ ... Ennuh Feestuh he jongens tis vandaag koninginnedag!

Gegroet Vince

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie84 op 30-04-2004 11:24 ]

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Vinnie84
Ja ik ken de guide..... Maar ik maak er niet veel uit op.
Het kán een driver zijn, het kán kapotte hardware zijn noem maar op.
Ik hoop gewoon iemand te vinden die ook hetzelfde iritante probleem heeft.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Dit geprobeerd dan? Daarmee moet je normaal wel de schuldige driver of hardware weten te vinden.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Vinnie84 schreef op 30 april 2004 @ 11:21:Windows XP PRO (geen update of SPŽs)
2 partities (Downloads en Temp files op c:\)
I.P.V. Overnet zou ik een Windows update doen...SP1 lijkt me vrij noodzakelijk terwijl SP2 er al weer aankomt...
misschien tijd voor een frisse install?

edit:
O ja, Welkom en ook jij een fijne koninginnedag!

[ Voor 10% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 30-04-2004 11:53 ]

An Explanation of l33t Speak

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vinnie84 schreef op 30 april 2004 @ 11:42:
Ja ik ken de guide..... Maar ik maak er niet veel uit op.
Het kán een driver zijn, het kán kapotte hardware zijn noem maar op.
Ik hoop gewoon iemand te vinden die ook hetzelfde iritante probleem heeft.
Hoe kunnen wij dat dan gokken? Dan gok ik en zeg netwerkkaart ;)
Bij iets als Overnet zou ik goed kijken naar NIC's en misschien geheugen.

Je kunt ook Windows Crash/Memory dumps FAQ "even" gebruiken om wat meer info te vinden over waar het fout gaat.
[edit=Oeps, Dawai gaf die al. Reden te meer om het even te doen :P ]
geen update of SP's
Inderdaad is het dan gruwelijk tijd om even langs windowsupdate.microsoft.com te fietsen. (Of om de rest van de wereld te sparen de modem uit te zetten / de kabel er uit te trekken, dit is gruwelijk onveilig).

Inderdaad welkom :Y)

offtopic:
Ik haal het wat schreeuwerige Help! uit de topictitel

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 30-04-2004 12:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vinnie84
Wow jongens bedankt voor jullie snelle replies!
En dat nog wel op koninginnedag! _/-\o_
Ik ga ff aan de slag.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik al tig keer een frisse installatie heb gedaan!
Ik heb ook meerdere OS geprobeerd. Denk hierbij aan Win 98 en Win 2000.
Ik ga nu ff aan de slag met sp 1 en lees de guides nog is door!
Hopelijk komen er nog meer ideen/suggesties/oplossingen!

iig bedankt!

Ow en ja het schreeuwige help mag eruit maar zo voel ik het wel :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie84 op 30-04-2004 13:15 ]

• Vinnie84
Ik ben erachter gekomen dat als ik maar 1 download aandruk dat me pc niet crasht maar als het er meer zijn dan crasht ie wel.....

Ik kan me iets herrineren over de alcatel speedtouch usb modem dat ie soms crasht als er veel connectie naar wordt gemaakt....

Deelt iemand die mening?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de oude WOS FAQ staat hier een item over: klik
Stond ook gelinkt in de BSOD guide overigens.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vinnie84
Beste blackd
Ik heb de allernieuwste driver van de alcatel site gedownt.....
Die gebruik ik.... Van het stukje dat je mij gaf staat een link waar mijn probleem stond.... Er wordt hier aangeraden de driver te downloaden die doorgelinkt staat namelijk: http://www.boostadsl.com/progs/drivers/Alcatel_USB_PPPoE.exe maar de link doet het niet.

Heb jij nog een oplossing? Misschien van de mxstream de driver downen? Ik heb ook nog een Alcatel Speedtouch 330 (ook usb) liggen zou die misschien het verschil brengen?

Alvast bedankt!

Vinnie

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou inderdaad nog andere drivers van mxstream kunnen proberen:
http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html

Je hebt van alcatel drivers gedownload, dat was versie 3.0.1 neem ik aan?
(http://www.speedtouchdsl.com/support.htm)

Conclusie lijkt me toch dat er waarschijnlijk een driver probleem is. Ik neem aan dat je de crashdump faq hebt doorlopen die ook in de BSOD guide stond genoemd? Daarmee kan je achterhalen of de blauwe schermen inderdaad door het alcatel modem veroorzaakt worden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vinnie84
De drivers die je noemt heb ik inderdaad gedownload en geinstalleerd.
Ik ga nu weer ff Overnet gek maken |:( dat ie weer crasht en dat ga ik ff de dump door spitten, ik heb nieuwe installatie gisteren gedaan dus heb geen dumps meer. Behalve een andere... Daar heb ik mee getest en weet hoe het moet.
Overnet crasht binnen het uur dus ik laat het je spoedig weten en bedankt voor al je hulp!

• Vinnie84
Ik heb mee eerste blue screen gekregen het was weer een DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, er was alleen geen melding gemaakt in het logboek 8)7 wordt er echt gek van....

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 10:46

SED

Ik zou toch eerst eens het geheugen testen.
Gebruik daarvoor deze:
http://www.memtest86.com/

die maakt een linux diskette aan waar je van opstart en die vervolgens je geheugen grondig test. Laat die test gerust eens een nachtje doorkachelen.
Pas als je zeker weet dat je geheugen goed is ga je op zoek naar andere zaken.
Het diagnosticeren kun je het beste doen door alle hardware er uit te halen op je videokaart na en dan gelijkdelijk de zaak weer op te bouwen. Driver conflicten kunnen ook tussen diverse hardware optreden met ongewenste gevolgen.

Dus nu eerst memtest..

Copyright and left by SED...

• Vinnie84
Memtest draaide op niks uit.... Alles in orde ik ga nu even je andere tip nalezen maar denk dat het weinig uithaalt.... Zo als je ziet zit veel geintergreerd op het mobo en al het andere is essentieel.... Ik kijk het morgem even na en probeer het wel ff! Bedankt voor je tip!

Greetz moeie en aangeschoten Vinnie 8)7 |:( :z

• Vinnie84
Ik heb denk ik de oorzaak gevonden, soms wordt me processor over de 90 graden
en dan klapt ie eruit 8)7..... Wat raar he :+ ! Nu snap ik het. Maar had niet verwacht dat ik daardoor allemaal rare BSOD zou krijgen.
Ik kreeg meestal een BSOD met nv4_disp.dll als oorzaak.
Is dit bekend of heb ik meerdere problemen en weet iemand een oplossing voor me hitte probleem? De pc is net nieuw (5 maanden). Ik heb een fan in de kast zitten en 1 natuurlijk op de processor (Zo eentje die bijgeleverd is).

Alvast bedankt!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 16:05

Zoefff

❤ 

90 graden is idd wat veel ja :X

Check of je Fan wel draait? Of je koelblok niet scheef op je CPU zit, of dat er ruimte tussen je CPU en koelblok zit. Koelpasta gebruikt?

Wellicht verdient dit topic een schop uit SA, aangezien het nu nog weinig met software te maken heeft :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Heb zelf ook vaak BSOD gehad met nv4_disp.dll. Gaat om een infinite loop. Kijk hier eens: http://members.home.nl/marf/Infinite%20Loop.html

Volgens mij staat het hier niet in, maar het kan ook zeker aan je hardware liggen. Bij mij lag het aan een brak mobo, of geheugen (weet niet precies meer).

• Vinnie84
Bedankt jongens voor jullie tips, ik heb een nieuw topic geopend met meer details http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/912581//0

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hmm, een topic per vraag is wel genoeg eigenlijk. Dus sluit ik deze maar nu je weet dat het een hardware probleem is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.