Toon posts:

S-ATA blijft hangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 865PE Neo2 mobo met een 120 gb P-ATA maxtor schijf.Nu wilde ik een S-ATA schijf er bij inzetten.En eventueel de P-ATA schijf compleet kopieren zodat mijn S-ATA schijf de nieuwe systeem schijf word.
Of dit wil weet ik niet maar het is te proberen dacht ik.

Maar er werd tegen mij gezegd dat ik maxblast3 moest gebruiken om hem te partitioneren.
Zo gezegd zo gedaan.

In de bios iets verandert zodat hij mijn S-ATA schijf ontdekte en jawel met het opstarten van de pc staat hij mooi in het lijstje.

Als hij dan maxblast3 opstart blijft hij hangen op dit punt:

self-checking C:xbios.exe **OK**
Please wait, analyzing hard disk substem

Moet ik nog meer gaan veranderen in de bios en zoja wat?
Oh ja en maakt niets uit of je die P-ATA schijf aan hebt gesloten ja of nee.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

maxblast afschaffen en gewoon zelf indelen lijkt me de oplossing!
ff fdisk-en dat ding

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FF met Ghost bootflopje een complete kloon maken, werkt dat niet praktischer??
Kopieer je meteen bootrecords etc. mee...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb je gelijk in :)
nog niet aan ged8 maar is idd makkelijkst!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Inderdaad gewoon Maxblast vergeten. Dat is alleen van belang bij wat oudere moederborden.

Staat gewoon in de FAQ Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een SATA controller?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat dingen moeten veranderen in de bios want nu kan hij ook alles vinden.
Ok maxblast ga ik dus niet gebruiken want ik wil die ghost wel eens proberen.

Maar euh hoe kom ik eraan?
Sorry ik heb er nog nooit van gehoord vandaar.
Heet dat programma gewoon "Ghost"

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ghost.... van Symantec is een programma dat gekocht moet worden.

[ Voor 76% gewijzigd door Guardian Angel op 30-04-2004 19:24 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met PowerMax kun je ook schijven klonen. Alleen weet ik niet of de bronschijf ook per-se een Maxtor schijf moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt hoor met ghost, nog bedankt voor de tip. :*) _/-\o_ _/-\o_
Alles is goed gekloont, zelfs zo goed dat ik niet eens kan zien welke schijf welke is :) .

Maar nu heb ik die S-ATA schijf in de bios als eerste optie staan als opstarten, maar volgens mij gebeurt dat niet.Dus heb ik die P-ATA schijf losgekoppeld, en alleen die S-ATA schijf aanstaan.

Bij het opstarten van windows xp blijft hij dan hangen, volgens mij moet het rond de tijd zitten dat je normaal een blauw welkom tekst krijgt, maar nu krijg ik die blauwe scherm wel maar dan met een windows xp logootje erop en blijft het systeem hangen.

Weet iemand wat er nu aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???? :'(

Als ik die P-ATA schijf er bij aanzet en nog steeds gewoon die S-ATA schijf als eerste laat opstarten doet hij het wel. Maar als windows xp is opgestart dan zie ik dat die P-ATA schijf als eerste staat in "deze computer"

Ik heb overal gelezen over dat windows xp drivers moet installeren voor die S-ATA schijf voordat je windows xp erop zet door middel van de functie F6.
Dat is hier dus nooit gebeurt want ik heb mijn schijf gewoon gekloont. Maar als ik het besturingsprogramma van de S-ATA schijf wil updaten via apparatenbeheer, zegt hij dat het niet nodig is. :?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er staat toch echt heel erg duidelijk in de door mij gegeven link dat je EERST de drivers MOET installeren en dan kloonen. Het is dan ook geen wonder dat als je dit NIET doet het e.e.a. niet werkt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 01 mei 2004 @ 11:49:
Er staat toch echt heel erg duidelijk in de door mij gegeven link dat je EERST de drivers MOET installeren en dan kloonen. Het is dan ook geen wonder dat als je dit NIET doet het e.e.a. niet werkt.
Ik heb op de website van msi de laatste drivers gedownload maar dat was allemaal te groot voor een floppy.Nu stond er in de map van de drivers "makedisk textfile" zoals het daar stond aangegeven, de benodigde files op floppy gezet.
De windows setup laten opstarten met F6, en met de floppy de driver gekozen voor windows xp.
Mijn vraag is wat moet ik hierna dan doen?
Moet ik windows opnieuw laten installeren, of setup afsluiten?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Na installatie van de S-ATA drivers moet je de IDE schijf klonen naar de S-ATA schijf (volgens de FAQ).

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 01 mei 2004 @ 15:50:
Na installatie van de S-ATA drivers moet je de IDE schijf klonen naar de S-ATA schijf (volgens de FAQ).
Ja ok misschien heb ik het verkeerd uitlegd of gevraagd.

Maar ik bedoel hoe installeer je die drivers?
Want zoals ik al schreef heb ik de drivers op een floppy gezet, pc laten opstarten op de cdrom van XP.
Bij de setup de klop F6 ingedrukt en bij de eerste vraag op de knop E gedrukt.
Hij vond 4 drivers op die floppy en ik heb de keuze gemaakt, maar dan....

Wat moet ik dan doen?
Want dan kom je terug bij het eerste scherm weer klik je door, door via de enter toets, dan kom je in het menu van windows xp installeren.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb geen S-ATA in gebruik maar IDE-RAID via een onboardcontroller. In principe werkt het, veronderstel ik, hetzelfde.

Booten van flop en drivers installeren. Opnieuw booten met Ghostflop en klonen maar... cq. het image overzetten van IDE naar S-ATA.

ARME AOW’er

Pagina: 1