[3dmax5]Look at, assign controller

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Ik heb hier een tutorial van 3dmax 4, ik krijg deze wel werkend maar op 1 ding na:
Er staat dat ik bij Assign Controller van een object in het Motion Panel de bovenste Controller moet veranderen in "Look at" maar er staat alleen: Link Constraint, Position/rotate/scale & Transform script.. Ik krijg niet echt het gewenste effect met 1 van die 3...

Als ik het bijgevoegde tutorial bestandje open (de klaar versie) dan staat "Look at" wel geselecteerd maar niet in het optie lijstje :?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
In het motion panel staat onder "Assign Controller" en onder Transform: Position/Rotation/Scale , de rotation, als je rotation selecteert. Dan op 't vraagteken klikt, zal je een lookat constraint vinden.

Dit is in 3dsmax6 zo, max4 heb ik ff niet bij de hand, maar max kennende zal er wel niet bijster veel veranderd zijn :P.

• Megamind
LiToKi schreef op 30 april 2004 @ 08:11:
In het motion panel staat onder "Assign Controller" en onder Transform: Position/Rotation/Scale , de rotation, als je rotation selecteert. Dan op 't vraagteken klikt, zal je een lookat constraint vinden.

Dit is in 3dsmax6 zo, max4 heb ik ff niet bij de hand, maar max kennende zal er wel niet bijster veel veranderd zijn :P.
Ja je heb gelijk :) Er zitten iets meer opties bij, ziet er anders uit dan de optie die in het meegeleverd filetje zit :/

het ziet er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.balinea.nl/2.jpg

Maar het moet zo worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.balinea.nl/1.jpg

De effecten zijn toch anders bij elke...

• Megamind
Nog even een updatje:

Die functies doen niet echt wat ik wilde, ik heb nu namelijk dit:

http://www.xs4all.nl/~cpvers/test.avi

maar ik wil dat het bruine gedeelte aan de groene krukas gaat meedraaien :(

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 01-05-2004 09:05 ]

• LiToKi
Maak gebruik van null objects (dummy of een point ofzo) op de scharnierpunten, link die aan de objecten, zet de look-ats van de objecten naar die null objects. Dan die null objects animeren en daar ga je.

Beetje experimenteren gewenst :).

• Megamind
LiToKi schreef op 01 mei 2004 @ 13:02:
Maak gebruik van null objects (dummy of een point ofzo) op de scharnierpunten, link die aan de objecten, zet de look-ats van de objecten naar die null objects. Dan die null objects animeren en daar ga je.

Beetje experimenteren gewenst :).
Ik heb idd 2 dummy's gebruikt, het probleem is als ik van die stang een lookAt maak, dan gaat ie maar rare bewegingen maken, ben nu niet thuis maar kan het wel laten zien.. Hij rotate alle kanten op behalve normaal die as volgen 8)7

• LiToKi
Megamind schreef op 01 mei 2004 @ 13:31:
[...]

Ik heb idd 2 dummy's gebruikt, het probleem is als ik van die stang een lookAt maak, dan gaat ie maar rare bewegingen maken, ben nu niet thuis maar kan het wel laten zien.. Hij rotate alle kanten op behalve normaal die as volgen 8)7
Staan je pivots wel goed?
Pagina: 1