[WOL] Computer boot niet ondanks ontvangen signaal

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik ben sinds een klein weekje een beetje aan het testen met WoL. Best leuk als het werkt en het kan nog best handig zijn in ons netwerkje.

Ik gebruik de onboard NIC van mijn Abit NF7-s en ik heb in de bios de BootROM van deze NIC aangezet. Ook heb ik dit ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/wol.jpg

Het lampje van de NIC en van de switch waar de kabel een zit die naar de NIC loopt branden. Als ik met het programma "wol.exe" een bericht verstuur, dan zie je de lampjes wel knipperen op de switch (van de computer waarmee je verzend en van de computer die aan zou moeten gaan), ook komt er in het venster te staan dat het succesvol is verstuurd, alleen boot de computer gewoon niet :/.

Kan iemand mij helpen en wat doe ik fout? Ik heb al meerdere topics doorgelezen en uiteraard ook de FAQ, alleen staat er niks over in in de FAQ en er zijn ondertussen al meer dan 100 topics hierover :P.

Alvast bedankt voor de hulp ;).

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je dus niets veranderd in het bios? bij wake up on call oid... iig Wake on blabla, vul maar wat in daar...

dat is namelijk ook belangrijk... :)

• Bobje
Vorkie schreef op 30 april 2004 @ 01:49:
heb je dus niets veranderd in het bios? bij wake up on call oid... iig Wake on blabla, vul maar wat in daar...

dat is namelijk ook belangrijk... :)
Uhm:
en ik heb in de bios de BootROM van deze NIC aangezet.
Nou was dit het enige wat ik kon vinden in de bios dat erop zou moeten lijken. Dan kijk ik nu nog even de bios door :).

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
BootROM van de NIC is heel iets dan WOL. BootROM wil zeggen dat je met je netwerkkaart zonder andere devices vanaf een remote PC kunt booten.

Voor WOL moet je in de power/energysavings menu's instellen dat de PC opstart vanaf een WOL wake-up event. Daar staan verder ook powersavings van bijv. je monitor en vaste schijven.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bobje
Dit heb ik gevonden in de bios:

code:
1
2
3
4
Integrated Peripherals \ OnChip PCI Device:

LAN Controller: Enabled
      - LAN Boot ROM: Enabled
en:

code:
1
2
3
4
5
Power Management Setup:

WakeUp by PME# of PCI: Enabled
      WakeUp by Ring: Disabled
      WakeUp by Alarm: Disabled
Bij de laatste twee maakt het niet uit of ik ze Enabled of Disabled. Voorderest heb ik niet echt iets kunnen vinden :/.

Verwijderd

Gebruik voor WOL het progje poweroff:
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

veel makkeijker dan WOL.EXE denk ik :P

Voor de rest: je moet WOL even in je BIOS aanzetten.

//edit en lan bootrom mag idd uit..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 02:07 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 14:39
Wordt er stroom genoeg geleverd? Welk mobo heb je? Is je Wol tussen je mobo en je netwerkkaart aangesloten met een apart kabeltje?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op 30 april 2004 @ 12:29:
Wordt er stroom genoeg geleverd? Welk mobo heb je? Is je Wol tussen je mobo en je netwerkkaart aangesloten met een apart kabeltje?
Het is een on-board kaart. En dat mobo ondersteund WOL. Voeding is inderdaad wel een optie, die moet er wel geschikt voor zijn..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38

Korakal

Up up up!

Als het mobo WOL ondersteunt hoeft het nog niet per definitie zo te zijn dat de onboard NIC ook WOL ondersteunt. Dat al gechecked?
Waarschijnlijk zit er ergens een WOL aansluiting op je mobo, voor gebruik met een losse WOL compatible NIC.

* Korakal ook in zo'n situatie :/

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
En dan nog hoeft het niet altijd te werken. Ik heb een EPOX 8K3A mobo (zonder onboard NIC) en dus een 3COM 905BTX/CTX erin geplugd. Netjes WOL-kabel verbonden, BIOS optie en mooi niet booten. Eigenlijk is het bijna niet te garanderen dat die functie ook echt daadwerkelijk doet wat ie zou moeten doen.. :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bobje
Korakal schreef op 30 april 2004 @ 17:24:
Als het mobo WOL ondersteunt hoeft het nog niet per definitie zo te zijn dat de onboard NIC ook WOL ondersteunt. Dat al gechecked?
Waarschijnlijk zit er ergens een WOL aansluiting op je mobo, voor gebruik met een losse WOL compatible NIC.

* Korakal ook in zo'n situatie :/
Nee, het mobo ondersteunt WOL, net als de onboard NIC. Bij mijn buurjongen werkt het wel ;). Ik ga anders even een andere biosversie eroverheen gooiten, misschien heeft dat wat baat.

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-03 23:51
Probeer dit even:

1. Draai op de PC die WOL moet opstarten even dit programma: Klikken maar.

2. Stuur dan van de ene computer een WOL pakketje en kijk ofdat deze op de andere pc tenminste aankomt.

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-03 23:51
sanderdam schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:42:
Probeer dit even:

1. Draai op de PC die WOL moet opstarten even dit programma: Klikken maar.

2. Stuur dan van de ene computer een WOL pakketje en kijk ofdat deze op de andere pc tenminste aankomt.
Ah laat maar, zie nu pas dat deze 2 jaar terug is...
Pagina: 1