Toon posts:

PC start niet, mobo kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (duidelijk) een probleem. Sinds eergisteravond wilt mijn PC niet meer starten. Hij viel op een gegeven ogenblik gewoon uit. Toen ik em weer aan wilde zetten, kreeg ik geen beeld.

specs:

AMD Athlon 1000mhz
256 ram
GeForce 2MX
SB128pci
Quantum HD

Als ik de PC aanzet, beginnen de fans wel te draaien (hoofdventilator en proc-fan). De floppy-drive maakt echter geen geluid, en de harde schijf ook niet. Ik krijg ook geen beeld.
Soms krijg ik na en tijdje een ratelend geluid, dat denk ik vanaf mijn HD komt :? klinkt raar, maar ik heb alle apparaten ontkoppelt (stroom en IDE) en dan krijg ik het geluid af en toe nog.

Dit heb ik al geprobeerd, maar werkt geen van allen:

- Andere voeding
- Andere HD
- Andere geheugenstrips
- Andere videokaart

Ook heb ik alles een keer eruit gehaald, inclusief geheugen. De PC starte gewoon op, zoals hij dat al eerder deed.. en ik kreeg de 3 piepjes. Geheugen bijgeprikt.. en hij reageert weer helemaal nergens op.

Ik heb zelf het idee dat mijn moederbord kapot is. Ik heb al wat topics doorgelezen over een soortgelijk probleem, en ik denk echt dat het hieraan ligt. iemand nog tips eventueel?

Verwijderd

Welk moederbord heb je? Ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens met lekkende condensatoren te maken kan hebben.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Komt dat ratelen niet van je CPU koeler af? En zoals The Bigboss al zegt: controleer de condensatoren in de buurt van je processor en geheugen eens. Als je bol staan en/of lekken is je moederbord waarschijnlijk kaduuk.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb je een MSI k7t mobo? of iets in die richting van MSI want die had ik ook met een amd 700 en die is ook vertrokken naar de eeuwige jachtvelden met raar getik....
Ben nooit te weten gekomen wat het was maar ander mobo en alles werkte bij mij weer als een trein

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn GA-8INXP. Hier staat ook ergens een thread van, maar niemand heeft oplossingen hiervoor, heb je ook al een cmos clear geprobeerd en alleen videokaart, CPU en RAM erop. kijken of ie dan iets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de buisjes gecheckt.. maar geen enkele lekt of is bol... ik denk dat ik maar gewoon ff een nieuw moederbord koop...of een hele nieuwe pc..

Verwijderd

Topicstarter
nu voel ik dat 1 van de condensatoren in de buurt van de CPU een heel klein beetje bol staat. Ik neem aan dat dit betekent dat het probleem daaraan te danken is?
Pagina: 1