Ik heb (duidelijk) een probleem. Sinds eergisteravond wilt mijn PC niet meer starten. Hij viel op een gegeven ogenblik gewoon uit. Toen ik em weer aan wilde zetten, kreeg ik geen beeld.
specs:
AMD Athlon 1000mhz
256 ram
GeForce 2MX
SB128pci
Quantum HD
Als ik de PC aanzet, beginnen de fans wel te draaien (hoofdventilator en proc-fan). De floppy-drive maakt echter geen geluid, en de harde schijf ook niet. Ik krijg ook geen beeld.
Soms krijg ik na en tijdje een ratelend geluid, dat denk ik vanaf mijn HD komt
klinkt raar, maar ik heb alle apparaten ontkoppelt (stroom en IDE) en dan krijg ik het geluid af en toe nog.
Dit heb ik al geprobeerd, maar werkt geen van allen:
- Andere voeding
- Andere HD
- Andere geheugenstrips
- Andere videokaart
Ook heb ik alles een keer eruit gehaald, inclusief geheugen. De PC starte gewoon op, zoals hij dat al eerder deed.. en ik kreeg de 3 piepjes. Geheugen bijgeprikt.. en hij reageert weer helemaal nergens op.
Ik heb zelf het idee dat mijn moederbord kapot is. Ik heb al wat topics doorgelezen over een soortgelijk probleem, en ik denk echt dat het hieraan ligt. iemand nog tips eventueel?
specs:
AMD Athlon 1000mhz
256 ram
GeForce 2MX
SB128pci
Quantum HD
Als ik de PC aanzet, beginnen de fans wel te draaien (hoofdventilator en proc-fan). De floppy-drive maakt echter geen geluid, en de harde schijf ook niet. Ik krijg ook geen beeld.
Soms krijg ik na en tijdje een ratelend geluid, dat denk ik vanaf mijn HD komt
Dit heb ik al geprobeerd, maar werkt geen van allen:
- Andere voeding
- Andere HD
- Andere geheugenstrips
- Andere videokaart
Ook heb ik alles een keer eruit gehaald, inclusief geheugen. De PC starte gewoon op, zoals hij dat al eerder deed.. en ik kreeg de 3 piepjes. Geheugen bijgeprikt.. en hij reageert weer helemaal nergens op.
Ik heb zelf het idee dat mijn moederbord kapot is. Ik heb al wat topics doorgelezen over een soortgelijk probleem, en ik denk echt dat het hieraan ligt. iemand nog tips eventueel?