vervangen xfire 1024 door audigy 2 ZS de moeite waard.

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik zit te twijfelen of ik in mijn nieuwe computer mijn oude geluidskaart (xfire 1024) zal gebruiken of meteen een nieuwe audigy 2 ZS zal kopen.
Ik gebruik maar twee speakers, maar ik dacht leuk die AESX 4. Mijn xfire ondersteund maar tot AEX2, mis ik dan veel?

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 29-04-2004 23:56 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
applicaties; games moeten dit wel ondersteunen: EAX 4.0

dit zijn er wel al veel

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

volgens mij is het EAX ipv AEX (dat is de beurs ;))
en als je veel spellen speelt dan zal je wel merken dat je zonder de nieuwe EAX support niet ver meer komt wat 3d geluid betreft
ik heb zelf ook een xfire 1024 en met spellen merk je wel het verschil tussen die kaart en m'n onboard nforce chipset
die nforce ondersteunt wel dat EAX gebeuren en dat verschil hoor je best goed
maar ik moet wel zeggen dat de geluidskwaliteit uit die xfire een stuk hoger is.
het hangt er gewoon vanaf waar je het voor wilt gebruiken.
alleen voor gamen?
dan heb je meer aan een audigy, is het voor muziek spelen en dat soort dingen?
dan zou ik die xfire houden

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zelf heb ik een audigy II, die dus standaard EAX 3.0 ondersteunt. En ik moet zeggen..game gaat er lekker mee, cpu dependencies zijn erg laag en 3d effect komt er goed uitrollen!

Zelfs RPG's als Neverwinternights enzo gebruiken EAX 3.0. En dat scheelt een hoop... je moet de kaart wel goed configureren in de drivers... dat zeker. Maar Creative levert veel opties met de audigy II... en is een kwaliteits product!

Top kaartje hoor.. audigy II....

[ Voor 36% gewijzigd door swampy op 30-04-2004 00:07 ]

There is no place like ::1

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
@Wolfboy, ik vind de Nforce2 Soundstorm chipset juist veel beter klinken dan de Audigy2/Xfire1024. Maar ik heb wel een Asus A7N8X Deluxe, je had geloof ik 2 verschillende soorten soundchips op die nforce bordjes, een goede en een betere :P.

Trouwens, die Nforce2 Soundstorm chip vreet minder cpu time dan een audigy2.

[ Voor 15% gewijzigd door Sluuut op 30-04-2004 00:06 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• unimatrix zero
de audigy 2 werkt met een samplingfrequentie van 48 khz, dus een muziek cd (44.1 khz) moet geconverteerd worden, dat levert kwaliteitsverlies. dat is een nadeel dus. verder een goeie kaart, met een firewire poort als extraatje

• ErikRo
Het is puur voor gamen en één keer in de week de soulshow opnemen van de radio in mp3 formaat.
Maar ik begrijp dat het dus de moeite is, je hoeft niet perse 5 of 7 speakers om je heen te hebben om het 3d effect te horen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• unimatrix zero
die 5 of meer speakers heb je eigenlijk wel nodig, lijkt mij!!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ErikRo schreef op 30 april 2004 @ 00:10:
Het is puur voor gamen en één keer in de week de soulshow opnemen van de radio in mp3 formaat.
Maar ik begrijp dat het dus de moeite is, je hoeft niet perse 5 of 7 speakers om je heen te hebben om het 3d effect te horen?
Vanaf 4 speakers kun je 3d krijgen... de 5de is vaak om het geluid ook goed van voren te krijgen. 6 ...tja.. een midden achter kanaal erbij. 7 of 8..... dan wordt het kanalen opsplitsen aangezien 6.1 de maximale DVD geluid is die je kan kopen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
tja, of het de moeite waard is kan je alleen zelf zeggen he, als je toch maar 2 speakers hebt staan zou ik die moeite eigenlijk niet nemen. Geluidskwaliteit van Terratec kaarten is zoveel meer beter als Creative kaarten. En als jij goed kan gamen nu, waarom dan upgraden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ramon de Jesus schreef op 30 april 2004 @ 00:32:
tja, of het de moeite waard is kan je alleen zelf zeggen he, als je toch maar 2 speakers hebt staan zou ik die moeite eigenlijk niet nemen. Geluidskwaliteit van Terratec kaarten is zoveel meer beter als Creative kaarten. En als jij goed kan gamen nu, waarom dan upgraden?
Terratec versus Creative versus Philips gevechten begin ik niet aan... het is toch uiteindelijk de moeite niet waard om over te vechten.....

Maar een feit is dat EAX in games veel uitmaakt..maar inderdaad pas veel zin heeft als je ook meerdere boxen hebt...

Verwijderd

Sluuut schreef op 30 april 2004 @ 00:06:
@Wolfboy, ik vind de Nforce2 Soundstorm chipset juist veel beter klinken dan de Audigy2/Xfire1024. Maar ik heb wel een Asus A7N8X Deluxe, je had geloof ik 2 verschillende soorten soundchips op die nforce bordjes, een goede en een betere :P.

Trouwens, die Nforce2 Soundstorm chip vreet minder cpu time dan een audigy2.
Als jij deze analoog hebt aangesloten heb je slechte oren, Soundstorm komt alleen tot z'n recht bij Dolby Digital Encoding(Soundstorm)

• ErikRo
ok bedankt, meer dan twee speakers zijn hier onmogelijk. Ik ga mijn Terratec dus hergebuiken.

Pagina: 1