Toon posts:

Windows 2000 en RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik zit met een probleempje
Ik heb een SCSI RAID kaart daar heb ik leuk 2 IBM DNESjes aan hangen en op RAID 0 staan
fijn windows 2000 installeren denk ik dus ik ga aan de gang, kom ik er even later achter dat je drivers nodig hebt voor de RAID anders ziet hij die disken niet zoals het hoort dus ik drivers downloaden en installeren. werkte allemaal prima hij begint met kopieren (kale install) als dat klaar is dan reboot hij de pc, dan kan ik een partitie kieze waar ik alles wil installeren zo gezegt zo gedaan, 4 gig partitie gemaakt (heb ook andere geprobeert hielp ook niet) kan ik kieze tussen NTFS of FAT nou ik kiez NTFS (FAT krijg ik dezelfde fout) en hij begint weer te kopieren als hij klaar is met kopieren dan reboot hij de pc en ik zie het mooie witte balkje van windows 2000 en even later het logo met een klein blauw balkje zoals het hoort
als hij op het einde is met laden geeft hij opeens een fout aan in in ntdll.dll en ook dat hij hem nie kan vinden :? ik boot van de win2k bootdisken en ik check of die file er is en die is er dus ik snap er nix meer van :? :? :?

kan het een fout zijn in me hardware? bijv. de RAID kaart? dat hij toch niet de goeie drivers heeft?

wie kan mij hierbij helpen?

Thnx voor de replies alvast

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hier een heel stel servers staan met SCSI raid 5 onder NT4. Het principe werkt dus wel. De drivers heb je inderdaad nodig anders gaat het hopeloos mis. Maar dat had je zelf al bedacht.
Wat er precies mis is bij jou weet ik niet, maar een ding waar ik aan denk is: Je eerste partitie is verziekt door de allereerste instal. Heb je al, vanuit kale dos, geprobeert om FDISK /MBR te geven? Dat herstelt je MasterBootRecord. Ik doe het eigenlijk uit principe bij een nieuwe instal. Zet er dan ook maar gewoon een 2 Gig system partitie op. Vanuit DOS dus. En vergeet vooral niet om het 'active' te maken. Anders loopt het hopeloos mis.

Succes

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Als je nu eens probeert geen drivers te installeren?? En wat voor een RAID kaart is het??? Als het een echte raid is (geen vaag merk) dan hoort w2k hem zelf te herkennen. Heb nl. zelf 2 raid controllers (compaq smart-2 dh en sl) en heb zelf nog nooit een update hoeven uit te voeren. Evt. een bios update op je raid controller uitvoeren?? kan zij dat de firmware niet met w2k overweg kan.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Yup had ik allemaal al gedaan
fdisk /mbr ook zelfs via me RAID kaart helemaal opnieuw en ook geformateerd meteen ook maar verify gedaan voor eventueele foute maar dat heeft ook nix geholpen..

ik kom er dus nie meer uit..
k heb alle mogelijk parities geprobeert alleen nog geen andere RAID setting ik kan wel RAID 0,1 probere dan hang ik er nog wel een DNESje bij maarja of dat gaat werken weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 15:53 schreef Angelfire het volgende:
Als je nu eens probeert geen drivers te installeren?? En wat voor een RAID kaart is het??? Als het een echte raid is (geen vaag merk) dan hoort w2k hem zelf te herkennen. Heb nl. zelf 2 raid controllers (compaq smart-2 dh en sl) en heb zelf nog nooit een update hoeven uit te voeren. Evt. een bios update op je raid controller uitvoeren?? kan zij dat de firmware niet met w2k overweg kan.

suc6
heb ik ook al gedaan.
tis geen vage RAID kaart hoor en de meeste kaarten ziet Windows 2000 dus eg niet he alleen die adaptec dingus

Tis een AMI MEGA RAID EXPRESS 200
ULtra2 1 channel 16 MB cache op het moment
en er staan dus drivers en firmware op de site, die zijn al up2date en drivers ook.

en als ik dus geen drivers install kom ik nie eens tot aan het loading scherm nog nie eens tot aan het kopieren

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

staat ie op de HCL van Billie Boy?? Zo niet dan zou dat wel eens het probleem kunnen zijn. Installeer je de server of professional, de prof versie kan er wel eens wat problemen mee hebben (met Raid in het algemeen) Anders weet ik het ook niet meer.

Kaart heeft IRQ 9/10/11?? andere IRQ vinden de kaarten nooit echt leuk (kan wel)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
op het moment alleen Prof.
k heb ook al met whistler geprobeert aangezien die nieuwer is en dus misschien al wat meer drivers had maar die werkte dus ook niet kwam nog nie eens tot aan het kopieren toe

ik heb die kaart al in een eerder draaiend systeem gehad en daar zag hij hem automatisch daar was windows al volledig geinstalleerd.

IRQ weet ik zo nie uit me hoofd dat moet ik ff kijke

en of ie op BOY staat weet ik niet.. nie naar gekeke

ik zal vanaaf de server proberen te installeren maar of dat helpt weet ik niet..
moet ik nog ff een CPUje erbij proppe :)
of draait ie ook op 1 CPU :? geloof het nie

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

Op dinsdag 19 december 2000 15:33 schreef Beunhaas het volgende:
He, Saiyan ... ik zou niet teveel respons verwachten van die zielige tweakertjes hier ... alleen als je een "of-je-doet-de-stekker-erin" probleem hebt zullen ze een oplossing aandragen. Uitdagende problemen/vragen zoals jij die aandraagt weten ze echt zelf ook niet hoor ... Ze hebben ze mond vol van dat zielige getweak van ze maar over het algemeen is het niveau van de dames hier errug laag en triest te noemen. Als ik jou was zou ik gewoon zelf ff doorploeteren, dan heb je waarschijnlijk de oplossing sneller :r :r :r Allemaal een grote muil, maar ze spelen niets klaar (letterlijk en figuurlijk)

KANKER TWEAKERS !!! :r

ga toch je moeder pesten ...

Saiyan, ik hoop dat je je probleem zelf op kan lossen, IK kan je niet helpen maar ik pretendeer dan ook geen tweaker te zijn.
bravo met je 46ste post (lul)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
je hebt van die mensen he...

maarja als het dus nie lukt met win2k probeer ik het een x met winnt server
als het daarmee lukt is het dus een driver probleem :(

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

server werkt gewoon op 1 proc, heeft alleen min. 128 mb nodig om een beetje te draaien.

server kan trouwens 4 proc aan.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
oke dan lukt dat wel.

ik ga het gewoon weer proberen als ik thuis ben.. voor de 26ste keer ;)

nu hope dat ie wat verder komt

nog iemand advies voor RAID setting en of ik het 8kb moe late of groter?

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

zet hem op 16 of 32 kb als je met NTFS wilt werken (d8 wel dat je dat wou) dit is voor NTFS verstandiger.

Als je nog read /write cache kan instellen dan 75% op write en 25% op read. En dan instellen op write trough. Kan dit niet?? Je dan niet druk maken, gaat toch wel goed.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de % nie kiezen ik geloof dat hij dat zelf regelt dan.
het kan wel :) tis wel een goeie kaart en lekker snel ook kan de meeste RAID aan ook nog dus...

ik zet hem dan wel op 16kb moet genoeg zijn vind ik.
ik ga ook maar meteen proberen of het uitmaakt of ik een andere RAID instelling neem of nie

thnx voor de hulp

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 13:35
Als je "exotische" drivers nodig heb voor je harddisk (zoals jij), dan heb je je drivers op 2 momenten nodig.
1) tijdens de setup, zoekt ie naar harddisks en controllers. Dan laadt je de drivers (doe jij al)
2) Als windows direct na de install reboot, dan moet je voor de 1e keer opstarten ff op F6 drukken en nogmaals de drivers installen. (tenminste, zo werkte dat onder NT).

Dan gaat alles van een leie dakie :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
uhm dat had ik dus al geprobeert he
maar dan gaat het dus nog nie
ik kan als hij klaar is met installeren wel ik het menu komen van safe mode enz.
enuh drivers voor me HD's :?:?:?

maar veel verder kom ik dus niet :(
zo werkt het ook onder win2k maar helaas pindakaas :(
tis me nog nie gelukt
misschien dus toch driver dus een x winnt proberen als die wel lukt weet ik dus wat er fout is

Verwijderd

hi sayjan
heb je toevallig je pc ge,oc
daar kan het ook aan liggen
cu

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 16:37 schreef _dutch_ het volgende:
hi sayjan
heb je toevallig je pc ge,oc
daar kan het ook aan liggen
cu
gewat? ik tweak wel maar klok nooit iets over 't hoeft nie stuk :)
alles verkeerd in originele staat
behalve de behuizing of iets dergelijks

Verwijderd

Op een stripeset kun je geen OS installeren. Dit moet op je op een andere partitie doen.

Verwijderd

Topicstarter
op wat kan ik dan wel een OS installeren?

RAID 5? of wat?

Verwijderd

Topicstarter
damn het wil dus nie werken he :(
als ik raid heb uitgezet en dus 3 disken op raid 0 zet dus nix dan doet ie het wel :(

vaaag

ps ondersteund Windows ME 2 CPU's ?

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:07
Dat is dus de grootste onzin dan je geen OS op een stripe met parity kan installeren.

Het kan niet op een software matige stripe met parity, dan heb je gelijk, maar onze topic poster heeft toch duidelijk een hardware matige raid controller, en dan kan het dus absoluut wel.

Bedrijven hebben haast niet anders, ben er zelf heel blij mee anders was de mail server naar de klote geweest :( but we have RAID5 :):):)

May the Force be with You instead of Bill

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 13:54
je kan wel een w2k server draaien op een stripe set !! draai hier met een poweredge server( zit dus ook een ami kaartje inn) maar is wel moeilijk heb het ook met de drivers geprobeerd van 2000 maar die werkten niet maar wel die van winnt 4 ( tip 2 hang er een schijf aan die niet in de stripe is opgenomen dan gaat het wel goed kan je gewoon installen op je stripe als ie eerder qua id of kaarten in het systeem zit !

all people are wise untill they speak

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 22:18 schreef -=*skilla*=- het volgende:
je kan wel een w2k server draaien op een stripe set !! draai hier met een poweredge server( zit dus ook een ami kaartje inn) maar is wel moeilijk heb het ook met de drivers geprobeerd van 2000 maar die werkten niet maar wel die van winnt 4 ( tip 2 hang er een schijf aan die niet in de stripe is opgenomen dan gaat het wel goed kan je gewoon installen op je stripe als ie eerder qua id of kaarten in het systeem zit !
uhhh iets duidelijkere uitleg als het kan :)

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:07
skilla bedoeld denk ik het volgende.

plaats 1 schijf (geen raid level toepassen) en install daar je OS op, en maak van die andere 2 schijven een raid 0 of 1.

Maar je kan zeker ff de drivers van NT4 proberen

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
als ik windows 2000 installeer de drivers van NT proberen?
hmmz.. kan het proberen maargoed

oke maar dat wil ikke dus nie..
ik wil dus een systeem op RAID 0
of gaat dat dus helemaal niet?

• Tylen
  • Laatst online: 12:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Luister je moet tijdens een installatie van een OS de Cache op de controller tijdelijk DISABLEN dit kan weer aangezet worden als de installatie helemaal af is. Dus ergens in de bios ff zoeken naar DELAYED WRITE of CACHE WRITES of zoeits zet alles maar gewoon op disable en probeer het. Succes.. :7

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat het daar door komt?
als ik het nie kan disable dan pleur k die simm er wel ff af

• Tylen
  • Laatst online: 12:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zonder simm werkt ie niet. Met een ICP-Vortex controller moet dit iig altijd WEL. (niet de sim eraf maar cache op dis.) Ik zo zeggen probeer het. Maar staat er echt niet in de BIOS van de controller over cache ??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu ff kijke

Verwijderd

Topicstarter
hmmm staat er nie eg alleen als ik een raid aanmaken dan kan ik er wat aan verandere
Pagina: 1