Toon posts:

Beste linux compilatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik had mijn vorige vraag nogal dom geformuleerd ik geef toe :'( maar eigelijk wou ik vragen of er een prestatieverschil is tussen de i386, de i586 en de i686 builds van linux( in mijn geval suse linux). Ik heb een moderne processor dus is i686 dan de aangewezen keuze? Ik heb ook gehoord dat je de kernel zelf kunt compileren naargelang de processor maar daar waag ik me nog niet aan :)

Kan er ook iemand mij een paar goede sites geven voor een beginnende linuxer(ik zit tenslotte met zeer veel vragen die ik wsl zelf kan oplossen als ik weet waar ik moet zoeken)? ik vraag dit omdat er zoveel informatie circuleerd voor gevorderden en er bij de boekenhandels en dagbladen winkels erg weinig te vinden is over suse.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 17:02

Super_ik

haklust!

google: howto linux [watjewilweten]
en als je een build neemt naar je proc krijg je een geoptimaliseerdere kernel, doordat je kernel de features van je proc ondersteund

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
De compiler optimaliseert de instructies van de binaries naar het platformtype, i686 builds zijn dus geoptimaliseerd voor en draaien iets sneller / efficiënter op de nieuwere Intel processoren.

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik een i686 build van de linux kernel kan maken :{

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
JeRa schreef op 29 april 2004 @ 23:40:
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik een i686 build van de linux kernel kan maken :{
"Processor type and features -> Processor family" in kernel-configuratie?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Cherub schreef op 29 april 2004 @ 23:56:
[...]
"Processor type and features -> Processor family" in kernel-configuratie?
offtopic:
Daar staat het goede type aangegeven (P4-family), maar gcc produceert nog steeds i386 builds...ik denk dat ik die configfiles en de arch/*/Makefiles maar eens moet doorspitten :)

[ Voor 6% gewijzigd door JeRa op 30-04-2004 00:03 . Reden: offtopic ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Over de verschillen tussen 486 t/m 686 en dergelijke is volgens mij genoeg te vinden op internet. Op www.tldp.org is veel informatie te vinden, ook voor beginners als ik me niet vergis. Ook in de onvolprezen FAQ alhier FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 is veel te vinden. Maar dit is niet helemaal het soort vragen wat we hier verwachten eigenlijk, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 , deze doe ik dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.