LCD TV aan de muur....hoe doen jullie het?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 15:26
Hi,

Het gaat toch echt gebeuren en ik ga al me vakantiegeld op tafel gooien om een LCD tv te kopen. Nu ga ik natuurlijk niet dat saaie standaartje gebruiken die erbij zit neeee dat ding moet natuurlijk aan de muur :9

Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben want als ik even opsom dan kom ik aan toch wat kabels die van de grond langs de muur moeten. Ik noem

- Spanning/220
- scart (heeele lange)
- coax
- vga kabel (computer)

Hoe hebben jullie dat gedaan of zouden dat doen.. een mooie goot naar boven of je huis half slopen met een frees machine?

Ben benieuwd

Verwijderd

wij gaan het straks thuis door de muur heendoen. Dus eerst gat in de muur vrezen en dan buisje erdoor muurtje weer dichtmaken en dan de kabels er door heen. En dan onze tv weer ophangen met de muurbeugel.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik neem aan dat je dat bij een niet-dragende muur doet ...

eagle

Verwijderd

Brothar schreef op 29 april 2004 @ 22:55:
Ik neem aan dat je dat bij een niet-dragende muur doet ...
kabeltje frezen in een dragende muur moet toch wel kunnen :?

Verwijderd

tis wel een dragende muur. Maar slijpen gewoon een sleuf in de muur halen niet de hele muur omver. :)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als er weer licht door de gefreesde sleuf komt, heb je te diep gefreesd :P
Ik zou het gewoon met een mooie strakke kabelgoot doen (ff langs een speciaalzaak gaan... niet naar de Gamma oid :))
Stel je voor dat je over 2 jaar de boel anders wilt inrichten, dan zit je mooi met een stijve nek vanaf dat moment... want je TV hangt dan op de verkeerde plaats :+

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 22:57:
[...]

kabeltje frezen in een dragende muur moet toch wel kunnen :?
Dat kan prima ja, maar dan moet je wel het goede materiaal hebben of lenen en gaat het je veel tijd (en geld waarschijnlijk) kosten.

Ceci n'est pas une signature!

• Brothar

Brothar

meester

Oh, i.p.v. "gat" moet ik dus "gleuf" lezen :)
Ikzelf zou denken aan een ombouw (multiplex), waarin je meteen:
- de DVD-speler kunt ophangen (dan deels uitstekend);
- je je DVD-films kunt opbergen.
- een (rol)deur kunt plaatsen, waarmee het LCD-scherm, wanneer het niet wordt gebruikt, beschermd is.

eagle

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vehpol schreef op 29 april 2004 @ 23:02:
[...]

Dat kan prima ja, maar dan moet je wel het goede materiaal hebben of lenen en gaat het je veel tijd (en geld waarschijnlijk) kosten.
Dat verschilt een beetje, de tijd kan heel kort zijn als het om een wandje van die gipsen blokken gaat. Heb je het over beton, dan ben je idd wel even bezig.

• xon
Sja dat frezen zit mij ook een beetje dwars. Maaaar ik zou het wel kunnen doen omdat ik een huis heb gekocht dus kan zoveel troep maken als ik zelf wil.

Wat zou je trouwens voor verschillende goten hebben want zo'n plint gooitje van de bouwmarkt is niet het geen wat ik nou naar zo'n mooie tv zie gaan ;)

Verwijderd

die kamer waar de tv hangt is een apart tv kamer waar de tv tog maar op een plek kan hangen dus hij word niet anders ingericht.

ff een plaatje ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/images/003.jpg
Je ziet nu nog de kables naar de tv lopen maar die zijn straks dus weggewerkt.
Er komt onder de tv nog een meubel waarin de apparatuur kom te staan.
BTW tis ook geen lcd tv.

Verwijderd

mooie tv aan de muur... :) ckers!!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 23:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 23:09:
mooie tv aan de muur... :) ckers!! hoop geld gekost denk ik...
nu even sparen voor de rest van de kamer >:) :9 ;) ;)
Word bij ons thuis druk verbouwt. meubels zijn besteld en ze zijn deze week begonnen met tegels leggen.

• xon
pfff rim..wat een ding!

Ja met zo'n tv ben je wel verplicht om de kabeltjes netjes weg te werken hoor :-)

Verwijderd

Dit is trouwens niet mijn tv hoor maar van mijn ouders. Dat jullie het even weten. Ben nog maar een arme 16 jarige scholier. Zon ding kan ik niet betalen.

Verwijderd

zeker relaxte tv... is een plasma tv zeker? :9 in ieder geval mij lijkt het slimmer om de kabels idd met een (in de kamer) bijpassende kabelgoot, of een mooie tv meubel....(zo'n ene waar je je tv met een afstandbediening in kan late verdwijne en te voorschijn tovere >:) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 23:07:
die kamer waar de tv hangt is een apart tv kamer waar de tv tog maar op een plek kan hangen dus hij word niet anders ingericht.

ff een plaatje ter verduidelijking
[afbeelding]
Je ziet nu nog de kables naar de tv lopen maar die zijn straks dus weggewerkt.
Er komt onder de tv nog een meubel waarin de apparatuur kom te staan.
BTW tis ook geen lcd tv.
Sorry, is dat een Pioneer scherm?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke TV is dat ? Ik wil ook zo'n ding kopen :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 23:07:
...
BTW tis ook geen lcd tv.
Dat kun je aan de mooie kleuren ook wel zien :)

• flagnite
  • Niet online
Bigfoot schreef op 30 april 2004 @ 09:57:
[...]

Dat kun je aan de mooie kleuren ook wel zien :)
En wat later aan het ingebrande SBS6 logootje >:)

Sorry, dat was niet aardig :)

Verwijderd

flagnite schreef op 30 april 2004 @ 12:34:
[...]

En wat later aan het ingebrande SBS6 logootje >:)

Sorry, dat was niet aardig :)
Ik denk dat dat wel mee zou vallen. Deze tv is van generatie 5 en die schijnen niet meer door te branden als ze goed afgesteld zijn en dat is hij. :)

Verwijderd

De kabels zijn nu eindelijk weggewerkt dus ik zal even een paar pics posten ondanks dat dit topic een beetje dood is.

Totaalshotje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/1/1.jpg

Hier vedwijnen de kables achte de tv de muur in:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/1/2.jpg

En hiet komen ze er weer uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/1/3.jpg

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 22:16
Zeer netjes!

Die andere kabels zijn de speakerkabels neem ik aan? En ik zie ook een UTP-kabeltje liggen :p

Waarvoor dienen de andere contactpunten dan? (Behalve spanning ;) )

Verwijderd

Die andere zijn inderdaad speakerkabels. utp kabel is voor de modem. De overigen zijn voor spanning en voor utp kabels die naar andere vertrekken lopen.

edit oja er is ook nog eentje waar de coax kable voor de tv uitkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 15:09 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:16

PnD

like in Pinda ^_^

ah man dat wil ik ook :0 me zwager zijn ouders hebben volgens mij precies dezelfde, echt ernstig

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 15:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
Dat ziet er netjes uit (en enige mogelijkheid voor uitbreiding is er ook zie ik :o )

Maar ze zouden toch tegels legen? Ik zie het cheap-ass linoleum in de hoeken al naar bovenkrullen :D Geld zeker op? :+

Signatures zijn voor boomers.

• Brothar

Brothar

meester

Aardig gedaan, mooi weggewerkt.
Maar zo te zien moet er nog het een en ander geplaatst en bekabeld worden.

eagle

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Een muurfrees en een gatenboor (voor de contactdozen) kan je voor een redelijke prijs voor een halve dag huren bij de diverse bouwmarkten. :)

Maar het betekent wel dat je weer heel de muur opnieuw moet afwerken.

offtopic : zou zo'n klein slotje echt helpen tegen diefstal. :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Er zouden idd tegels komen en die liggen er ook maar voor de bescherming is er zolang ze nog bezig zijn met schilderen ed karton opgelegt dus geen cheapass linolium. En of zon slotje echt helpt, ja bij ons wel. Er is 2 maand gelden bij ons ingebroken en veel spullen gejat waaronder 2 pc's en een laptop, maar de tv hing er nog. Er lag allemaal gereedshap op de vloer dus ze hebben het wel geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 16:08 . Reden: typo verbeterd ]

• xon
Nou over een maand de sleutel van me nieuwe huis maar durf het toch niet aan om te de freesmachine ter hand te nemen hoor :/

Ik ga denk ik voor een mooie design goot die weer gaat naar een goot die op plint hoogte door de kamer loopt. Ik krijg best wel wat aansluitingen in die goot overigens als ik er overnadenk..van tv naar video/dvd/home cinema en omhoog vga en scart

Overigens is de tv ook niet zo groot als dat joekel op die foto..(staat erg mooi overigens).

btw..ik koop de Thomson 27LCDB03B...net iets boven me budget maar toen ik hem zag meteen verliefd heeft een hele mooie glasplaat ervoor en voor een (in vergelijking met andere merking) zeer scherpe prijs en er wordt een muurbeugel meegeleverd :P
Pagina: 1