Toon posts:

[kerio 5.7.9]koppeling ldap met active directory

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen bezig met het testen van kerio mail server. Het werkt allemaal aardig goed. Maar krijg de koppeling met active directory niet voor elkaar.

Ik heb de plugin van de site geinstalleerd maar dit helpt niet. Ik kan wel gebruikers importeren vanuit active directory, maar dit wil ik niet. Ik wil echt dat deze gebruikers uit ad gebruikt.

Alle services draaien behalve de 2 ldap services, waarschijnlijk ligt hier dan ook het probleem. Zodra ik echter deze services wil starten krijgen ik de melding dat een andere applicatie mogelijk op deze poort werkt.

Misschien dat er mensen zijn die ditzelfde probleem hebben gehad, en mogelijk een oplossing weten.

----
Ik heb ook al gebeld met de helpdesk van kerio, zei zouden me nog mailen hierover maar heb tot op heden nog niks gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een mogelijk de oorzaak gevonden, alleen nu nog de oplossing.
Windows of een applicatie gebruikt, poort 389 en 636. Ik draai geen exchange.

Als ik met het programma networkview scan krijg ik ook netjes de melding dat die poorten actief zijn.

Ik wil graag weten welk programma die poorten gebruikt, hopelijk kan iemand me iets verder op weg helpen.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 16:37
Hoi,

Misschien dat je gebeld hebt met BIT (bit.nl). Zij leveren support voor o.a. Kerio software.

Om je poorten in de gaten te houden kun je het programma TCPview downloaden. Dit tooltje laat alle actieve processen zien met de daarbij horende poorten.
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml

Heb even gekeken:
LDAP poort 389
Beveiligde LDAP poort 636
(kun je terug vinden in je admin console onder services)

[ Voor 28% gewijzigd door qwertyuiop op 01-05-2004 10:03 . Reden: link added ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb op gescant met tcpview en inderdaad de poort word gebruikt door Lsass.exe.
Dit is alleen een systemproces, enig idee hoe ik deze uit schakel? of zorg dat deze de ldap poort niet meer gebruikt...

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

zonder die LDAP werkt heel je AD niet meer,
aangezien windows dus die LDAP gebruikt

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me niet te kloppen want ldap is toch de koppeling naar active directory? En als windows die altijd gebruikt waarom bouwt kerio die service er dan in, die zou dan nooit kunnen werken. Het lijkt meer op een policy ofzo maar welke?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 14:49:
Dat lijkt me niet te kloppen want ldap is toch de koppeling naar active directory? En als windows die altijd gebruikt waarom bouwt kerio die service er dan in, die zou dan nooit kunnen werken. Het lijkt meer op een policy ofzo maar welke?
LDAP is een protocol, waar oa. de Active Dir gebruik van maakt. Vandaar dat er al een LDAP service draait. Je moet Kerio dus koppelen aan die server (als client). Dat er ook nog een LDAP-service in Kerio zit is waarschijnlijk omdat de software ook gebruikt wordt op platformen zonder eigen LDAP service.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me dan misschien uitleggen hoe ik dat doe?
Ik heb in ad gebruikers mailboxen toegekend, dit ging allemaal prima. Maar ik kan niet inloggen... Ik krijg dan gewoon, login failed. Dus ik dacht dat het te maken moest hebben met die ldap service. Maar zoals ik nu hoor lijkt het dus niks te maken te hebben met het feit dat de ldap service niet gestart kan worden.....
Pagina: 1