Toon posts:

Hoge pieptoon in PC (Wasda ??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik soms een hele hoge, scherpe pieptoon in m'n PC. Kan niet traceren waar het nou vandaan komt. Ik vermoed processor of voeding.

Het is vooral als m'n cpu full load draait, je hoort dan een soort van hele hoge morse code geluidjes. Niet heel hard, maar wel irrritant aanwezig. Ook is het niet continu, kan best een uur goed gaan enh dan begint ie weer te fluiten 8)7

De temps van m'n CPU zijn idle 30 *C en stressed 40-42 *C

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Thankszzzzzzzzz B)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien dat we er wat mee kunnen als je de specs van je systeem eens geeft.

Kun je ook aangeven war het vandaan komt? (voor of achterin je kast ofzo).
voedingen en mobos en fannetjes zouden rare geluiden kunnen maken.
cpu op zich maakt geen geluid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 22:24:
De temps van m'n CPU zijn idle 30 *C en stressed 40-42 *C
Niet overclocked, in het verleden wel....maar niet extreem, zo'n 20 %
Het is een Intel P4 2.6 HT en m'n voeding een Aopen 350 Watt, ding dat in een H600B zit :|

Koeler is een Zalman 7000 Cu en verder een Papst geluidloze case fan d'r in. Systeem is echt fluisterstil behalve die irri-hoge pieptoon

Thankszzzzzzzzz B)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 april 2004 @ 22:26:
misschien dat we er wat mee kunnen als je de specs van je systeem eens geeft.

Kun je ook aangeven war het vandaan komt? (voor of achterin je kast ofzo).
voedingen en mobos en fannetjes zouden rare geluiden kunnen maken.
cpu op zich maakt geen geluid
Kan niet echt horen waar het vandaan komt, vennetje kan niet want als ik alle vennetjes ff met m'n handen stilzet, piept het nog even hard.

Het vreemde is als ik stressed draai en dan het betrwffende proces afsluit, dan stopt de pieptoon gelijk. :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

om wat voor een mobo gaat het hier dan? dat vermeld je niet.Mobo kan het wel eens zijn namelijk :P (mijn mobo doet het heel af en toe ook eens).
en wat voor een videokaartje?

overigens is het niet zo handig om je eigen edit in een quote te zetten, dat is erg onduidelijk namelijk

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:43

Haan

dotnetter

Zou het niet je harde schijf kunnen zijn? Die dingen maken vaak ook een soort van hoog piepgeluid.
En het schijnt dat condensatoren ook kunnen piepen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Vaak is het de voeding die piept of een harde schijf als deze in Idle modus is... (dit vooral met harddisken met Fluid bearing, zoals Maxtor)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44
welke mobo heb je? het is bekend dat sommige Asus A7N8X bordjes er last van hebben en andere zullen er ook wel last van hebben

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
op mijn systeem heb ik dit ook gehad, is vanzelf weggegaan. Het kwam bij mij van de mosfets bij de processor in de buurt vandaan.
Ieg "Morse-code" heb ik gehad, en een constante piep ook wel eens.
Het ging idd gelijk weg wanneer ik mijn klokfrequentie veranderde of mijn koetje uitzette.

edit: moraal van het verhaal: probeer je proc ietsjes onder/over te klokken. bv je fsb met 1 MHz omhoog, waarschijnlijk ben je er dan vanaf.

[ Voor 22% gewijzigd door bigfoot1942 op 30-04-2004 16:03 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ligt het nou aan mij of is dit gemakkelijk op te sporen door gewoon de kast open te maken en eens goed te luisteren :?

zo kun je er denk ik wel achter komen waar het vandaan komt en dan weet je ook gelijk of het wel of niet op te lossen is

Verwijderd

Waarschijnlijk je voeding. Ik heb ook zoiets met mijn systeem, als ik al scroll in internet explorer veranderd het geluid van mijn voeding al. Heeft er mee te maken dat de voeding zich aanpast aan het stroomverbruik dat gevraagd wordt. Om het uit te sluiten zou je natuurlijk met een andere voeding kunnen testen.

Verwijderd

hoge piepgeluidjes komen vaak uit spoelen (bijvoorbeeld hoge piepgeluid wegrijdende trein of piepende monitoren zijn allemaal spoelen)

dus zeer waarschijnlijk komt 't uit je voeding en is er weinig aan te doen

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 19:17

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik denk inderdaad ook de voeding. Komt bv. ook vaak voor mij tv's. Komt omdat ze soms de "kern" van de transformator niet goed hebben gelijmd waardoor hij kan mee gaan resoneren.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Pagina: 1