Toon posts:

hostname.xs4all.nl is meteen speedtouch modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl van xs4all (basis)

En ik kom er opeens achter dat mijnhost.xs4all.nl meteen de site is van m'n modem (die van 10.0.0.138)

betekend het dan iedereen de site kan zien of alleen vanaf deze adsl connectie?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Die web interface kan jij alleen zien (of anderen in je netwerk).

Het is wel zo dat hostname.xs4all.nl aan je IP hangt, en dat als jij dus servers
gaat draaien die bereikbaar zullen zijn onder die naam (mits je de nodige poorten
mapped, maar das een ander verhaal).

't Is dus geen veiligheids risico oid ;) Van buitenaf krijgen ze gewoon geen pagina terug.

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 29 april 2004 @ 22:05:
Die web interface kan jij alleen zien (of anderen in je netwerk).

Het is wel zo dat hostname.xs4all.nl aan je IP hangt, en dat als jij dus servers
gaat draaien die bereikbaar zullen zijn onder die naam (mits je de nodige poorten
mapped, maar das een ander verhaal).

't Is dus geen veiligheids risico oid ;) Van buitenaf krijgen ze gewoon geen pagina terug.
Ok bedankt. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Niet om iemand ongerust te maken, maar ik heb ook een getweaked alcatel modem, en het is mij eens gebeurd dat ik vanaf mijn werk mijn webserver thuis probeerde te benaderen via hostnaam.xs4all.nl en ik ipv mijn webserver (die dus dmv NAT geforward is in mijn router) de admin van mijn speedtouch te zien kreeg. Ik kon dus remote mijn verbinding platleggen!
Het zal wel een bug zijn in de firmware, maar ik heb inmiddels wel een wachtwoord erop gezet...

Intentionally left blank