Toon posts:

Draadloos netwerk valt uit, 100% signaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ik blijf maar verbinden...
Het probleem is dit: op de een of andere manier valt mijn draadloze netwerkverbinding thuis steeds weg. Het gaat om een verbinding van een computer (beneden) met BenQ wireless USB stick naar een Speedtouch ADSL wireless modem (ook beneden). En dat terwijl de signaalsterkte wel steeds 100% is (of 98% ofzo). En het probleem is pas sinds een week ofzo.

Het besturingssysteem is XP. Opmerkelijk: het gebeurt alleen als ik een keer heb gehibernate (en dat doe ik altijd). Als ik een keer herstart heb ik het probleem niet. Ik heb het probleem ook niet bij 2 andere computers, die zelfs boven staan en dus een langere afstand moeten overbruggen (ook als ze zijn gehibernate trouwens).

Het lijkt me dus niet echt aan de verbinding liggen maar meer aan de software. Nieuwste driver was al geinstalleerd, en heb ik ook nog opnieuw geinstalleerd. Dat hielp niet. Handmatig verbinden (ipv automatische configuratie) werkt ook niet. In de logboeken van XP staat niets, behalve dat de verbinding werd verbroken door het apparaat. Veranderen van kanaal helpt niet.
Oh ja, ik gebruik een vast IP voor elke computer, dus DHCP leases kan t niet aan liggen. Het gebeurt pakweg iedere 3 minuten, dus t begint behOOrlijk irritant te worden.

Kent iemand dit probleem of weet er iemand een oplossing (behalve altijd de computer volledig afsluiten en opstarten - dat weiger ik :P).

Bedankt,

Jay.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en geen oplossing, toch wel, alles opnieuw installeren ook windows. Het probleem begint na twee maand, er is wel verbinding en 100% signaalsterkte. Maar geen internet, deze valt zomaar weg zonder met de coputer te kloten. Het gaat om deze combinatie 570i + 120. De combinatie 570i + 110, heb ik geen problemen mee en werkt goed. Voor mij is het een raadsel en irritant, de probleem ligt volgens mij bij de USB ontvanger.

Ik zou graag een oplossing zien!

Systeem:
-Alcatel SpeedTouch 570i (modem)
-Alcatel SpeedTouch 110 (PCMCIA ontvanger)
-Alcatel SpeedTouch 120 (USB ontvanger)
-Windows XP pro

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmzz, dat is raar.
Het lag aan de IEEE 802.1x verificatie. Die stond standaard aan, maar alleen na t hibernaten (??!) en nu heb ik die uitgezet - blijft uit (????! 8)7 ).
Maar in ieder geval, voor iedereen die dit probleem ook heeft/had/gaat hebben: Schakel dit uit tenzij t aan moet staan :D

Bedankt voor jullie fantastiese hulp :Z

Groeten.

Verwijderd

Ik had exact dat probleem maar bij mij hielp dat vinkje uit zetten helaas niet. Na weken testen en schelden bleek de enige oplossing: Odyssey Client van Funk Software gebruiken voor het maken van de verbinding in plaats van Windows XP.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 22:02 ]

Verwijderd

De IEEE 802.1x verificatie staan uit, dus dat is het niet. Ik ga Odyssey Client van Funk Software proberen.

Meer suggesties zijn altijd welkom.

Verwijderd

voor mij idem dito, het die verificatie staat uit, maar met uitstekend signaal de hele dag blijft de boel toch geregeld uitvallen.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 17:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb eenzelfde soort probleem gehad met een Centrino notebook en een draytek 2900.

Het is spontaan verholpen het weghalen en opnieuw toekennen van encryptie.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb het opgelost door de volgende patch te verwijderen: Windows XP Hotfix (SP2) Q815485

Bij mij heeft het geholpen, ik nu geen last meer van onderbrekingen in de connectie

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Met SP2 van XP zou het probleem van wegvallende wifi verbindingen opgelost moeten zijn. Je zou dus eens de beta kunnen installeren of wachten op de final.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1