[Marantz SR4300] Analoog in kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 22:28
Het probleem: Ik denk dat de Analoog in kapot is van mijn Marantz SR-4300
Waarom?
Omdat het geluid niet zuiver klinkt en het een beetje "kraakt"
Me TV, en andere pc. cd-speler en mini-disc zijn analoog aangesloten op me receiver, en hoor bij allemaal onzuiver geluid en gekraak via me B&W dm309.
Me desktop pc is digitaal aangesloten, en dan hoor ik alleen maar lekkere muziek door me speakers zoals het hoort.
Nu denk ik dat de analoog in kapot is... lijkt me logisch.. Maar kan iemand mij daar meer over vertellen?
Ik heb nog garantie dus kan iig wel een nieuwe fixen of reparatie...
thx iig!

Aap!

• voodooless
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat moet je nog vragen dan? Gewoon terug naar de winkel :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Laat me raden.. je linkerspeaker werkt niet dan? er komt alleen gekraak uit de tweeter?
Dat probleem heb ik namelijk met mijn SR4300 en ik heb het eerder op GoT gelezen ook. Ik moet er nog steeds mee terug maar wil de receiver niet langere tijd kwijt zijn, dus wacht tot de vakantie ;)

• harmageddon
Het is idd vooral de linker.
Ik had ff met winamp op de pc die analoog is aangesloten met de balance zitten kloten, en links was het ten eerste veel zachter, en ook veel meer gekraak als rechts...

[ Voor 88% gewijzigd door harmageddon op 29-04-2004 20:47 ]

Aap!

• harmageddon
Mijn Marantz sr-4300 is nu alweer naar de knoppen :(

Het is weer het linker kanaal, maar nu doet het helemaal niks meer dus. Bij geen enkele ingang.
bij VCR2 in, en TV in (allebij analoog) doet het linker kanaal het niet meer (verder niet geprobeerd).
Bij mn ouders bonnetje vinden, en kijken of ik nog garantie heb... zucht... Wat baal ik hiervan!

Edit: Het vorige probleem zat hem in dat er een of ander circuit kortsluiting maakte.. weet niet meer precies wat.

[ Voor 15% gewijzigd door harmageddon op 06-07-2005 10:34 ]

Aap!

Verwijderd

over het algemeen worden marantz niet goed door ontwikkeld. dat wil zeggen ze worden veel te warm met alle gevolgen van dien (sporen laten los van de print , elko gaan eerder lekken etc etc..)
wat dat betreft kan je beter Rotel of iets dergelijks kopen.

• harmageddon
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:37:
over het algemeen worden marantz niet goed door ontwikkeld. dat wil zeggen ze worden veel te warm met alle gevolgen van dien (sporen laten los van de print , elko gaan eerder lekken etc etc..)
Hij wordt idd soms erg warm als ie langer op een hoog volume staat te blazen. Zo ook 2 dagen geleden toen ik film aan t kijken was met zacht geluid al in gebouwt. Daar zou t probleem ontstaan kunnen zijn als het is wat jij hier aangeeft.
Ik ga nu geen nieuwe versterker kopen, heb het geld er atm wel voor. Maar dat kan ik aan beter aan andere dingen besteden.

Aap!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:37:
Beetje kort door de bocht, he?...
Mijn Marantz AV-setje zit erg goed in elkaar, klinkt fantastisch, en heeft nog nooit kuren vertoond.
Maar die zit ook in een iets andere prijsklasse (AV9000 pre-tuner, en MM9000 5-kanaals eindversterker).

• harmageddon
Prijsklasse moet weinig uitmaken bij dit spul...
Marantz is marantz en geen één of ander prut merk.
Okay de ene vindt Marantz een mindergoed merk dan Denon of Rotel of weet ik veel wat.
Maar het hoort niet zomaar na iets meer dan een jaar alweer kapot te gaan.

Aap!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:39:
[...]

Beetje kort door de bocht, he?...
Mijn Marantz AV-setje zit erg goed in elkaar, klinkt fantastisch, en heeft nog nooit kuren vertoond.
Maar die zit ook in een iets andere prijsklasse (AV9000 pre-tuner, en MM9000 5-kanaals eindversterker).

Bij deze nomineer ik deze uitspraak voor understatement van het jaar! _/-\o_

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Zoals de meeste merken heeft ook Marantz wat probleem-series.

Mijn type (de SR-6300) is ook zo'n probleemgeval (al lijk ik er tot nu toe geen last van te hebben), maar ook andere receivers uit de x300 serie lijken last te hebben van dingen die mis gaan met bepaalde geluidskanalen.

Bijvoorbeeld tijdens het overschakelen naar een andere surround modus tikjes in 1 speaker (niet in allemaal dus) of kanalen die uit vallen.

Marantz is hier echt niet het enige merk bij hoor :).

Overigens worden (bij mijn weten) deze klachten binnen de garantieperiode netjes kostenloos gerepareerd.

If it ain't broke, fix it till it is...

• harmageddon
Ohja niks mis met de garantie (Als die er nog op zit) volgens mij heb ik m deze zomer 2 jaar of iets dergelijks. Ik ga van het weekend even naar mn ouders toe om t bonnetje op te zoeken...

Aap!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Balen dat hij weer stuk is, de garantie zal wel verlopen zijn ondertussen.
Ik ben vorige keer erg goed geholpen door Hobo en hij is erg snel gerepareerd. Misschien dat ze inzien bij Marantz dat het niet echt normaal is en dat ze hem ook buiten de garantie willen fixen voor je.

Verwijderd

De x300 van Marantz is idd een probleem serie op de serie vanaf de SR7300 na. Ik vind alleen de opmerking hierboven dat Marantz een prut merk is, en dat je dan Rotel moet nemen wel erg makkelijk gezegd. Dat marantz bij de x300 serie problemen hebben geven ze ook zelf toe, het is ook niet gek dat de x400 serie verdomd snel er achterna op de markt is gezet. En ook Rotel heeft wel eens mindere series gehad.

Dat mensen zweren bij Denon boven Marantz is leuk voor die mensen, maar als je ze doodleuk verteld dat Denon & Marantz een zelfde bedrijf is, en grote delen van research samen word uitgevoerd, dan is Marantz plots wel goed. Het grote probleem zit hem in dat Marantz ooit in handen van Philips is geweest. En dat is een bottleneck voor ze geworden. Het heeft ze hierdoor nogal wat klanten gekost omdat Philips het nogal nodig vond de receivers "betaalbaarder" te maken, en hierdoor het hoogwaardige eruit te gaan laten. Gelukkig heeft Marantz zich weten te herstellen, en maakt op dit moment goede receivers. De huidige lijnen van Marantz SR4500 en SR5500 bieden veel waar voor hun geld, en zijn echt top producten.

Ik zou de TS aanraden gewoon met de receiver terug te gaan. En de garantie te claimen. Doe dit liever nu dan later, hoe langer je wacht hoe meer er kapot kan gaan. En tja straks is het teveel, of onderdelen die niet meer leverbaar zijn, en dan zit je dan met je receiver.

• harmageddon
Thx voor het advies, ik ga dinsdag er mee terug omdat ik eerder weinig tijd heb (druk met school, en ik wel muziek hebben (al is het uit 1box) tijdens het school werk)

Aap!

• harmageddon
@$&*@%&*@%( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Garantie net 1!!!!!!!! maand verlopen :(
Begin Juni 2003 gekocht :(
Heb er 2 jaar garantie op als t goed is... Toch nog eens ff goed checken op de webite.

Aap!

• harmageddon
Heb m net weer opgehaald en staat weer lekker te blazen :-)
Het volgende hebben zeg gedaan:
Input circuit hersteld
gereset
1x IC vervangen (ICS03(HC10810R))

En t klinkt weer goed!! :D

edit: En met garantie! :-)

[ Voor 8% gewijzigd door harmageddon op 21-07-2005 20:39 ]

Aap!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

:*) Tof dat je het alsnog kreeg!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:00
same here, moet er ook nog eens mee heen. Probleem is, staat in Delft, gekocht in Groningen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:39:
De x300 van Marantz is idd een probleem serie op de serie vanaf de SR7300 na. Ik vind alleen de opmerking hierboven dat Marantz een prut merk is, en dat je dan Rotel moet nemen wel erg makkelijk gezegd. Dat marantz bij de x300 serie problemen hebben geven ze ook zelf toe, het is ook niet gek dat de x400 serie verdomd snel er achterna op de markt is gezet. En ook Rotel heeft wel eens mindere series gehad.

Dat mensen zweren bij Denon boven Marantz is leuk voor die mensen, maar als je ze doodleuk verteld dat Denon & Marantz een zelfde bedrijf is, en grote delen van research samen word uitgevoerd, dan is Marantz plots wel goed. Het grote probleem zit hem in dat Marantz ooit in handen van Philips is geweest. En dat is een bottleneck voor ze geworden. Het heeft ze hierdoor nogal wat klanten gekost omdat Philips het nogal nodig vond de receivers "betaalbaarder" te maken, en hierdoor het hoogwaardige eruit te gaan laten. Gelukkig heeft Marantz zich weten te herstellen, en maakt op dit moment goede receivers. De huidige lijnen van Marantz SR4500 en SR5500 bieden veel waar voor hun geld, en zijn echt top producten.

Ik zou de TS aanraden gewoon met de receiver terug te gaan. En de garantie te claimen. Doe dit liever nu dan later, hoe langer je wacht hoe meer er kapot kan gaan. En tja straks is het teveel, of onderdelen die niet meer leverbaar zijn, en dan zit je dan met je receiver.
Is het niet nog steeds van pietlips?

• harmageddon
Marantz is idd van Philips.

Aap!

Verwijderd

Als Marantz van Philips zou zijn, dan betekend dat Denon nu ook van Philips is. Maar goed voor de ongelovige onder ons. Hier de D&M Holding ;)

Marantz & Denon

En even een stukje van de Marantz site zelf:

MARANTZ TODAY

The Philips period ended in 2001 when Marantz Japan Inc. acquired the brand and all overseas sales subsidiaries. Today, Marantz falls under D&M Holdings, a joint holding company set up in 2002 to integrate Marantz and Hi-Fi manufacturer Denon in a strategic union that will strengthen both companies in the current tough economic climate. The company employs more than 1600 people in over fifty countries. It carefully selects its dealers to ensure that the quality of the service they provide matches the quality of the products Marantz produces. A dealer must satisfy strict requirements regarding demonstration facilities and store layout before Marantz products can be sold.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 16:29 ]

• harmageddon
ahh check, ik dacht dat t van Philips was.. maar niet dus ;-)

Aap!

• harmageddon
Jahoooooooooooooor
Het is weer zover.
Linker kanaal van VCR2 (in/uitgang) is kapot.

Precies hetzelfde probleem als de vorige keer :(
En nu ook weer vanwege niet geaarde stopcontacten in dit huis :( (ik woon inmiddels niet meer thuis).
:(
Helaasch is nu alleen wel mn garantie verlopen... Vorige keer eigenlijk ook al, maar omdat mn versterker toen al kapot is geweest hebben ze toch maar garantie gegeven.... zucht!

Kan ik nu marantz een e-mail/belletje geven en er iets aan doen? Of is het eurotjes neer leggen om het te laten repareren? :(

edit: Ja de :( is in de aanbieding :+

[ Voor 5% gewijzigd door harmageddon op 02-12-2005 13:05 ]

Aap!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou dan toch een geaard stopcontact aan (laten) leggen, alvorens je je net gemaakte versterker er straks op aansluit.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 02-12-2005 13:27 ]

It’s the economy, stupid!

• harmageddon
Ja dat sowieso. Moet ik eerst ff bellen met de huurbaas om het een en ander te overleggen. Maar dat is mijn zorg niet.
Waar ik nu mee zit is dat mn versterker voor de 3e keer kapot is, terwijl een Marantz een betrouwbaar merk is (althans zo hoor je men er over praten)

Aap!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Raar, aangezien de aansluiting van de versterker helemaal geen aarde heeft. ( kijk maar eens, er zitten 2 IPV 3 pinnen) Dan zou het dus enkel kunnen zijn dat hij via een ander apparaat geaard is.

• harmageddon
Het probleem is dus ontstaan doordat de jackplug mn systeemkast heeft geraakt (die niet geaard is).
Daardoor is er iets kapot gegaan in het VCR2 circuit. hier kan je lezen wat ze de vorige keer gedaan hebben om het te verhelpen. Alleen toen ging eht om meerdere analoge kanalen, nu dus maar 1 lijkt het.

Aap!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

aha je hebt dus een dikke lekspanning op je computer behuizing staan. Tja daar help je idd alles mee naar de kloten als je dat op een ongeaard apparaat op de nul zet. Je moet je je computer aarden anders ga je dit probleem gewoon vaker krijgen. Je moet sowieso de polariteit van de cpu en marantz gelijkhouden oftwel de stekkers hetzelfde plaatsen dus bruin bij bruin (zoek anders ff of inet hierover) en hang anders je cpu kast gewoon eerst eens aan de verwarmingsbuis of aan de cai aarde.

• harmageddon
StuiTeR schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:07:
aha je hebt dus een dikke lekspanning op je computer behuizing staan. Tja daar help je idd alles mee naar de kloten als je dat op een ongeaard apparaat op de nul zet. Je moet je je computer aarden anders ga je dit probleem gewoon vaker krijgen. Je moet sowieso de polariteit van de cpu en marantz gelijkhouden oftwel de stekkers hetzelfde plaatsen dus bruin bij bruin (zoek anders ff of inet hierover) en hang anders je cpu kast gewoon eerst eens aan de verwarmingsbuis of aan de cai aarde.
Het aarden van mn pc zal dus ontzettend lastig worden.
Ten eerste omdat niks geaard lijkt te zijn in dit huis, en ten tweede het een oud huis is (stroomnetwerk is anderhalf~2 jaar geleden wel vervangen als het goed is. Hier ga ik vanavond even over bellen).
en ten tweede omdat het een oud huis is. Heb ik hier alleen gaskachel staan en dus geen verwarmingsbuis oid in de buurt.

Aap!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 17:06
harmageddon schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:50:
[...]

Het aarden van mn pc zal dus ontzettend lastig worden.
Ten eerste omdat niks geaard lijkt te zijn in dit huis, en ten tweede het een oud huis is (stroomnetwerk is anderhalf~2 jaar geleden wel vervangen als het goed is. Hier ga ik vanavond even over bellen).
en ten tweede omdat het een oud huis is. Heb ik hier alleen gaskachel staan en dus geen verwarmingsbuis oid in de buurt.
Verwarmingsbuis werkt meestal ook niet meer omdat bijna alle waterleidingen vervangen zijn voor kunstof wat dus niet aard.
Ikzelf heb hier toen een dikke koperen pen 25 meter de grond in mogen laten slaan omdat er anders geen aarde zou zijn; heb bovendien heel mijn electra vervangen en ieder stopcontact voorzien van aarde (zelfs de lampen zijn geaard). en sindsdien kan ik mijn CPU verder overclocken :D

Overigens nemen deze meldingen van Marantz niet weg dat ik morgen de SR8500 ga kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 02-12-2005 17:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• harmageddon
Ik heb nog eens even goed gekeken in de meterkast, en ik zie wel degelijk een dik (zilverkleurig draad) naar benden (richting de grond) lopen, en en naar de meterkast. Maar meer kan ik niet uit aflijden vooralsnog.

edit: @ Ballebek. Moet je ook zeker niet doen. Ik denk dat dit gewoon domme pech is bij mij. En kut stroomvoorziening overal waar ik ben :/

edit2: Net ff met een vorige bewoner van dit huis aan de foon gehangen. Maar hij weet er ook niets vanaf... het is dus de afgelopen 2~3 jaar niets aan gedaan. Dan maar ff de huurbaas bellen dit weekend en ff vragen over stellen...!

[ Voor 51% gewijzigd door harmageddon op 02-12-2005 19:50 ]

Aap!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zit je ver van die meterkast af ? ik bedoel anders gewoon even een draadje leggen vanaf die aarde naar je kamer. Alternatief voor de cv leiding kan ook de water / gasleiding zijn. Niet optimaal maar het is wat.. heb je kabel tv ? de nul = buitenmantel daarvan is ook een 0. hij is niet schoon maar goed tis wel een nul. Je kan met een multimeter de lekstroom op je kast meten en kijken of het weg is als je hem dus verbindt met een van de genoemde zaken.

• harmageddon
Dat zou een mogelijkheid zijn ja.
Ik ga van het weekend (mits de tijd het toelaat) het een en ander wel uitzoeken.
Thx voor de tip iig!

Aap!

Pagina: 1