[Wireless] Kaart vind AP niet..

Pagina: 1
Acties:

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik heb hier een Sweex draadloos AP/ Router, hierop heb ik een Dell Latitude D600 met ingebouwde wireless aangesloten. Ook heb ik van de week een Toshiba Laptop met US Robotics PCMCIA kaart gebruikt zonder problemen.
Het Ap is op Channel 11 geconfigureerd met 128 Bit WEP encryptie. Dit werkt dus allemaal perfect.
Vanmiddag heb ik voor mijn PC een sweex draadloos netwerk kaartje gehaald, en deze krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de gang op deze configuratie, hij geeft continue aan dat er geen wireless netwerk available is. Het lampje achterop knippert oranje, wat betekent dat hij wel zoekt, dus hardwarematig lijkt mij alles ok.
Het bereik moet ook ok zijn aangezien mijn laptop naast de PC staat en deze geeft een "excellent" verbinding met het AP.
Ik heb volgens mij welk elk kanaal geprobeerd, de router is up to date met de laatste firmware en ik heb natuurlijk de nieuwste drivers gedownload, maar ik krijg het gewoon niet aan de gang. De PC is Windows XP met SP2 RC1, maar ook onder Windows 2003 (Multiboot) krijg ik het niet aan de praat.
Misschien heeft nog iemand tips? (Of beter nog een oplossing ;))

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21
misschien kan je je AP even dichterbij halen om te kijken of je sweex kaartje wel ok is. als je kaartje ok is zou het aan het vermogen van je kaartje kunnen liggen; dattie niet zo sterk is als die in je laptop. wat je dan kan doen is een pringles bus om je ontvanger heen zetten met de open kant richting je AP scheelde bij mij ook een hoop!
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Archie_T
r_jansen86 schreef op 30 april 2004 @ 11:02:
misschien kan je je AP even dichterbij halen om te kijken of je sweex kaartje wel ok is. als je kaartje ok is zou het aan het vermogen van je kaartje kunnen liggen; dattie niet zo sterk is als die in je laptop. wat je dan kan doen is een pringles bus om je ontvanger heen zetten met de open kant richting je AP scheelde bij mij ook een hoop!
http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448
Er zit minder dan 10 meter tussen mijn AP en kaart... Er staat een bank tussen, en that's it. Maar ik ga het nog wel ff proberen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
- Ander PCI slot proberen

- PCI 2.2 WLAN kaartje in een mobo gedrukt die PCI 2.1 max aankan?

• Archie_T
DJSmiley schreef op 30 april 2004 @ 14:31:
- Ander PCI slot proberen

- PCI 2.2 WLAN kaartje in een mobo gedrukt die PCI 2.1 max aankan?
Ik heb al verschillende PCI sloten geprobeerd, bovendien werkt ie hardwarematig wel (lampjes doen het en ik krijg Found New hardware wizzard).

• Archie_T
IK heb het opgegeven, kaart terug gebracht, Sitecom meegenomen en nu werkt alles gewoon perfect. Geen Sweex meer voor mij dus ;)
<edit>
Nou ja, perfect, ik mis toch nog wel heeeel wat snelheid, ik snap er echt niets meer van. Ik ga wel over op een kabeltje... zucht.. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Archie_T op 01-05-2004 21:21 ]

Pagina: 1