[ModPoints] Ik sta in het rood HELP!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16
Sorry voor mijn titel.. ik weet niet of er ooit iemand dat heeft gesteld (kon het niet met de search vinden)

Maar mogen users die actief modereren op de frontpage extra punten erbij als zij in het rood staan (dus geen modpoints meer) EN een lage penalty ratio hebben bij moderaties?

Afbeeldingslocatie: http://www.dotbit.net/got/tn/penalty.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dotbit.net/got/tn/0modpoints-tb.png

Afbeeldingslocatie: http://www.dotbit.net/got/tn/userprofile-tb.png

please.. _/-\o_ _/-\o_ ik heb ut nodig.. anders kom ik niet aan mijn Nach achter T.net... (ik ga namelijk niet naar de Nach in Den Haag.. geen podia dat interessant genoeg is :P)

// edit: een donatie door een mod zou Goddelijk zijn... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door TweakBoy op 29-04-2004 20:23 . Reden: mod slijm :P ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uit de faq:
Modpunten zijn punten die je moet inleveren per moderatie. Iedere moderatie kost 1 punt. Punten ophalen is vrij eenvoudig (indien je ingelogd bent). Voor oplopend Tweakotine (zie andere Faq, betreft de hoeveelheid page-views die JIJ genereert) krijg je modpunten, bij oplopend (cumulatief) Karma (betreffende de kwaliteit van je reacties) krijg je ook modpunten. Ieder karmapuntje omhoog betekent 3 modpunten. Veel meer punten verkrijgen is mogelijk met het plaatsen van een reactie. Iedere reactie levert 7 punten op, maar aangezien een reactie ook je Karma kan verhogen, krijg je meer modpunten. Een reactie van -1 kost je karma, bij 0 gebeurt er niet veel en bij +1 verdien je een beetje Karma. Reacties die op +2, +3 of zelfs +4 niveau eindigen genereren heel veel karmapunten. Daarvoor krijg je dus Nog veel meer modpunten. Een goede +4 reactie kan wel tot 100 modpunten opleveren.
Ga dus lekker artikelen consumeren, plaats eventueel een paar goede (!) reakties en het komt vanzelf allemaal goed.

Dat je penaltyratio laag is zegt trouwens niet zoveel: het kan net zo goed betekenen dat je nooit flamebaits of trolls uitdeelt. Zo ontzettend laag is 'ie trouwens niet ;)

Tegen het rechtstreeks toekennen van modpunten zijn twee goede argumenten in te brengen: referentiele integriteit (zomaar in de database gaan sleutelen kan corrupte gegevens en/of berekeningen tot gevolg hebben) en beleidsmatige zuiverheid (we kunnen iedereen wel gratis modpunten geven). Bovendien zijn er erg weinig mensen die database access hebben, in TMF vind je die al helemaal niet :X

Kort en goed: fat chance :> Maar het is mooi dat je werk van je modpunten maakt d:)b

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel dagelijks zo'n 10 troll en flamebaits moet uitgeven hoor.. nu het vakantieperiode is voor mij doe ik wat meer moderaties.. vandaar dat ik meer dan 100 post per dag modereer... normaal is dat maar iets van 40 p/d..

Qua artikelen lezen.. tjah.. dat helpt mij niet om punten te genereren.. ik zit aan mijn max punten per dag (60)
Aan posten heb ik niet veel zin in... (om heel eerlijk te zijn)
// heb de eer van mijn nickname hoog te houden op T.Net :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 12:20

Adm.Spock

Duik-Aap

Afbeeldingslocatie: http://www.admspock.dyndns.org/pics/tweakers-penalty.png

Als iemand een flame post doe ik meestal dit en verder niks: Afbeeldingslocatie: http://1000smilies.com/animated/stickinouttounge.gif
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

TweakBoy, ooit komt er een ander modpoints systeem, waarbij het de bedoeling is dat er gradaties in de te verkrijgen modpoints komen (varierend van weinig to veel per dag). Helaas draait de moderatie evolutie molen niet zo snel :X.

Op dit moment is een punt of 60 per dag zo'n beetje het maximum als je zelf geen berichten plaatst.

@Adm.Spock: bedankt voor deze waardevolle informatie :O

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adm.Spock schreef op 30 april 2004 @ 14:24:
[afbeelding]

Als iemand een flame post doe ik meestal dit en verder niks: [afbeelding]
:P
Ik vind het niet gek. Je hebt volgens mij nog nooit een -1 moderatie uitgedeeld.

* TweakBoy , blijf eens wat vaker rondhangen in TMF en doe eens mee aan de discussies. Dat zal weldegelijk meehelpen aan het verhogen van de interpretaties van de reacties. Als je nu al aan je max zit van de Tweakotine, dan kan je alleen nog maar goeie reacties neerzetten waardoor je meer dan zestig modpunten per dag kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
Robin Vreuls schreef op 30 april 2004 @ 14:51:
[...]

Ik vind het niet gek. Je hebt volgens mij nog nooit een -1 moderatie uitgedeeld.

* TweakBoy , blijf eens wat vaker rondhangen in TMF en doe eens mee aan de discussies. Dat zal weldegelijk meehelpen aan het verhogen van de interpretaties van de reacties. Als je nu al aan je max zit van de Tweakotine, dan kan je alleen nog maar goeie reacties neerzetten waardoor je meer dan zestig modpunten per dag kunt krijgen.
jah.. het actief meedenken bij discussies is niet mijn grootste heikelpunt.. :Y) Ik zit nu dagelijks al wat meer te posten. (vergeleken met mijn verleden is dat erg veel :P)

Misschien is het meer een feature request van mijn kant, enerzijds om trouwe non-crew mods tevreden te stellen in bittere tijden. Anderzijds een verlichting van het werk van mods die weinig tijd hebben of gewoon op vakantie zijn.

Ik zal mijn best doen de komende dagen dat ik nog vrij ben van school... (jah.. na de vakantie tentamens en afsluitende examens :P)

---

Pagina: 1