Toon posts:

XP hangt tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt; ik had een 60 GB Maxtor HDD aangesloten via een IDE kabel rechtstreeks op het ASUS moederbord.

Nu heb ik een Promise Ultra133 TX2 ATA controller met een DiamondMax Plus 9 160 GB (SATA) gekocht.

Nieuwe disk aangesloten, gepartioneerd, actieve partitie ingesteld, GHOST images van de oude harddisk hersteld en gas erop. Alles wordt netjes herkend, windows XP gaat opstarten en blijft vervolgens hangen direct na het zwarte scherm met dat blauwe load balkje. Dus ik zie in een mooie resolutie een blauw scherm met het XP logo en that it.

Iemand enig idee. Er zit overigens een DVD speler en een CDRW speler ook aangesloten via een aparte IDE kabel op het moederbord en een diskettestation ook via een aparte IDE kabel aangesloten

Alvast bedankt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02:58
Koppels eens wat ide apparaten los, en probeer dan nogmaals.

Verwijderd

Topicstarter
Alles losgekoppeld (DVD, CDRW en diskettestation) vanaf het moederbord. Geen resultaat, probleem blijft hetzelfde.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 07:16

star-saber

Ryzen

wel eens bij stilgestaan dat er in die ouwe ghost image geen driver word geladen voor die nieuwe controller ?

Verwijderd

Topicstarter
Die had is van te voren geladen, voordat ik de drive ghostte. Toch denk ik dat daar iets fout is gegaan. Ik ben nu met een nieuwe installatie bezig en het loopt tot nu toe prima.

Bedankt.