[2003] Background Task Starten in terminal*

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 22:13
Ik zit namelijk met een probleempje,
ik access mijn win box via SSH, nu zou ik een programma moeten starten
ook dit is geen probleem, het probleem is echter dat het wordt afgesloten wanneer men de ssh sessie beeïndigd.

In linux gebruik ik hiervoor screen, en onder windows normaal Firedeamon, maar nu ben ik dus via de terminal bezig, en zoek dus uit hoe ik een programma in background mode kan starten , of al service.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

onder welk Operating Systeem werk je dan, welke Windows Variant? Voor een service zou je eens kunnen kijken naar srvany en misschien dat start ook nog wel werkt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows kent niet een background mode zoals jij die noemt behalve iets als een service starten maar zelfs dan is je programma gekoppeld aan een 'desktop' (wel een niet zichtbare desktop, maar toch).

FireDaemon kan idd een oplossing zijn, je terminal services sessie disconnecten ipv log-off kan ook, je zou ook met de taskscheduler nog een en ander kunnen uitvogelen, maar geef idd eerst even heel wat meer informatie :)

• Superflip
ok, heb zelf het één en ander wat ontdekt,
maar eerst de info zoals gevraagd.

Het is een windows 2003 systeem met WinSSHD,
het is de bedoeling dat via ssh via een linux bak services kunnen geinstalleerd , gestart en gestopt worden. Nu zou dit geweldig zijn moest het ook zonder firedeamon kunnen.

• Superflip
Het is dus perfect gelukt met srvany , thx for the tip! :P