Toon posts:

2de voeding in pc schakelaar ???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil een 2de voeding in m'n pc'tje steken en nu wil ik die 2de voeding schakelen met een klein schakelaartje. Ik heb me geinformeerd bij virtual hideout, en ze zeggen daar dat je moet schakelen tussen de groene kabel en een ground kabel ? Over welke Voltage spreken we dan ? Want er staat een foto bij van een schakelaar van 220 V ? Ik dacht dat 220 V wisselstroom is en dan spreken we toch niet over een + en - :?
Kan iemand me pls helpen wat voor een schakelaar ik moet gebruiken :)
thx

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dat weet toevallig

ik heb eens op de zijkant van de voeding gezien, maar daar staat de voltage van alle gekleurde draadjes behalve die groene natuurlijk

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43
als je een atx voeding hebt dan kan je die aandoen door het groene draadje aan de grijze te hangen. groene aan de zwarte (ground) werkt ook dacht ik.

dat schakelaartje kan misschien best 220 schakelen, maar je kan hem ook hiervoor gebruiken

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb er een klein stukje over geschreven op www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Ik heb het ooit eens voorelkaar gekregen door 2 atx voedingen aan elkaar te sluiten.
Dus mobo start en de voeding starten allebei.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/jaccopun/Stuff/stromfors.gif

of je neemt een oude AT voeding :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik heb ook een tweede voeding in mijn pc zitten, niet heel netjes, werkt wel goed:

Van je tweede atx voeding trek je de groene draad een een willekeurige zwarte uit de voedingsconnector voor je moederbord en deze strip je.
Vervolgens leg je de groene draad en een willekeurige zwarte van je eerste voeding gedeeltelijk bloot, ook strippen dus, maar niet uit de voedingsconnector trekken.
De groene draad van je tweede voeding draai je netjes om het gestripte gedeelte van de eerste voeding en dit tape je af.
Doe het zelfde met de zwarte draden en je tweede voeding gaat keurig aan en uit wanneer je eerste dat ook doet.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
ik heb ook 2 voedingen in me pc zitten, maar dan allebei gewoon aangesloten op zo'n mooie stekkerverdeelpluggendoos met knopje
zo gaat alles gelijk aan

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 16:03 schreef lambi80 het volgende:
Ik heb ook een tweede voeding in mijn pc zitten, niet heel netjes, werkt wel goed:
Moeten dat tweee dezelfde voedingen zijn, of hoeft dat niet perse¿
Pagina: 1